„Ez nem lesz könnyű menet. Olyan helyzet elé állította a világot a koronavírus, amilyet senki sem élt még át. Rajtunk múlik mennyi ideig tart ez állapot. Mindenki felelős a másikért, mindenkinek kell valamit tenni ezért a közös célért. Tollat ragadtunk, kiírtuk mit gondolunk. Ez a dal a #vigyázzunkegymásra Hősökös olvasata. Adjátok tovább, ha velünk vagytok és maradjatok otthon!”- írta a március 17-én Youtube-ra feltöltött zenéje alá a részben veszprémi illetőségű Hősök. (A bandával nagyobb lélegzetvételű interjút egyébként az Ecoport magazinba készítettünk korábban.)
A rapcsapat videóját a cikk szerda reggeli írásakor 12 ezren nézték meg.
A 12 ezres nézőszámot már jóval túllépte Kovács András Péter humorista szerzeménye. Igaz, ő már egy nappal korábban töltötte fel a Maradok.Itthon című karanténslágerét, ami jelenleg a 710 ezres megtekintésével a legfelkapottabb Youtube videó most Magyarországon.
„Nem pánikolok, de nem is könnyelműsködöm. Csak azt teszem, amit a józan ész diktál: maradok itthon. És nem magam miatt. Igen, a videó előtt hirdetés megy. A cél az, hogy a vírus miatt született videók bevételéből kibérelhessek egy párezer fős helyet, ahova elhívom majd azokat az egészségügyi dolgozókat, akik a következő hónapokat a frontvonalban harcolják végig. És akkor majd nevetünk nagyokat. Egészen más dolgokon, mint ez a vírus. Szokásos, hétköznapi baromságokon”- írta a videója alá.
A Hősök és Kovács András Péter dala természetesen nem fehér holló, hisz a járvány miatt jobban szenvedő Olaszország korábban termelte ki magának a vírusdalt. A ghánai születésű, de Parmában élő rapper, Bello Figo CoronaVirus című számában figurázza ki a járvány miatti pánikot. A 3,7 milliószor lejátszott számot és a klipet az olasz médiában kritika is érte, amiért viccet csinál a dologból.
Az arcmaszkban földön kúszó rapper klipje:
Ami (nem csak) Magyarországot illeti, a jelenlegi korlátozások a zeneipart és a szórakoztatóipart nagymértékben sújtják, hisz gyakorlatilag ma tilos olyan rendezvényt szervezni, amelyekhez a fenti két magyar produkció hozzászokott. Ahogy arról mi is beszámoltunk, Magyarországon kezdeményezés is indult #neváltsvisszajegyet hashtaggel, ami arra buzdít, hogy a már megváltott jegyeket ne váltsuk vissza, ezzel is támogatva az előadóművészeket.
Címlapfotó: Ecoport magazin. Fotó: Kovács Bálint