2020. július 7. // Appolónia névnap

A szobakerékpár használatának előnyei

2020. május 15. 10:17

A szobabicikli már évtizedek óta az egyik legkedveltebb sporteszköz otthoni edzéshez. Népszerűségét többek között annak köszönheti, hogy könnyen tárolható és időjárástól függetlenül bármikor használható, akár filmezés közben is. A mai modellek pedig már nem csak dizájnos megjelenésükkel csábítják edzésre tulajdonosaikat, de extra funkciókkal (pulzusmérő, kardió programok) is rendelkeznek. Ezenkívül a szobakerékpárok használatának természetesen számos kedvező élettani hatása is van, nézzük, melyek ezek!

Erősíti az izmokat

Nem is gondolnád, hogy a szobabiciklin végzett változatos edzések szinte az egész testet átmozgatják. Talán nem meglepő, hogy a biziklizés elsősorban a combot, valamint a vádlit erősíti, de - különösen a nyeregből kiállva - a csípő környéki mélyizmok és a farizom is erősödik, jelentősen átformálva ezt a területet. Azonban ezzel még nincs vége! Ha kockás hasat szeretnél, akkor próbálj meg minél kevesebbet a kormányra támaszkodni, hiszen ennek hiányában a hasizom tartja felsőtested, de törzsed core izmai is erősödnek. Az egyenes tartásban történő kerékpározás erősíti a hátat, ami különösen az ülőmunkát végzők számára lehet ideális. Végül a karok sem maradhatnak ki az erősítésből, ha pedálozás közben kézisúlyzókkal nehezíted az edzést.

Zsírt éget

A szobakerékpáron végzett nagy intenzitású edzések egyik nagy előnye a zsírégetés, hiszen egy óra alatt akár 700-800 kalóriától is megszabadulhatunk a segítségükkel. Ez különösen kedveltté teszi a fogyni vágyók körében és azok között, akik szeretnék formába hozni magukat a nyárra.

Formálja az alakot

Gyakran szoktak irigykedni a kerékpárosok formás vádlijára, combjára. De a rendszeres tekerés nem csak a láb izmait fejleszti, alakítja! Változatos edzésprogrammal, kézi súlyzók használatával a felsőtest is erősödik és formálódik.

Tökéletes kardióedzés

A kardióedzések vitathatatlan előnye egészségmegőrző hatásuk: csökkentik a vérnyomást, javítják a keringést, erősítik a tüdőt és segítik az ideális testsúly megőrzését. Szobabicikli segítségével mindez könnyedén elérhető otthonról, akár napi 30 perces edzéssel. Talán nem is gondolnánk, hogy a rendszeresen végzett kardióedzéssel és persze megfelelő táplálkozással milyen könnyen elérhető egy egészséges, aktív életmód.

Kíméli az ízületeket

Az intenzív mozgásformák többsége sajnos meglehetősen igénybe veszi az ízületeket, így a túlsúllyal küzdők és az idősebb korosztály számára nem ajánlottak. A szobabiciklizéssel viszont magas pulzusszámú kardióedzések végezhetők az ízületek megterhelése nélkül, gyakorlatilag teljesen kiküszöbölve a sérülésveszélyt.
 

vehir.hu
2020. július 7. // Appolónia névnap