A kormány az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó humánjárvány következményeinek elhárítása, a magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása érdekében – Magyarország egész területére veszélyhelyzetet hirdetett ki.
Tekintettel a veszélyhelyzet elrendelésére, illetve a járvány terjedésének megakadályozása érdekében a kormányhivatalok arra kérik ügyfeleiket, hogy a kormányhivatalok (járási és kerületi hivatalok) ügyfélszolgálatain, valamint a kormányablakokban és okmányirodákban személyes ügyintézésre csak halaszthatatlan esetben jelenjenek meg. Javasolják, hogy elsősorban a megújult magyarorszag.hu oldalon elérhető online lehetőségeket vegyék igénybe. A leggyakoribb 750 ügykörben elérhető az elektronikus ügyintézés (a bejelentkezés ügyfélkapu regisztrációval, elektronikus személyi igazolvánnyal, vagy telefonos azonosítással történik), továbbá valamennyi ügyben lehetőség van a kérelem benyújtására úgynevezett e-papír szolgáltatás használatával (a bejelentkezéshez szintén ügyfélkapus azonosítás szükséges).
A Veszprém Megyei Kormányhivatal honlapján megjelent közleményében felhívja a figyelmet, hogy a 2020. március 12-t követően lejáró, a magyar állampolgárok Magyarország területén hatályos valamennyi hivatalos okmánya a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényes. Az okmányok megújítására jelenleg nincs szükség, azokat továbbra is használhatják. (A magyar állampolgárral azonos megítélés alá esik azon EGT-állampolgár, aki állandó tartózkodásra jogosult, és ezt a jogát állandó tartózkodási kártyával igazolja.)
A Veszprém Megyei Kormányhivatal részletes tájékoztatójában segít eligazodni az e-ügyintézés rendszerében. A dokumentumot ezen a linken érik el.