A projekt célja volt az informális tanulási lehetőségek kialakításán keresztül a nevelés eredményességének, hatékonyságának növelése. Az iskolai oktatást kiegészítő, ahhoz illeszkedő tanórán kívüli programok kifejlesztése, az „élményszerű tanulás” keretei között a problémamegoldó gondolkodás, a kreatív készségek fejlesztése, átfogó kompetencia- és készségfejlesztés.
A projekt keretében mind az ösküi Tasner Antal Általános Iskolában, mind pedig a berhidai Ady Endre Általános Iskola és AMI-ban határidőre elkészültek a tervezett beruházások: Öskün a sószoba, kerékpártároló, magaságyások, ökojátszótér mezítlábas lépegetővel; Berhidán pedig a projektből beszerzett eszközök felhasználásával kialakításra került a mozgásfejlesztésre alkalmas fejlesztő tanterem, színpad. Ezzel egyidejűleg minden eszköz beszerzésre került, így az esővízgyűjtő, fűnyíró, malom, szelektív hulladékgyűjtő, vetőmagok és a gyerek használatba vették az új taneszközöket, logikai- és fejlesztő játékokat, társasjátékokat.
Megvalósultak mindazon pedagógusképzések – így a Tasner iskolában a környezet- és természetvédelemtől a fenntarthatóság felé című 60 órás képzés, valamint a környezeti nevelés és a fenntarthatóságra nevelés témakört felölelő 30 órás képzés; Berhidán pedig a problémamegoldó gondolkodás 30 órás, az érzelmi intelligencia és a tanulási készségek fejlesztése 30 órás, valamint a gondolkodásfejlesztés táblajáték segítségével 15 órás képzések - ,melyek mind a szakmai anyagok elkészítésében, mind azok későbbi működtetése során nagy segítséget nyújtanak az érintett pedagógusok számára.
Az intézményi pedagógiai programokra építve, 24 pedagógus munkájának eredményeként kidolgozásra kerültek mindazon módszertan, anyagok, tematikák, (összesen 45 db tematika) melyek a tanórák és a tanórán kívül tevékenységek keretei között lehetőséget nyújtanak a projektben megfogalmazott pedagógiai fejlesztési irányok, az „élményszerű tanulás” megvalósulására. Az elkészült beruházások, valamint a beszerzett eszközök felhasználásával - a pedagógusok megkezdték a kidolgozott tematikák működtetését, majd a tematikák működtetése során szerzett tapasztalatok alapján elvégezték a szükséges korrekciókat, módosításokat. Az elkészült és kipróbált tematikákból t mindkét intézményben a tematikákat „Jó gyakorlatokat” összegző kiadvány készült.
A járványügyi helyzet adta lehetőségekhez igazolva megvalósultak a tervezett programok is. Az Ady Iskolában 2019 novemberében megszervezték a Kistérségi dráma- és tánctalálkozót, ahol a környező településekről érkeztek táncosok, szavalók. A rendezvényen több mint 15 fellépő vett részt. 2020. februárjában 50 alsós kisdiák látogatott el Budapestre a Csodák Palotájába, ahol különböző logikai játékot is kipróbálhattak. További megvalósítandó program egy szabadulószoba tervezett kirándulás, illetve egy Kistérségi játéknap, ahol saját szabadulószobás játékkal is készül az iskola.
A Tasner Iskola tanulói két alkalommal látogattak el Lókútra. Egy hét időtartamban megvalósult a Naphimnusz interaktív kiállítás, melynek keretében minden osztály interaktív, játékos tanórán vett részt. Az 1-4. osztályosokat érintő Zöldbolt program, valamint az iskola tornatermében megvalósult Ökojátszóház hatalmas élményt jelentett a gyerekek számára.
A projekt Európai Uniós támogatás segítségével valósult meg. A projekt elszámolható összköltsége 65.382.233 Ft. volt.