A jelölti plakátkampánnyal a szocialisták szeretnék bemutatni a választókörzetekben induló egyéni jelölteket és ezzel párhuzamosan még ismertebbé tenni a párt miniszterelnök-jelöltjét, Mesterházy Attilát. A kampánynak két oka van, egyrészt az, hogy be kívánják mutatni, a "helyi Magyarország" mennyit fejlődött az elmúlt két ciklusban, másrészt szeretnék kihasználni annak a lehetőségét, hogy szerintük Mesterházy Attila a régebbi, élvonalbeli szocialista politikusokhoz képest "tiszta lappal indul" a baloldali érzelmű választók szemében.
Változás a négy évvel ezelőtti helyzethez képest, hogy képviselőjelöltek több technikai támogatást és infrastrukturális segítséget kapnak a pártközponttól az egységesebb megjelenés és az üzenetek hatékonyabb közvetítése érdekében. Például egységes arculatú, többféle plakátot, központi szlogeneket és a kiemelten fontosnak tartott körzetekben vezető politikusok garantált részvételét a kampányban. Ahogy négy évvel ezelőtt, a szocialista képviselők most is aláírtak etikai nyilatkozatot, politikai megállapodást és készítettek vagyonnyilatkozatot is.
A héten lezajlott a fideszes egyéni képviselőjelöltek kampány-, illetve médiatréningje is, péntektől pedig már óriásplakátokon is toborozza önkénteseit a Fidesz-KDNP. A Fidesz hivatalos kampányával kapcsolatban már a párt több vezető politikusa leszögezte: rövid, intenzív korteskedésre készülnek.
A tréningeken gyakorlati, technikai teendőkről van szó: a választással kapcsolatos határidőkről, az ajánlószelvények összegyűjtéséről, leadásáról, kampányszervezési, valamint kommunikációs technikákról, jogi tudnivalókról és arról, hogy milyen információkat szolgáltat a jelölteknek a "központ".
Az óriásplakátokon világoskék alapon több jelszó is szerepel - úgy, mint siker, új kezdet, együtt, jövő, remény és biztonság -, középpontjában pedig a narancssárga színnel szedett "Itt az idő" szlogen áll, alatta piros-fehér-zöld színű "Változás" felirattal. A plakátokat a Fidesz támogatóitól befolyó adományokból finanszírozzák.