Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

És akkor fellobbant az együttérzés

2020. május 4. 9:00
A mostani idők megmutatják, mennyi emberben lakozik cselekvő együttérzés és tenni akarás.

A Petőfi Színházban és megannyi közösségben varrnak most szájmaszkokat, a Friends Hungary B terve az álláskeresőkön és munkaerőhiányos cégeken segít, az éttermek orvosoknak szállítanak ételt, mások a szállásukat ajánják fel az önkénteseknek, a veszprémi Szolidáris Akciócsoport pedig az idősek problémáin enyhít. Csak egy pár példa azokból az önkéntes kezdeményezésekből, melyek a koronavírus miatti veszélyhelyzet bejelentése óta jelentek meg az országban. A sort a végtelenségig lehetne sorolni.

Úgy tűnik, emberek százaiban, sőt akár ezreiben lobbant fel hirtelen az együttérzés lángja és a tenni akarás.

Olyan együttérzés, mely bölcs, cselekvésre ösztönöz, nem lesajnál és tétlenül néz, vagy hangosan megfejt. Ezek a csoportok tevőlegesen segítenek másoknak, bármiféle önös érdek nélkül. Mert tudják, hogy ennek értelme van.

A mostani nehéz helyzet világít rá, hogy több van az emberekben, mint amit képzelnek magukról, vagy amit másokról és a körülöttük lévőkről. Úgy látszik, a veszélyhelyzet nyomta be ezt a gombot.

Ha elmúlik ez a pár hetes/hónapos időszak, remélhetőleg a már most példává váló segítők mellett többen ismerik fel magukban, hogy milyen kvalitásokkal rendelkeznek valójában.

Ge. Á.
további cikkek
Mit tud a dubai csoki, amit más nem? - Marketinget legfőképp Hétvezér Mit tud a dubai csoki, amit más nem? - Marketinget legfőképp Valamit rosszul tudtunk a marketingről. Amikor már komplett tudományterületté nőtte ki magát a közgazdaságtanból az, hogy egy terméket megszerettessenek a vevőkkel és minden szelet csokoládé eladására külön stratégiát is alkotnak az irodaházak minimalista stílusában berendezett tárgyalóiban a marketingcsapat fiatalosan dinamikus tagjai, akkor az ember olyan értetlenül áll a dubai csoki népszerűsége előtt, mint John Travolta a Ponyvaregény mémmé vált jelenetében. Hiszen egy óriásplakáton sem köszön vissza, egy televíziós reklám sem szól arról, de még a Youtube-videók elején sem idegesít tizenöt másodpercen keresztül az a bejátszás, hogy milyen jó ez a tejcsokiba burkolódzó pisztáciakrémes tahinises – pirított török cérnametéltes – arab édesség-csoda. 2024. december 19. 15:49 Nem kérünk többet a „mai fiatalokból” Hétvezér Nem kérünk többet a „mai fiatalokból” De igen, a fiatalokból természetesen kérünk, és akkor most áttérek egyes szám első személyre, mert más nevében nem beszélhetek, de bizonyára nemcsak én tapasztalom, hogy a „mai idősek” – persze nem mindenki, de akkor maradok én is az általánosításnál – folyamatosan lenézik a fiatalabbakat. Teszik ezt úgy, hogy valószínűleg a maguk módján ők pont ugyanolyanok voltak fiatalon, mint a mostaniak. 2024. december 1. 21:12 Képzelt tudósítás egy magyar sajtótájékoztatóról Hétvezér Képzelt tudósítás egy magyar sajtótájékoztatóról Figyelem! A következő tudósítás egyelőre egy meg nem történt sajtótájékoztatóról szól. Viszont a Tisza párt háza táján az elmúlt napokban nyilvánosságra került hangfelvételekből és az azokra adott magyarpéteri reakciókból kiindulva egyáltalán nem biztos, hogy a közeljövőben ne válna mindez valósággá. Véleménycikk. 2024. november 17. 21:18 Útmutató, hogyan állj ki magadért telefonon, miközben egy gép felel Hétvezér Útmutató, hogyan állj ki magadért telefonon, miközben egy gép felel Biztos rengeteg előnye van annak, amikor telefonos reklamáció során nem élő ember, hanem egy gép végzi el a kevéssé kellemes munkát, hiszen őszintén, ki ér rá naphosszat panaszokat hallgatni, ha nem egy gép. De vajon hogyan lehet kiállni a véleményünkért, amikor nem is érti, amit mondok? Útmutató (a negatív példa is példa) ahhoz, hogyan őrizzük meg a hidegvérünket egy ilyen esetben. 2024. november 3. 17:55

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.