A Magyar Közút Zrt listáját három éves kutatómunka előzte meg, melyben a 2017 eleje és 2019 vége közötti baleseti statisztikákat vetették össze és állították sorba Magyarország 30 ezer kilométernyi közúthálózatának leginkább problémás szakaszait. A szervezet összesen 168 darab úgynevezett baleseti góchelyet rangsorolt - írja a Vezess.hu
A Magyar Közút szerint baleseti góchelynek olyan útszakaszok minősülnek, ahol "a balesetek száma szerintvalamilyen probléma van a közút geometriai kialakításával, az érvényben levő forgalomszabályozással (közúti jelzésekkel), vagy az út környezetével."
Minden egyes személysérüléses baleset rendelkezik egy ún. súlyszámmal, amely a sérülés mértékétől függ. Egy könnyű sérülésekkel járó balesetnél ez a szám alacsonyabb, míg a halálosnál magasabb. Az adatokat összeadták a balesetek együttes számával, így alakult ki a lista, melynek nem túl előkelő első helyén a Veszprémet és Győrt összekötő, a Bakony tájain átvezető 82-es főút végzett.
A közút értékelése szerint a 168 helyből külterületen jellemzően csomópont és éles kanyarok okozzák a legtöbb bajt, míg településeken belül a különféle útkereszteződések.
A balesetek lecsökkentése érdekében egyébként már elkezdődtek a beavatkozások a legveszélyesebb góchelyeken, valamint a nagyobb volumenű átépítéi munkálatok tervezését is előkészítették - nyilatkozta a szervezet.