2021. május 8.
//
Mihály névnap

Befejeződött a Kistó utca rekonstrukciója, felkészül: Pápai út

Újabb mérföldkőhöz érkezett Veszprém város „Északi iparterület közlekedésfejlesztése” című pályázata. A Henger utca komplett megújítása és a Kelet-nyugati közlekedési főtengely megépítése után a Kistó utca burkolatrekonstrukciója is befejeződött.

Bár az autósok a felújítás alatt is használhatták a nyomvonalat, hivatalosan most fejeződött be a munka, amely révén a Kistó utca teljesen új burkolatot kapott.

Szerdán a városvezetés sajtótájékoztató keretében ismertette a beruházás részleteit, valamint megtudhattunk további információkat is a Dózsavárost érintő közlekedési fejlesztésekről.

A helyszínen Brányi Mária alpolgármester ismertette a főbb számokat a Kistó utca rekonstrukciója kapcsán.

Brányi Mária alpolgármester, mögötte: Csík Richárd, Hegedűs Barbara, Halmay GáborBrányi Mária alpolgármester, mögötte: Csík Richárd, Hegedűs Barbara, Halmay Gábor

Eszerint az új nyomvonal alig 4 hónap alatt, közel 150 millió forintból újult meg, a kivitelező a Practical és a Colas konzorciuma volt.

A burkolatrekonstrukcióval érintett útszakaszokon a régi útburkolat felső rétege elöregedett, elhasználódott, valamint az elmúlt évtizedben végzett foltszerű javítások miatt a felülete nem volt homogén, ami folyamatosan újabb burkolati hibákat generált. Ezen szakaszok folyamatos karbantartása, javítása nem volt gazdaságos, így az aszfalt kopóréteg teljes cseréje történt meg.

A projekt öt darab buszmegálló-öböl átépítését is magában foglalta, az utóbbi évek gyakorlati tapasztalatai alapján bevált, nagy teherbírású bazaltbeton burkolattal.

Ami talán ennél is lényegesebb információ, hogy a Kistó utca felújítása nem önmagában történt meg, hanem egy sokkal nagyobb közlekedésfejlesztési pályázat része, amely magában foglalja a már elkészült Henger utca fejlesztését – ez a szakasz köti össze a Házgyári és Pápai utat – valamint az Avar utca mögött egy teljesen új útszakasz is épült, amely a közeljövőben csatlakozik majd a Pápai útra, valamint az aranyosvölgyi völgyhíd által a Jutasi útra is.

Brányi Mária kiemelte, hogy az ilyen beruházásoknak jelentős gazdaságélénkítő szerepe is van, erre pedig kiváló példa az az élelmiszerüzlet, amely a Kistó utca elején épült, akkor, amikor a város elkezdte a több összetevős útfejlesztéseit.

Amint létrejön egy sikeres önkormányzati projekt, a gazdaság láthatóan egyből reagál rá

– fogalmazott Brányi Mária, aki hozzátette még, hogy a kelet-nyugat közlekedési főtengely, amely az Avar utca mögött halad és most rácsatlakozott a felújított Kistó utcára, már a '80-as évektől szerepel a város rendezési tervében, a 2000-es évek elejére pedig konkrét tervek is születtek rá, most az uniós pályázat keretében pedig lehetőség volt megvalósítani.

Hegedűs Barbara, alpolgármester és a Dózsaváros képviselőjeHegedűs Barbara, alpolgármester és a Dózsaváros képviselője

Hegedűs Barbara, alpolgármester, valamint a Dózsaváros önkormányzati képviselője elmondta, hogy az itt élők régi vágya volt a Kistó utca felújítása, de ő is kiemelte, hogy ezzel még nem ért véget a környék közlekedésének fejlesztése, az a következő időszakban még korszerűbbé válik majd.

A Pápai út is új útburkolatot, járdát és kerékpársávot, valamint vízelvezető-rendszeret is kap, a 3,2 milliárd forint összértékű beruházásból pedig további fejlesztések várhatók.

Kapcsolódó cikk
Útlezárás a Pápai úton október 17-én és 18-án
Hajas Bálint
Kovács Bálint

További cikkek

Fejlesztési javaslat van, pénz nincs
Fejlesztési javaslat van, pénz nincs
Új járda az Aradi vértanúk útja és az Aulich Lajos utca mentén, parkolóépítés a Deák Iskola környékén és közlekedésbiztonsági javítás a Pöltenberg utca-Jutasi út négyszögben. Jól hangzó ötletek, amelyek egyelőre csak azok, forrás hiányában ugyanis a 2021-es költségvetés elfogadása után sem rendelkeznek az önkormányzati képviselők választókerületükre vonatkozó fejlesztési tervekkel.
Egy év a Covid árnyékában – példák a városok tapasztalataira
Egy év a Covid árnyékában – példák a városok tapasztalataira
A koronavírus az elmúlt évben életünket teljesen felforgatta, személyes, családi, munkahelyi szinten egyaránt, de más lett az élet a településeken, az országban is. Tosics Iván, az Urbact program városfejlesztési szakértője annak járt utána, hogy az egyes európai nagyvárosok tekintetében melyek azok a változások, amelyek általánosnak tekinthetők, hogyan hatottak, hathatnak ezek az elkövetkező évek városfejlesztési trendjeire. Az Urbact Nemzeti Tájékoztatási Pont honlapján megjelent írása nyomán mutatunk néhány hazai és európai példát némi veszprémi kitekintéssel.
Okos városban okos emberek
Okos városban okos emberek
Egy városfejlesztési projekt nem aszerint történik, hogy ma kitalálnak valamit a döntéshozók, holnap pedig felvonulnak a munkagépek. Több módszertan és még több változó is létezik, amit mind-mind figyelembe kell venni ilyenkor. A 21. században pedig megjelent az okos-város kifejezés is, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni ilyenkor.
Lenne igény Veszprémben vidámparkra?
Lenne igény Veszprémben vidámparkra?
Az Európa Kulturális Fővárosa-program számos meglepetést tartogat számunkra 2023-ig.
Polgármesteri helyszínbejárás az új Pápai úton
Polgármesteri helyszínbejárás az új Pápai úton
Megújult és kerékpáros sávval is bővült a Pápai út, az új szakaszt Porga Gyula, polgármester mutatta be az autósok szemszögéből. A jövőben folytatódhatnak az útfejlesztések Veszprémben.