Az érettségi első részében gráfok, függvények, kördiagramok és a módusz-, illetve mediánszámítás is szerepelt a feladatok között az Eduline oktatási portál információi szerint. A diákok emellett kaptak feladatot a háromszögekről és a mértani sorozatokról is. A második részben valószínűség- és százalékszámítás, egyenletek és függvények is voltak. A szöveges feladatok egyike például az olimpiai játékokkal foglalkozik, de volt olyan is, amely a sétálóutcák lekövezésével.
A győri Révai Miklós Gimnázium igazgatója korrektnek és megoldhatónak nevezte a középszintű feladatsort. Horváth Péter szerint a feladatok a középiskolai tananyagot átfogóan tükrözték, "nem állították különösebben nehéz kihívás elé a diákokat".
Nagy Judit, a soproni Széchenyi István Gimnázium igazgatóhelyettese azt mondta az emelt szintű feladatsorról, hogy megfelelt az elvártaknak, minden témakört felölelt, "aki emelt szintűre készült, az erre készült". Hozzátette, hogy az első részben a megszokott feladatok szerepeltek, de a második, összetettebb és nagyobb szövegértés igénylő feladatrész sem volt nehezebb, mint a korábbi években. Az MTI által Sopronban megkérdezett diákok többsége is az intézményvezetők szavait erősítette meg, azt mondták, nem volt meglepetés a feladatok között, sem közép-, sem emelt szinten.
Hunya Balázs, a Siófoki Szakképzési Centrum Krúdy Gyula Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája matematikatanára a középszintű érettségiről azt mondta: normális, hálás, "egész jó feladatsort sikerült alkotni", amelyet a jó jegy elérésére törekvő vizsgázók és azok is kedvezően fogadhattak, akik arra törekedtek, hogy "átmenjenek". A feladatsorban típuspéldák vannak, amelyekre nagy hangsúlyt helyeztek a négy év alatt - fogalmazott. A védőfelszerelések használatáról azt mondta, nem hiszi, hogy a diákoknak a maszkviselés volt a legnagyobb gondjuk, a feladatokat a biztonsági intézkedések ellenére is meg lehetett oldani.
Füstösné Ábrahám Judit, a csurgói Csokonai Vitéz Mihály Református Gimnázium, Általános Iskola és Kollégium igazgatója arról tájékoztatott, hogy szaktanári vélemény alapján "írható" volt a dolgozat, az egész egyszerűektől a bonyolultabbakig mindenféle feladat volt benne. A matematikához jobban értő diákok "megfelelőnek" értékelték a feladatsort, a gyengébb képességűek nehéznek találták, egy végzős tanuló ugyanakkor rámutatott, hogy mindegyik feladattípussal találkoztak a négy év során, a megoldáshoz elég volt a rendelkezésre álló idő.