Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2024. május 18. Erik
Veszprém
13°C
2024. május 18. Erik
Veszprém
13°C

Szivattyúk jellemzői és javításuk

2019. december 11. 11:25
A dízelüzemű gépjárművekben van egy úgynevezett nagynyomású szivattyú. Ennek a szivattyúnak a feladata az, hogy az üzemanyag tankból az üzemanyagot eljuttatja a nagynyomású befecskendezőkig. Ezzel együtt a befecskendezéshez szükséges közel 1000 bar nyomást kell előállítania.

Bosch szivattyúk problémái 

A különböző gyártók szivattyúi hasonlóak lehetnek, de sosem egyformák. Ezért minden egyes gépjármű más specifikus munkálatokat követel meg javítás közben. A Bosch szivattyúk a leggyakrabban előforduló modellek, a CP1 vagy 2, 3 és 4-es típusszámmal fémjelezve.

A CP1-esek esetében elmondható, hogy a tipikus hiba a nyomásszabályozó szelep meghibásodása, illetve a mikroszűrő eltömődése.

A CP2-es modell csak teherautóban volt használatos, napjainkban már nem jellemző.

A CP3 és 4-es modellekre a mennyiségszabályozó rendszer meghibásodása jellemző. Ez a rendszer biztosítja a pontos szállítási mennyiség elosztását a railcsövekbe. 

Delphi szivattyúk jellemzői 

A Delphi szivattyúk esetében a leginkább igénybevett alkatrész a görgős csapágy, amin a meghajtás fut. Ezekből a golyós csapágyakból apró fémszemcsék válhatnak le. Ez elkoptathatja a szivattyú belső felületét, sőt az injektorokat is amortizálhatja. Pont ezért a legkisebb fémtartalom esetén azonnal javítás szükséges, mielőtt az nagyobb kárt okozna. A Delphi típusok legjellemzőbben a Ford Mondeo, a Renault, Hyundai és a Kia gépjármű motorokban fordulnak elő. 

Denso dízel szivattyúk

A Denso szivattyúk típustól függően gépjárművekben és különböző munkagépekben is jelen vannak. Kombájnok, traktorok és személygépjárművek szivattyúi is lehetnek Densok. Ezeknek a szivattyúi eltérően működnek. HP2 típusú mennyiség szabályozó szelepekkel vannak ellátva, amelyek csak a pontos pozicionálás esetében működnek megfelelően. A HP3 esetében két dugattyús elemmel és saját fogaskerekes feltöltő tápszivattyúval rendelkezik. A HP4 már három dugattyús elemmel és tápszivattyúval felszerelt. 

Ezeken kívül Siemens nagynyomású szivattyúk vannak még forgalomban, vagyíis a VP adagolók. Ezek jellemzően három hengeres megoldások. Üzembiztos működéséről jellemzően a lapátos tápszivattyúval gondoskodik. A régebbi típusú adagolóknak legjellemzőbben az elektronikája megy tönkre. Amennyiben a mechanikus részeivel lenne a probléma, azok javításához mélyen a zsebünkbe kell nyúlni.

A felsorolt összes szivattyú esetében, de bármilyen dízelüzemű gépjármű és annak problémája esetén Önnek a legjobb szervizre van szüksége. A Tamorin Kft. képviseletében ingyenes futárszolgálat hozza el a meghibásodott szivattyút és azt a gyári alkatrészek felhasználásával felújítják Önnek. Végül megjavítva, számlával és a garancialevél kíséretében visszaszállítják Önnek. Ezután már csak élveznie kell a napokat a gépjárművének használatával. A nagynyomású szivattyúk nem javíthatatlan rendszerek!

 

vehir.hu

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.