Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2024. július 27. Olga
Veszprém
21°C
2024. július 27. Olga
Veszprém
21°C

Legyen élmény a tanulás!

2021. június 18. 13:44
"Informális és nem formális tanulási lehetőségek kialakítása a köznevelési intézményekben" című pályázati felhívásra nyújtott be támogatási kérelmet a Veszprémi Tankerületi Központ. A fejlesztésben résztvevő intézmények, az Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola, Tasner Antal Általános Iskola saját adottságaiknak, erősségeiknek figyelembevételével, átfogó, tematikus, jellemzően informális és nem formális tanulási programokat dolgoztak ki és vezettek be. A projekt zárórendezvényén ismertették és mutatták be a két iskola elért eredményeit.

A projekt célja volt az informális tanulási lehetőségek kialakításán keresztül a nevelés eredményességének, hatékonyságának növelése. Az iskolai oktatást kiegészítő, ahhoz illeszkedő tanórán kívüli programok kifejlesztése, az „élményszerű tanulás” keretei között a problémamegoldó gondolkodás, a kreatív készségek fejlesztése, átfogó kompetencia- és készségfejlesztés.

A projekt keretében mind az ösküi Tasner Antal Általános Iskolában, mind pedig a berhidai Ady Endre Általános Iskola és AMI-ban határidőre elkészültek a tervezett beruházások: Öskün a sószoba, kerékpártároló, magaságyások, ökojátszótér mezítlábas lépegetővel; Berhidán pedig a projektből beszerzett eszközök felhasználásával kialakításra került a mozgásfejlesztésre alkalmas fejlesztő tanterem, színpad. Ezzel egyidejűleg minden eszköz beszerzésre került, így az esővízgyűjtő, fűnyíró, malom, szelektív hulladékgyűjtő, vetőmagok és a gyerek használatba vették az új taneszközöket, logikai- és fejlesztő játékokat, társasjátékokat. 

A projekt zárórendezvényén jelent volt Szauer István, a Veszprémi Tankerületi Központ igazgatója, Hontai Cziráki Marianna a projekt szakmai vezetője, Bódayné Koronczai Judit, a Tasner Antal Általános Iskola intézményvezetője, Fornai Marietta, az Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és AMI intézményvezetője, valamint a két iskola valamennyi pedagógusa és a projektbe bevont valamennyi diák. A projekt zárórendezvényén jelent volt Szauer István, a Veszprémi Tankerületi Központ igazgatója, Hontai Cziráki Marianna a projekt szakmai vezetője, Bódayné Koronczai Judit, a Tasner Antal Általános Iskola intézményvezetője, Fornai Marietta, az Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és AMI intézményvezetője, valamint a két iskola valamennyi pedagógusa és a projektbe bevont valamennyi diák.

Megvalósultak mindazon pedagógusképzések – így a Tasner iskolában a környezet- és természetvédelemtől a fenntarthatóság felé című 60 órás képzés, valamint a környezeti nevelés és a fenntarthatóságra nevelés témakört felölelő 30 órás képzés;  Berhidán pedig a problémamegoldó gondolkodás 30 órás, az érzelmi intelligencia és a tanulási készségek fejlesztése 30 órás, valamint a gondolkodásfejlesztés táblajáték segítségével 15 órás képzések - ,melyek mind a szakmai anyagok elkészítésében, mind azok későbbi működtetése során nagy segítséget nyújtanak az érintett pedagógusok számára.

Az intézményi pedagógiai programokra építve, 24 pedagógus munkájának eredményeként kidolgozásra kerültek mindazon módszertan, anyagok, tematikák, (összesen 45 db tematika) melyek a tanórák és a tanórán kívül tevékenységek keretei között lehetőséget nyújtanak a projektben megfogalmazott pedagógiai fejlesztési irányok, az „élményszerű tanulás” megvalósulására. Az elkészült beruházások, valamint a beszerzett eszközök felhasználásával - a pedagógusok megkezdték a kidolgozott tematikák működtetését, majd a tematikák működtetése során szerzett tapasztalatok alapján elvégezték a szükséges korrekciókat, módosításokat.  Az elkészült és kipróbált tematikákból t mindkét intézményben a tematikákat „Jó gyakorlatokat” összegző kiadvány készült.

A járványügyi helyzet adta lehetőségekhez igazolva megvalósultak a tervezett programok is. Az Ady Iskolában 2019 novemberében megszervezték a Kistérségi dráma- és tánctalálkozót, ahol a környező településekről érkeztek táncosok, szavalók. A rendezvényen több mint 15 fellépő vett részt. 2020. februárjában 50 alsós kisdiák látogatott el Budapestre a Csodák Palotájába, ahol különböző logikai játékot is kipróbálhattak. További megvalósítandó program egy szabadulószoba tervezett kirándulás, illetve egy Kistérségi játéknap, ahol saját szabadulószobás játékkal is készül az iskola. 

A Tasner Iskola tanulói két alkalommal látogattak el Lókútra. Egy hét időtartamban megvalósult a Naphimnusz interaktív kiállítás, melynek keretében minden osztály interaktív, játékos tanórán vett részt. Az 1-4. osztályosokat érintő Zöldbolt program, valamint az iskola tornatermében megvalósult Ökojátszóház hatalmas élményt jelentett a gyerekek számára.

A projekt Európai Uniós támogatás segítségével valósult meg. A projekt elszámolható összköltsége 65.382.233 Ft. volt.

vehir.hu
Domján Attila
további cikkek
A francia arroganciából is kapott egy kis ízelítőt a világ A francia arroganciából is kapott egy kis ízelítőt a világ A francia „mi majd megmondjuk, hogy hogyan kell” sztereotípia kapott egy jókora muníciót. Ironikus módon pont maguktól a franciáktól, vagyis a párizsi olimpia szervezőbizottságától, akik a közel négyórás ceremónia alatt a francia szabadság eszményének bemutatását leginkább drag queenek vonaglásában tudták elképzelni. Közben néha a sportolókat is mutatták. ma 1:28 Pannon Egyetem: a humán és reál tudományterületeken is voltak slágerszakok Pannon Egyetem Pannon Egyetem: a humán és reál tudományterületeken is voltak slágerszakok Reneszánszát éli a társadalomtudományok és bölcsész-képzések népszerűsége, de a reáltudományok slágerszakjai is őrzik előkelő helyüket a Pannon Egyetem kínálatában. A szerdai felvételi ponthatárok kihirdetése után most az egyetem vezetősége ismertette a számokat és statisztikákat, ahol kiderült az is, hogy milyen ösztöndíjjal segítik azokat, akik önköltséges képzésen tudják csak elkezdeni egyetemi tanulmányaikat. tegnap 16:06 A herendi postaládák kézzel írt pozitív üzenetekkel teltek meg péntek reggelre A herendi postaládák kézzel írt pozitív üzenetekkel teltek meg péntek reggelre A herendieket péntek reggel igazán különleges és személyes meglepetés várta: egy helyi lakos pozitív üzenetekkel töltötte meg mindenki postaládáját. A szívből jövő gesztus nemcsak örömet okozott, hanem elindított egy hullámot a közösségi médiában is, ahol a város lakói megosztották egymással a kedves, kézzel írt pozitív megerősítéseket. tegnap 12:10 Úristen is volt a színpadon, de az igazi főszereplők a tizennyolcévesek voltak a Pannon Egyetem ponthúzó partiján Pannon Egyetem Úristen is volt a színpadon, de az igazi főszereplők a tizennyolcévesek voltak a Pannon Egyetem ponthúzó partiján Egy egészséges ember pulzusa nyugalmi állapotban percenként 60-100, ez izgalmi helyzetben akár 120-140 szívdobbanás is lehet. Szerda este a Gyárkertben sok tinédzsernek kúszott fel a szívverése erre a szintre és nem csak azért, mert a színpadra Magyarország jelenleg egyik legnépszerűbb csapatát, a Valmart várták. Nem sokkal este nyolc óra után megérkeztek az első SMS-ek a telefonokra, hogy sikerültek-e az egyetemi felvételek. A Pannon Egyetem erre az alkalomra szervezte meg Pont Ott Partiját, hogy a tizennyolcévesek együtt élhessék át ezeket a pillanatokat. 2024. július 25. 11:59

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.