A közterületen elhelyezett reklámok - nyomtatott plakátok, óriásplakátok, hatalmas táblák, tűzfalakra felvitt óriási falfestés, befedett épületek hálóin elhelyezett képek, hatalmas kivetítők - marketing szempontból nagy értéket képviselnek. Az adott jogszabályoknak ugyan meg kell felelni ahhoz, hogy egy-egy hirdetésünk közterületen jelenjen meg, de megéri kijárni az utat, ugyanis ezekkel a hirdetésekkel közvetlenül elérhetjük a kívánt célcsoportot.
Milyen feltételeket kell betartani, ha közterületen az utcán vagy épületeken szeretnénk hirdetni?
A reklámok közterületre történő elhelyezésénél az elsődleges feladat, hogy megvizsgáljuk az adott település törvényi szabályozását.
Amennyiben a területi szabályozások alapján kihelyezhető a szabadtéri hirdetés, a helyszín adta lehetőségeket is érdemes megvizsgálni, és marketing szempontból fontos az adottságokhoz hangolni hirdetésünket.
Célszerű a reklámunknak olyan helyet választani, ami láthatósági szempontból a legjobb, tehát a kicsit magasabb, de még jól látható felületeket érdemes elsősorban választani.
Hogyan tudjuk kihelyezni a magasabb felületekre reklámanyagunkat?
Több reklámfelületet értékesítő cég egy szolgáltatás keretében gondoskodik a plakátok elhelyezéséről is. Azonban abban az esetben, ha nem értékesített felületen jelenik meg az adott hirdetés, hanem például egy addig még nem bejáratott innovatív ötletet szeretnénk megvalósítani, és a reklámanyag magasban történő elhelyezésében segítségre van szükségünk, akkor erre specializálódott cégek szolgáltatását is igénybe vehetjük.
A magasban elhelyezett reklámok, molinók, táblák kihelyezésének egyik legjobb, bejáratott megoldása lehet a kosaras emelőszerkezettel történő kihelyezés, mely szerkezetkarbantartás esetében is kényelmes megoldást adhat a munkát végző szakembereknek.
A szabadtéren elhelyezett reklámok előnyei és hátrányai
Marketing szempontból a szabadban elhelyezett reklámnak rettentő sok előnye van. Közvetlenül sok embert érhetünk el, köztük jó eséllyel a célcsoportot, akit leginkább szeretnénk megcélozni hirdetésünkkel.
Előny még, hogy a plakát kihelyezésének ideje alatt célcsoportunk gyakran láthatja hirdetésünket, így jobban meg is jegyzi annak mondanivalóját. A szabadtéren elhelyezett hirdetések esetében azt is előnynek tekinthetjük, hogy kisebb a konkurencia is, mint mondjuk egy televíziós műsor közti reklámblokkban. Nem utolsó szempont, hogy árban is jóval kedvezőbb a hosszabb távon igénybe vett, kihelyezett reklám, mint más hirdetési forma.
Hátrányként leginkább azt tekinthetjük, hogy a szabadtéri felület nem alkalmas hosszú szövegek megjelentetésére, így mondanivalónkat rövidre, egy-két szavasra kell, hogy fogjuk. Egyes kutatások szerint a maximum 7 szavas üzenetek fogadhatóak be még az emberek számára.
Az illusztrációk esetében is alapvető, hogy olyan elemeket használjunk, melyekről rögtön beugrik mindenki számára az üzenetünk.