Mosóczi László közölte: a litéri és füredi csomópontok között az utat 7,5 kilométeren négysávossá bővítik, a lámpás csomópontok helyett különszintű csomópontokat alakítanak ki, a meglévő burkolatot felújítják, korszerűsítik. Az első ütem a litéri és a Budapest úti csomópontot is magába foglaló, almádi csomópont előtt véget érő szakasz, amely várhatóan 2021 decemberére készül el. A füredi csomópontig tartó folytatás kivitelezési munkái 2023 elejéig tartanak majd. A fejlesztés 25,3 milliárd forint hazai forrásból valósul meg, a kivitelezés április végén kezdődik.
Ovádi Péter, a környék fideszes országgyűlési képviselője kiemelte: „A veszprémi déli elkerülő rég várt beruházás, amelynek igazán fontos mérföldkövéhez érkeztünk. A fejlesztés nemcsak a veszprémieknek fontos, hanem a térségben élők számára is, hiszen a város a Bakony és a Balaton ölelésében kiemelt központ, ahová a környező településekről sokan járnak nap mint nap munkába és iskolába. A megvalósuló beruházással több tízezer ember élete válik könnyebbé és biztonságosabbá a mindennapokban. Köszönöm mindenkinek, aki hozzájárult ahhoz, hogy ez a kiemelt fejlesztés elindulhasson.”
Porga Gyula, Veszprém polgármestere (Fidesz-KDNP) azt hangsúlyozta, hogy "a déli elkerülő út bővítésével Veszprém kelet-nyugati irányú megközelíthetősége tovább javul, Budapest felé pedig kiteljesedik. A beruházás egyszerre szolgálja a város gazdasági, turisztikai érdekeit és lakói életminőségének javítását, mert gyorsabban és kényelmesebben lehet majd elérni bennünket, ugyanakkor belső útjaink terhelése is csökkenhet. Régen vártunk már a munka folytatására, és külön öröm a számunkra, hogy reményeink beváltása még egy világjárvány időszakában is előrehalad”.
Nagy Róbert Attila, a beruházó NIF Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a kivitelezési munkálatok által érintett csomópontok lezárását úgy ütemezik, hogy a lehető legkisebb mértékben zavarják a közlekedőket.