A húsvét árbevétele a járvány előtti utolsó évben, 2019-ben 4 milliárd forint fölött alakult, ez esett vissza 20-25 százalékkal, 3,2 milliárd forintra tavaly. Az édességek piaca ugyanakkor stabil maradt 2020-ban - mondta.
Némethné Szabó Alíz, a Metro Kereskedelmi Kft. édesség és cukrászati menedzsere elmondta: a szezonra a felkészülést a gyártók már tavaly november-decemberben elkezdték, az előzetes tervekhez képest jól állnak az értékesítési adatok alapján.
A csokinyulak nem hazudnak
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által elrendelt hagyományos húsvéti vizsgálat közel félszáz ellenőrzött termék közül minden csokoládényuszit rendben lévőnek talált.
Az ITM élelmiszer és vegyipari laboratóriuma minden évben ellenőrzi az ünnepi időszakok jellegzetes termékeit. A vizsgálat fő szempontjai, hogy az árucikkek teljesítik-e a Magyar élelmiszerkönyv előírásait, és hogy a címkéjükön feltüntetett összetétel megfelel-e a valóságnak. A húsvéti fogyasztóvédelmi ellenőrzés nem élelmiszerbiztonsági vizsgálat, hanem a termékeken olvasható tájékoztatás helytállóságát kéri számon a megtévesztő gyakorlatok kiszűrése érdekében.
Az idén megvizsgált tizenöt húsvéti csokifüles kivétel nélkül eleget tett a követelményeknek. Az élelmiszerkönyv előírása alapján a csokoládéban csak akkor lehet idegen, vagyis kakaóvajtól eltérő növényi zsiradék, ha mennyisége nem haladja meg az öt százalékot, és jelenlétét a címkén jelölik. Az eredmények alapján a termékek egyike sem volt kifogásolható ebből a szempontból, zsírtartalmuk általában sem tért el a csomagoláson szereplő tápérték jelöléstől.