Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Üdvözöljük a burkina faso-i olvasóinkat!

2020. május 22. 4:00 // Forrás: Tizes lista
Az már nem is lehet vita tárgya, hogy az internetben öltött testet az abszolút globális világ, a Föld majdnem minden országából elérhető az összes internetes portál és ezzel együtt a végtelennek tűnő információhalmaz. De belegondoltunk már abba, hogy ha fel kéne állítani egy sorrendet, akkor melyek lennének a leglátogatottabb oldalak? Most erre kerestük a választ, miközben saját példánkon keresztül szemléltetjük ezt a globális hálózatot.

Bár az internet elindulását valamikor az 1990-es évek elejére teszik, a robbanásszerű ugrás inkább az ezredforduló idején történt meg, vagyis ekkor kezdett az otthonok állandó részévé válni, ezzel együtt pedig átalakítani szokásainkat.

A World Wide Web világ azóta sokszor és sokféleképpen átalakult már, sőt pontosabb, ha úgy fogalmazunk, hogy folyamatos változásban van, de így is meg tudunk határozni 10 olyan internetes felületet, amelyek ma a leglátogatottabbak, vagyis Japántól az USA nyugati partjáig a legtöbben kattintanak rájuk.

Listánkat hátulról indítjuk és így haladunk a legnépszerűbb felület felé.

10. Amazon.com

1995-ben még online könyvesboltként indult a portál, mára viszont világméretű webáruházzá nőtte ki magát, az észak-amerikai e-kereskedelem 10%-kát lefedik. Jeff Bezos-t, az Amazon tulajdonosát pedig hivatalosan is a világ leggazdagabb embereként tartják számon.

9. Yandex.ru

A kilencedik helyre egyből egy számunkra kevésbé ismert oldal került fel. A Yandex az orosz Google, azaz egy „egyszerű” internetes kereső, viszont azzal, hogy kifejezetten az orosz nyelvre hozták létre, hazájában a piac 60%-át fedi le.

8. Yahoo!

Nem mai gyerek a Yahoo! hiszen alapítása egészen 1999-ig nyúlik vissza. Kezdetben weboldalak hierarchikus gyűjteménye volt csupán, majd ezután bővült a szolgáltatása levelezőrendszerrel, keresővel, hírösszefoglalóval, és még sorolhatnánk. Bár az oldal látogatottsága folyamatosan csökken, így is jelentős még azok száma, akik felkeresik.

7. Instagram

Az egyik legfiatalabb felület a többi óriás mellett, hiszen csak 2010-ben indult a népszerű képmegosztó alkalmazás. Hónapok alatt milliós nagyságrendekkel emelkedett a felhasználóinak a száma, erre pedig a Facebook is felfigyelt, ami 2012-ben megvásárolta az Instagramot, de továbbra is különálló felületként működik, jelenleg több mint 1 milliárdos felhasználótáborral.

6. Twitter

2006-ban rajtolt a Twitter, amit, ha definiálni kellene, akkor egyfajta mikroblognként tudnánk jellemezni, ahol rövid, SMS hosszúságú üzeneteket lehet kitenni a nyilvános felületre követőinknek. Bár hazánkban annyira nem terjedt el, az USA-ban és számos másik nagyobb országban több közéleti szereplő, de még az elnökök is szívesen használják a Twittert fontosabb üzeneteik bejelentéséhez.

5. Wikipedia

A Wikipedia a kakukktojás a listán, hiszen a nyílt forráskódú felületet önkéntesek, és lényegében bárki szerkesztheti. Az egyetemisták egyik legjobb barátja, hiszen lényegében egy olyan online enciklopédiát érhetnek el a Wikipediával, amin szinte minden információ megtalálható. A Wikipedia 306 nyelven érhető el és 50 millió szócikk található meg rajta. A legtöbbször pedig a United States kifejezésre keresnek rá az emberek.

4. Baidu.com

Ismét egy általunk kevésbé ismert portál jön, ráadásul majdnem a dobogóról. A Baidu.com – az orosz Yandex-hez hasonlóan – szintén egy kereső, viszont ezt kifejezetten a kínaiak számára fejlesztették. Azzal, hogy a világ legnépesebb országának saját keresője, nem is kérdés, hogy előkelő helyet kap az összesített listán is.

3. Facebook

Az kicsit sem meglepő, hogy a világ legnagyobb közösségi média felülete az első háromban van, lehet, hogy sokan arra tippeltek, hogy ez vezeti a listát. Ma 3 milliárd regisztrált tagot számol a Facebook, vagyis a világ lakosságának több mint a negyede aktív Facebook-felhasználó.

2. Youtube

Ha videó, akkor először Youtube. Ez ma már egyértelmű bárkinek, ha ilyen tartalmakat keres az interneten és nem is vitás, hogy a 2005-ben indult Youtube ma abszolút egyeduralkodó ilyen téren a neten. Manapság 23-24 milliárdra becsülik a látogatók számát, de ami még ennél is beszédesebb adat: naponta 1 milliárd órányi videós anyagot nézünk meg rajta, ráadásul a világ mobiladat-forgalmának 37%-át a Youtube-os böngészésre fordítják az emberek.

1. Google

Valószínűleg nem kell különösebben bemutatni a Google-t és annak különböző funkcióit. Beszéljenek a számok: a Google látogatottsága havi szinten meghaladja a Youtube, Facebook és Baidu látogatottságát összesen.

Azt jól látjuk, hogy a sikeres internetes vállalkozások az egész világot átszövik, de az internet szépségéhez tartozik az is, hogy gyakorlatilag minden felületet, ami jelen van a világhálón, a Föld szinte bármely pontjáról elérhetjük.

Ezt most saját példánkon keresztül szemléltetjük.

Bár a Vehir.hu elsősorban Veszprémre és a megyeszékhely környékére összpontosít, a kattintások helyét vizsgálva így is felfedezhetünk különös országokat.

Ha csak a 2020-as látogatókat vizsgáljuk, Európán kívül is érdekes országokat találunk.

Természetesen Magyarországról és Veszprém megyéből érkezik a legtöbb olvasónk, de ha átlépjük a határt és kitekintünk Európába, akkor Németországból kattintanak a legtöbben a vehir.hu domain-re, majd Ausztriából, Romániából és Nagy-Britanniából.

Ha elhagyjuk Európát, akkor egyértelműen az USA-ból keresik fel a veszprémi híreket a legtöbben, de Brazíliából, Ausztráliából és Japánból is érkeznek látogatók szép számmal.

Az összesítésben találtunk néhány érdekesebb országot is, ahonnan szintén érkezett kattintás, ezeket egyelőre nem tudunk hova tenni. Ilyen volt például Omán, Kambodzsa, vagy éppen Burkina Faso.

Az adatokat a Google Analitics statisztikáiból nyertük.

Hajas Bálint

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.