A 3,3 milliárd forint összértékű fejlesztés összesen négy nagyobb és számos kisebb fejlesztést foglalt magába, időrendben felsorolva: a Pápai út és Házgyári út összekötését a Henger utca meghosszabbításával, a Pápai út és a Kistó utca összekötését egy teljesen új útszakasszal, eközben a Kistó utca útburkolatát is kijavították, végül pedig a Pápai utat rekonstruálták.
Ezeken kívül kerékpársávokat, gyalogos járdát is építettek több szakaszon, valamint több száz facsemetét és cserjét ültettek az utak mellett.
A mostani beruházás részletes paramétereivel külön cikkben mi is foglalkozunk, ebben olvasható, hogy mit jelent pontosan a „Koppenhágai” típusú kerékpárút, hány facsemetét ültettek el és hogy pontosan mennyibe kerültek az egyes elemek.
A hivatalos átadón Porga Gyula, polgármester kiemelte, az északi iparterület közlekedésfejlesztésének több célja is volt: egyrészről a mindennapos munkába járást könnyíti meg az itt dolgozó több ezer embernek, valamint gazdasági hatásai is vannak, hiszen, ahogy fogalmazott, Veszprém gazdasági erőközpontja ezen a területen van, itt székelnek a legnagyobb cégek és gyárak.
Hozzátette, az önkormányzat hosszú távú stratégiában gondolkodik az útfejlesztések területén is, ezért a jövőben sem állnak meg ezek a munkák. A Modern Városok Programnak köszönhetően 4,5 milliárd forint állami forrásból fognak belterületi utak megújulni, valamint a későbbiekben, szintén állami forrásból elindulhat az új völgyhíd építése, ami a Dózsavárost fogja összekötni a Jutasi úttal. Ahogy fogalmazott, ez lesz az északi iparterület közlekedésfejlesztésének az igazi zárófejezete.
Tábla egyébként már most jelzi, hogy a Pápai út felől merre kell majd lekanyarodni a Jutasi út irányába, ha valaki nem akar végigmenni az egész belvároson.
A záróeseményen jelen voltak a kivitelező képviselői, az önkormányzat munkatársai, képviselők és a két alpolgármester is, Hegedűs Barbara és Brányi Mária, utóbbi városvezető folyamatosan menedzselte és felügyelte a fejlesztést.
Ovádi Péter, országgyűlési képviselő az eseményen méltatta a fejlesztést, amely kapcsán megjegyezte, hogy a város tudatos programokat hajt végre, így pedig logikusan, lépésről lépésre tud fejlődni Veszprém.
Ezek a beruházások nem csak Veszprémet, hanem a térséget is fejlesztik, hiszen sokan, akik a környező kistelepüléseken laknak – például Bánd, Herend, Márkó – főleg ezt a szakaszt használják a napi munkába járáshoz, vagy ha bármilyen dolguk van Veszprémben. Ez egy közlekedési köldözsinór számukra. Veszprém a legszebb város az országban és jó, hogy ezt már nem csak a városon belül lehet megtapasztalni, hanem már a bevezető út is ezt mutatja.
- fogalmazott Ovádi Péter.
A mostani négy beruházás során összesen 5 km-nyi útszakaszt építettek, vagy újítottak meg, miközben javában zajlik a 8-as út elkerülőjének építése is, valamint a már említett belterületi útfejlesztések is elindulnak még az idei évben.