Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2024. november 23. Kelemen
Veszprém
-0°C
2024. november 23. Kelemen
Veszprém
-0°C

Lezárult egy fontos útfejlesztés, felkészülnek a belterületi utak

2021. június 4. 13:06
Az utolsó útszakasz is elkészült az északi iparterületen, így lezárult a Pápai út, valamint a környék közlekedésfejlesztésének ezen része. A munkák azonban nem állnak meg, hamarosan az új völgyhíd terjeszkedik a város. A mostani projektet hivatalosan péntek délelőtt adták át a városvezetők.

A 3,3 milliárd forint összértékű fejlesztés összesen négy nagyobb és számos kisebb fejlesztést foglalt magába, időrendben felsorolva: a Pápai út és Házgyári út összekötését a Henger utca meghosszabbításával, a Pápai út és a Kistó utca összekötését egy teljesen új útszakasszal, eközben a Kistó utca útburkolatát is kijavították, végül pedig a Pápai utat rekonstruálták.

Ezeken kívül kerékpársávokat, gyalogos járdát is építettek több szakaszon, valamint több száz facsemetét és cserjét ültettek az utak mellett.

A mostani beruházás részletes paramétereivel külön cikkben mi is foglalkozunk, ebben olvasható, hogy mit jelent pontosan a „Koppenhágai” típusú kerékpárút, hány facsemetét ültettek el és hogy pontosan mennyibe kerültek az egyes elemek.

Kapcsolódó cikk
Minden, amit a dózsavárosi közlekedésfejlesztésről tudni érdemes
Négy nagyobb fejlesztésből állt össze az északi iparterület közlekedésfejlesztése, amelyek egyenként is jelentős változásokat jelentenek a Dózsaváros közlekedésében, együtt pedig alapjaiban rajzolják át a lehetőségeket a közlekedők előtt. Cikkünkben mutatjuk a legfontosabb paramétereket.

A hivatalos átadón Porga Gyula, polgármester kiemelte, az északi iparterület közlekedésfejlesztésének több célja is volt: egyrészről a mindennapos munkába járást könnyíti meg az itt dolgozó több ezer embernek, valamint gazdasági hatásai is vannak, hiszen, ahogy fogalmazott, Veszprém gazdasági erőközpontja ezen a területen van, itt székelnek a legnagyobb cégek és gyárak.

Hozzátette, az önkormányzat hosszú távú stratégiában gondolkodik az útfejlesztések területén is, ezért a jövőben sem állnak meg ezek a munkák. A Modern Városok Programnak köszönhetően 4,5 milliárd forint állami forrásból fognak belterületi utak megújulni, valamint a későbbiekben, szintén állami forrásból elindulhat az új völgyhíd építése, ami a Dózsavárost fogja összekötni a Jutasi úttal. Ahogy fogalmazott, ez lesz az északi iparterület közlekedésfejlesztésének az igazi zárófejezete.

Tábla egyébként már most jelzi, hogy a Pápai út felől merre kell majd lekanyarodni a Jutasi út irányába, ha valaki nem akar végigmenni az egész belvároson.

A záróeseményen jelen voltak a kivitelező képviselői, az önkormányzat munkatársai, képviselők és a két alpolgármester is, Hegedűs Barbara és Brányi Mária, utóbbi városvezető folyamatosan menedzselte és felügyelte a fejlesztést.

Balról jobbra: Bázsa Botond, Halmay Gábor, önkormányzati képviselők, Hegedűs Barbara, alpolgármester, Porga Gyula, polgármester, Brányi Mária, alpolgármester és Ovádi Péter, országgyűlési képviselőBalról jobbra: Bázsa Botond, Halmay Gábor, önkormányzati képviselők, Hegedűs Barbara, alpolgármester, Porga Gyula, polgármester, Brányi Mária, alpolgármester és Ovádi Péter, országgyűlési képviselő

Ovádi Péter, országgyűlési képviselő az eseményen méltatta a fejlesztést, amely kapcsán megjegyezte, hogy a város tudatos programokat hajt végre, így pedig logikusan, lépésről lépésre tud fejlődni Veszprém.

Ezek a beruházások nem csak Veszprémet, hanem a térséget is fejlesztik, hiszen sokan, akik a környező kistelepüléseken laknak – például Bánd, Herend, Márkó – főleg ezt a szakaszt használják a napi munkába járáshoz, vagy ha bármilyen dolguk van Veszprémben. Ez egy közlekedési köldözsinór számukra. Veszprém a legszebb város az országban és jó, hogy ezt már nem csak a városon belül lehet megtapasztalni, hanem már a bevezető út is ezt mutatja.

- fogalmazott Ovádi Péter.

A mostani négy beruházás során összesen 5 km-nyi útszakaszt építettek, vagy újítottak meg, miközben javában zajlik a 8-as út elkerülőjének építése is, valamint a már említett belterületi útfejlesztések is elindulnak még az idei évben.

Hajas Bálint
Kovács Bálint
további cikkek
A Magyar Közút felkészült az első hóra, és arra kérik az autósokat, ők is készüljenek közélet A Magyar Közút felkészült az első hóra, és arra kérik az autósokat, ők is készüljenek Az előrejelzések alapján november 22-én, pénteken érkezik a 2024-2025-ös téli szezon első havazása. 2024. november 21. 11:39 Csaknem 100 vasúti kocsi felújítása kezdődött el közélet Csaknem 100 vasúti kocsi felújítása kezdődött el Csaknem 100 vasúti kocsi felújítása kezdődött el, hogy mihamarabb ismét forgalomba állhassanak - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közlekedésért felelős államtitkára. 2024. november 11. 10:49 Már a tanulóvezetőket is ledudálják közlekedés Már a tanulóvezetőket is ledudálják Talán nem csak az én élményem az, hogy a közlekedési morál az elmúlt években inkább romlott, mint javult Magyarországon. Ráadásul egyre több az autó az utakon, ami aztán tovább növeli a konfliktusok esélyét. Tapasztalt vezetőként is gyakorta lehetünk hajmeresztő helyzetek szemtanúi vagy elszenvedői – de vajon hogyan birkóznak meg mindezzel azok, akik most szeretnének jogosítványt szerezni? Tárnai Balázzsal, a Tárnai Autósiskola vezetőjével beszélgettünk a túlélés titkáról. 2024. november 12. 11:11 Biztonságosabb lesz a veszprémi belváros közlekedése közlekedés Biztonságosabb lesz a veszprémi belváros közlekedése Négy kereszteződésben készül el új gyalogátkelőhely a Modern Városok Program részeként közel 50 millió forintból, hogy biztonságosabb legyen Veszprém belvárosának közlekedése.  2024. október 31. 16:53

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.