A személytaxi szolgáltatás mindenki számára ismerős lehet, viszont mi van akkor, ha nem személyt, hanem egy bútordarabot kell szállítani. Ez ugyebár nem a klasszikus értelemben vett költöztetés, hanem egy (nagyobb) darab bútor elszállítása (taxiztatása) egyik helyszínről a másikra. Ilyen, amikor családtagok vagy barátok egymásnak ajándékoznak, vagy amikor eladásra kerül egy nagyobb bútor, és meg kell oldani a kézbesítést. Ebből a cikkünkből megtudhatja, hogy mik azok az árulkodó jelek, amik arra utalnak, hogy rossz tehertaxit választott.
Türelmetlen ügyintéző
Amikor tehertaxit keres, akkor sok esetben olyan költöztetőt hív fel az ember, akiknél még azt sem tudja, hogy vállalnak-e ilyet. Pedig vannak profi, megbízható cégek, akik büszkén kiírják már a honlapjukra is, hogy becsületesen elszállítanak akár egyetlen bútort is. Bármilyen költöztetőről is legyen szó, az első telefonhívás során már nagyon sokat megtudhat a cégről és a hozzáállásukról.
Rossz cégnél kopogtat, ha már a telefonbeszélgetés során is inkább csak lerázni akarják, mintsem segíteni megoldani a szállítási problémáját. Árulkodó jel lehet, ha csak fél vagy terelő válaszokat kap a kérdéseire, vagy ha nem figyelnek oda önre. Ha türelmetlen, lekezelő az ügyintéző, az megint csak azt támasztja alá, hogy sürgősen el kell köszönni, és keresni kell mást.
A pontosság teljes hiánya
Tegyük fel, hogy sikerült előzetesen megállapodni egy céggel, és már várja, hogy jöjjenek a bútorért. 14 órára beszélték meg, de 14:30-kor még sehol senki. Önnek borult a napirendje, és a csúszással okozott stressz sem épp a hosszú életet segíti elő. Nem egy jó ómen. Ahogy az sem, ha késve, de megérkezik a fuvarozó, csak épp egy olyan teherautóval, ami garantáltan nem menne át műszakin. Nem profi és nem is biztonságos. Én az ön helyében ilyenkor nem látnék garanciát arra, hogy órákon belül valóban célba is fog érni a szállítandó bútor.
Mint elefánt a porcelánboltban
Sarkalatos pont, hogy hogyan viselkednek a rakodók, miután megérkeznek. Kiszállnak, és köszönés nélkül egyből a következő kérdéssel kezdik: “hol van a bútor, amit el kell vinni?”. Majd felmennek érte, beviszik a sarat, felgyűrik a szőnyeget, esetleg még a macska farkára is rálépnek. Közel sem professzionális hozzáállás.
Egy megbízható cég már az emberei kiválasztására is nagy hangsúlyt fektet, de itt nem áll meg! A profi cégek betanítják, szabályosan kiképzik az alkalmazottaikat, hogy garantáltan jó ügyfélélmény érje a megrendelőt, ne kelljen bosszankodni semmin. Köszönnek, bemutatkoznak, ügyelnek a lakásra, az értéktárgyakra, stb. Ha ilyen profi költöztetőre vagy tehertaxira lenne szüksége, akkor forduljon bizalommal a Servitius és Partnerei költöztetéshez.
Mindenen problémáznak
És akkor még nem is beszéltünk arról, ha se szerződés, se számla. Vagy arról, hogy ha még azon is problémáznak, hogy miért csak egy bútort kell elszállítaniuk.