A posta megrendelésére májusban készült reprezentatív felmérésből kiderült, hogy a megkérdezettek ma már gyakrabban intézik ügyeiket online, például okostelefonon fizetik be a csekket, mint ahányszor navigációra használják a mobilt.
A posta hangsúlyozta, hogy a csekkbefizető alkalmazás kimagaslóan teljesített a veszélyhelyzeti időszakban, az iCsekk applikáció letöltések, és az appon keresztül befizetett csekkek száma március második felétől megugrott. Áprilisban és májusban is több mint kétszer annyi csekket fizettek be a felhasználók az alkalmazáson keresztül, mint egy évvel korábban. A magyarok 40 százaléka hetente intéz online ügyet mobiltelefonján, az iCsekk alkalmazást a legjobban a 18-39 évesek kedvelik és használják.
A kutatás alátámasztja azt, hogy a koronavírus-járvány, illetve a meghozott korlátozó intézkedések miatt jóval többen éltek az internet adta lehetőségekkel, mint korábban. Az emberek többsége - a #maradjotthon kampánynak is köszönhetően - betartotta a korlátozásokat, a hagyományos megoldások helyett online lehetőséget keresett élelmiszer-vásárlásra és egyéb mindennapi ügyek intézésére.
A Magyar Posta közölte, a csekkbefizetés az egyik leggyakrabban igénybe vett postai szolgáltatás, 2019-ben mintegy 193 millió csekket fizettek be a postákon 2235 milliárd forint értékben. Felmérések szerint a számlák mintegy 70 százalékát még mindig csekken fizetik be az ügyfelek.