Pál Béla a Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács elnöke a vasútállomáson tartott sajtótájékoztatón kiemelte, Magyarországon csupán a páratlan szépségű Veszprém-Zirc 11. számú vasútvonal vesz részt a dél-kelet európai vasúti örökség mentését célzó pályázaton. A becslések szerint, mintegy 60 millió forintos, vissza nem térítendő uniós támogatást kaphat a bakonyi vasútvonal.
- A fejlesztési ügynökségnél találtunk rá erre a lehetőségre, amely a segítségünkre lehet abban, hogy ez a vasútvonal fennmaradjon, és minél nagyobb szerepet kapjon a jövőben a turisztikai hasznosítás szempontjából. Az együttműködésben részt vesz a Bakonyvasút Szövetség is, mint civil szervezet, a Máv Start Zrt., valamint az Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség is, utóbbi a pályázat kiírásában – mondta, majd kiegészítette, a pályázat gazdája a görög vasút társaság.
- A kétfordulós pályázat első fordulóján az ötleteket bírálják, erről döntés májusban várható – mondta az elnök, majd hangsúlyozta, elvárás a nyertes pályázó felé, hogy minél több önkormányzati és gazdasági társaság járuljon hozzá az erőteljes fejlesztéshez.
Mészáros András, a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség ügyvivője háláját fejezte ki a pálya megmentésében közreműködő képviselőknek.