2020. október 31.
//
Farkas névnap

A hosszú élet kilenc titka

2020. június 12. 11:00
Számos elmélet szól arról, hogy mi a hosszú élet titka, kutatók azonban most egyszerű statisztikai módszerekkel és a hosszú életű közösségek vizsgálatával meghatároztak 9 pontot. Vendégírónk ezt mutatja be most.

A nem fertőző krónikus megbetegedések száma egyre nő a világban, és ezzel együtt csökkenek az egészségben eltöltött éveink. Ez sajnos, nem csak a legidősebb korosztályra igaz, hanem egyre fiatalabb generációkban is megjelennek a problémák, és ez nagyban betudható az életmódunknak. Egy dán vizsgálat szerint 20%-ban határozzák meg a génjeink, hogy megbetegszünk-e vagy sem, a maradék 80% rajtunk múlik.

A National Geographic egy tudóscsoporttal kezdte el vizsgálni azokat a területeket, ahol a leghosszabb ideig élnek egészségben az emberek. Majd összegyűjtötték az életstílusuk jellemzőit, hogy ennek segítségével összeállítsanak egy olyan programot, amit követve mindenki egy hosszabb és egészségesebb életet élhet.

Melyek azok a területek, ahol a legegészségesebbek és legtovább élnek az emberek?

A világon 5 helyet találtak, ahol a legmagasabb a várható élettartam és ahol 100 évet megélt emberek száma gyakori. Ezek pedig:

  • Barbagia régió, Szardínia, Olaszország
  • Ikaría szigete, Görögország
  • Nicoya- félsziget, Costa Rica
  • Okinawa szigete, Japán
  • Hetedik nap adventisták csoportja Loma Linda, California, USA

Mi ezekben a helyekben a közös?

9 olyan tényezőt gyűjtöttek össze, ami megtalálható ezen területek lakosságának az életvitelében. Ezt elnevezték a 9 erőnek.

  • mozgás (természetes mozgást jelenti, nem a konditermet. Azt mozgásformát, ami a napi életvitelhez szükséges, mint a séta, hogy eljussunk A-ból B-be autó nélkül, kertművelés stb.)
  • életcél: az, hogy tudd miért érdemes felkelned reggel
  • downshift: stresszcsökkentés
  • 80%-os étkezési ajánlás: addig egyél csak, amíg 80%-ig tele nem érzed magad, ekkor állj meg
  • egészséges étrend, szárazhüvelyesek gyakori fogyasztása
  • vörösbor 5-kor : persze az egészséges kereteken belül, napi maximum egyszer, 1 kis pohárral jó társaságban és étkezés mellett fogyasztva
  • szociális háló
  • hittel kapcsolatos tevékenységek
  • szeretteink az elsők: jó kapcsolat ápolása a családtagokkal napi szinten

Ez a 9 tényező egyszerre tűnik könnyűnek és nehéznek. Alapvető dolgok vannak benne, amiknek természetesnek kellene lennie, de a mostani életvitellel és életstílussal nehezen összeegyeztethetőek. Mégis próbáljunk a 9 tényezőből minél többet beépíteni az életünkbe!

Az eredeti cikk vendégírónk, a Milánóban élő Buda-Csiszár Kata saját blogján jelent meg először.

 

Kapcsolódó cikk
Mediterrán diéta, nem csak a déli népeknek
A tudatos húsfogyasztás, a járvány elleni védekezés, a mediterrán kultúra és a veszprémi régió szerencsés helyzete. Látszólag egymástól teljesen független témakörök, mégis összekapcsolódnak, és ha rájövünk az összefüggésekre, akkor nem csak egészségünk érdekében tehetünk sokat, hanem új gasztro-élményekkel is gazdagodunk, ráadásul hamarosan már nem csak az önkéntes karanténban.

 

vehir.hu