Brányi Mária alpolgármester Kovács Zoltán Városüzemeltetési Iroda-vezetővel egy Veszprémi 7 Napban megjelent írásra reagálva tartott sajtótájékoztatót kedden. A február 18-i számban felvetődött, hogy milyen előzmények vezettek a 6. (Ady Endre utca környéke, Kertváros- a szerk.) számú egyéni választókerület forgalmirend-változtatásaihoz?
Mint ahogy arról portálunk is beszámolt, 2020 december 21-e óta új forgalmi rend van érvényben a 6. számú egyéni választókörzet alábbi utcáiban:
- a Balaton utca egyirányú a Bartók Béla utcától, a Bartók Béla utca felől az Ady Endre utca irányába.
- a Bartók Béla utca egyirányú a Viola utca felől Balaton utca irányába.
- a Szilfa utca egyirányú la Balaton utca felől a Viola utca irányába.
- a Tulipán utca egyirányú a Levendula utca felől a Kodály Zoltán utca irányába.
- a Móra Ferenc utca egyirányú a Kodály Zoltán utca felől a Viola utca irányába.
- a Mikszáth Kálmán utca egyirányú a Viola utca felől a Levendula utca irányába.
- a Liszt Ferenc utca egyirányú a Gyöngyvirág utca felől az Ady utca irányába.
- a Kodály Zoltán utca egyirányú az Ady utca felől a Látóhegy utca irányába.
- a Rózsa utca egyirányú a Radnóti utca felől az Ady Endre utca irányába.
- a Levendula utca egyirányú a Mikszáth utca felől az Ady utca irányába.
A Brányi Mária alpolgármester által képviselt választókörzetről elhangzott, 2019 óta három alkalommal lakossági fórumot és konzultációt is tartottak, és a közlekedési helyzetet külső szakértővel is megvizsgáltatták annak érdekében, hogy a belvárosi lakóutcákat élhetőbbé tegyék. A problémát 2017-ben az után kezdték el vizsgálni, hogy egyre több lakossági panasz érkezett a városüzemeltetéshez.
Az egyik lakossági fórumon a Vehír is részt vett, az erről szóló beszámolót itt lehet elolvasni.
Az alpolgármester a sajtótájékoztatón kiemelte: megfelelő társadalmi és szakmai előkészítés előzte meg a 2020 decemberében bevezetett változtatásokat. „Az általános megoldási lehetőségeket sorba véve az adott városrészek problematikáját bemutatva és a vizsgálatokat felhasználva jutottunk el a bevezetésre került beavatkozásig” - fogalmazott.
Hangsúlyozta azt is, hogy
a fél év tesztidőszakot követően újra kiértékelik a helyzetet.
„A most bevezetett forgalmi rend újszerű, de várjuk ki a fél éves türelmi időt, lesz még fórum, ahol meg lehet vitatni az észrevételeket. Olyan szakmai javaslatot támogatunk majd, ami a helyben élők többségének véleményével szinkronban van. Olyan megoldás nincs, ami mindenkinek tetszeni fog, de a szakmai javaslatok alapján azt kell bevezetni, ami a legtöbb embernek kedvező”- mondta.
A Városüzemeltetési Iroda vezetője, Kovács Zoltán az egyirányúsításokkal kapcsolatban kifejtette, mivel ezek szigorúan közlekedésszakmai ügyek, nem elkapkodott döntés született. "Egy több éven át tartó előkészítő munkát követő változtatás eredménye."
A visszajelzések alapján több lehetőség is felmerült, köztük az egyirányúsítás, a fizető parkoló övezet kialakítása, valamint forgalomcsillapítási megoldások, illetve ezek kombinációi, ám a vizsgálatok azt bizonyították, hogy a jelenlegi koncepció tűnik jó megoldásnak. „Nem tekinthető kőbe vésettnek a jelenlegi helyzet, bár nagyobb változtatásokat nem javaslunk. A finomhangolás azonban elképzelhető”- mondta.
Az irodavezető kiemelte, a városszerte bevezetett forgalmirend változtatások mindegyikénél elvégzik a megfelelő vizsgálatokat.