Az online híreket már csak a televíziós csatornák előzik meg. Immár a harmadik legnépszerűbb tájékozódási forma az internet az Egyesült Államokban - áll a Pew Research Center felmérésében. A vizsgálat szerint a hírekre kiváncsi internetezők elsősorban a keresőszolgáltatásokat használják, főként a Google News és az AOL gyűjtőjét, ugyanakkor a CNN és a BBC oldalai is hasonló népszerűségnek örvendenek. Egy átlagos napon a fogyasztók 61 százaléka fordul az internethez, ha hírekre kiváncsi, míg 78 százalékuk a helyi, 71 százalékuk pedig az országos tévécsatornákat, főként az NBC-t, a CNN-t és a Fox News-t keresi.
Az amerikaiak 51 százaléka rádióból tájékozódik odahaza vagy autójában. A felmérés azt is megállapította, hogy az internetes hírfogyasztók több mint 90 százaléka legalább egy weboldalt néz meg, míg 57 százalékuk 2-5 helyről szerzi be az információkat.
Az internet népszerűsége egyre nehezebb helyzetbe sodorja a hagyományos nyomtatott sajtót. Az átlagos páldányszám - például a New York Times-é - 50 százalékra esett vissza az elmúlt években, ami azt is jelenti, hogy a hirdetők is az internetre vándorolnak. Tavaly már számos lap volt kénytelen bezárni, míg mások, többek között a Daily Mail, a Chicago Tribune vagy a San Francisco Chronicle csak jelentős létszámleépítésnek köszönhetően tudtak talpon maradni egyelőre.
A lapok menekülési tervei között szerepel, hogy az interneten kiadott híreikért pénzt kérnek az olvasóktól. A New York Times például 2011-re teszi fizetőssé szolgáltatását.