2020. december 5.
//
Vilma névnap

Ősszel megismerhetjük Veszprém új parkolási koncepcióját

Már több éve napirenden van Veszprém parkolási koncepciójának felülvizsgálata, ezzel együtt új parkolók kialakításának a tervei. Megkérdeztük az illetékeseket, hogy hol tart ez a folyamat és mikor változhat pozitív irányba a megyeszékhely parkolási helyzete.

A közelmúltban Gerstmár Ferenc (LMP) önkormányzati képviselő tartott sajtótájékoztatót a Damjanich utcában a lakótelep parkolási problémájáról. Ekkor a képviselő nehezményezte, hogy az önkormányzat a büntetési tételek kiterjesztésével – októbertől akár 100 ezer forintba is kerülhet, ha valaki a zöldfelületen hagyja autóját, azaz nem rendeltetésszerűen használja a parkokat – akarja orvosolni a problémát.

Ugyanakkor Gerstmár pozitívan nyilatkozott arról, hogy a VKSZ már vizsgálja a városi parkolóhelyek bővítésének lehetőségeit.

Ez utóbbiról kérdeztük Salga Balázst, a VKSZ Zrt. városgazdálkodási igazgatóját, elsősorban a képviselő által egyik legproblematikusabbnak tartott Damjanich utcai helyzetről.

Salga Balázs a városrész térképe fölött elmondta, hogy az említett helyszínen jelenleg körülbelül 150 autó számára van kialakított parkolóhely, ezt a zöldfelületek megóvásával csak egy többszintes mélygarázzsal lehetne bővíteni, amire koncepcionális terv már van.

Hozzátette, hogy a VKSZ már évek óta foglalkozik a veszprémi parkolási helyzettel, nem új keletűek a felmerülő problémák, viszont a városi parkolást csak egységesen lehet kezelni, tehát a felülvizsgálat során össze kell hangolni a különböző városrészek helyzetét, valamint kapacitását, és aszerint cselekedni.

A Damjanich utcai parkoló kapcsán megemlítette, hogy ezen a területen – sok másik városrésszel ellenben – a talaj löszös, így elméletben könnyebben lehetne többszintes mélygarázst kialakítani.

Időről időre felmerül szintén a Jutas-lakótelepen élők körében, hogy miért nem hasznosítja a város a Jutasi úti Spar melletti üres területet parkolási célra. E felvetés kapcsán a VKSZ városgazdálkodási igazgatója elmondta, hogy az említett terület nem a város tulajdonában van, hanem magánterület, így nem építkezhetnek rajta.

Ugyanezekkel a kérdésekkel megkerestük Hegedűs Barbara alpolgármestert is, aki megerősítette korábbi nyilatkozatát, miszerint a város parkolási koncepciójának felülvizsgált verziója az ősz folyamán már a közgyűlés elé kerül. Viszont a munkaanyagban már most is kitűnik, hogy amellett, hogy a belvárosban és a lakótelepeken valóban problémát okoz a parkolás, számos kihasználatlan parkoló is van, igaz ezek 5-10 perces sétára vannak a nagyobb lakótömböktől, vagy a belvárostól.

A városközpontban egyébként előrehaladott tervek vannak a vérellátó melletti parkoló bővítésére, valamint az Erzsébet-liget bejáratánál lévő megállóhelyek kapacitásnövelésére is.

Hegedűs Barbara kérdésünkre megerősítette, hogy 2023-ig egészen biztos, hogy elkészülnek olyan parkolófejlesztésekkel, amik egyrészt elősegítik az Európa Kulturális Főváros projekt sikerét, az azt követő években pedig a veszprémiek régóta fennálló gondjait is orvosolni fogják.

A korábban Gerstmár Ferenc által kifogásolt büntetési tételek kiterjesztése kapcsán az alpolgármester kiemelte, hogy néhány notórius szabálytalankodó sokkal több szabálykövető veszpréminek okoz kellemetlenséget, ezért szükségesek a szankciók, továbbá rávilágított arra az ellentmondásos helyzetre, miszerint az önkormányzat zöld párthoz tartozó képviselője bírálja éppen a zöldfelületek megóvására tett intézkedéseket.

Hajas Bálint
Simon Dani