A pályázat megvalósítása során két fókusz célcsoportot került megjelölésre. Mivel a köznevelésben nyelvet tanulók közül sokan csak nehezen tudnak az iskolán kívüli felzárkóztató vagy kiegészítő oktatás nélkül használható nyelvtudásra szert tenni, ezért a pályázati megvalósítás során nagy hangsúlyt kapott a Veszprémi Szakképzési Centrum tagintézményeiben tanuló diákok projektbe vonása. A másik célcsoport olyan külsős munkavállalók, akik ugyan nem centrumunk tanulói, de a munkaerőpiacon való elhelyezkedéshez vagy megmaradáshoz szükségük van idegen nyelvi kompetenciáik fejlesztésére.
A pályázati kiírás egyik legfontosabb kritériuma, hogy a képzésen résztvevők Közös Európai Referenciakeret alapján meghatározott nyelvi kompetenciaszintje legalább egy szintet emelkedjen, és ez mérhető is legyen! A képzésekben részt vett hallgatók 75 %-nak, azaz 756 főnek a képzések végeztével a sikeres belső vizsgát bizonyító tanúsítvánnyal kell rendelkezniük. Ezt túlteljesítettük, az 1008 fő közül 936 fő szerzett tanúsítványt, ami 92,86%-os arányt jelent.
A pályázatban megvalósított tevékenységek:
1. Kampány/toborzás: képzéseken való részvétel támogatása, szervezése, folyamatos motiváció fenntartását támogató szakmai tevékenységek megvalósítása a Bakonyi Oktatási Központ KFT. segítségével.
2. Szintfelmérés/kimutatás: jelentkezők nyelvi tudásának felmérése.
3. Tananyagfejlesztés célja: A nyelvi ismeretek fejlődését szolgáló tananyag kidolgozása a
képzésekbe bevont személyek nyelvi ismeretinek megfelelően.
4. Nyelvi képzések megvalósítása: a nyelvi képzések szervezése, lebonyolítása. A
pályázatban tanító nyelvtanárok zöme iskoláink kiváló nyelvtanára volt.
5. Minőségbiztosítás/monitoring: szakmai felügyelet óralátogatások formájában.
6. Pedagógus továbbképzés: a felkért oktatók célirányos szaknyelvi továbbképzése, valamint
kifejezetten az óralátogatások során tapasztaltak alapján összeállított távoktatásos rendszerű
továbbképzése.
7. Elégedettségmérés: jogszabályi mellékletben szereplő kérdéssor alapján elvégzett
elégedettségmérés, amely kiterjed a képzésekbe bevont személyekre, valamint a munkaadók által biztosított csoportok esetén a munkaadói visszajelzések mérésére is.
8. E-learning: az otthoni tanulást elősegítő, DOVER Nyelviskola által készített E-learning tananyagok elérhetővé tétele angol és német nyelven egyaránt.
9. Nyelvi labor kialakítása. A megvalósítással összefüggő tárgyi eszközök, oktatási segédeszközök, felszerelések beszerzése, különös tekintettel a nyelvtanulást segítő digitális eszközökre.
Nyelvi laborok:
- Veszprémi SZC Jendrassik-Venesz Technikum, Veszprém
- Veszprémi SZC Bethlen István Közgazdasági és Közigazgatási Technikum, Veszprém
- Veszprémi SZC Öveges József Technikum és Kollégium, Balatonfűzfő
- Veszprémi SZC Szent-Györgyi Albert Technikum és Kollégium, Ajka
A COVID helyzethez alkalmazkodva a 2019-2020 és 2020-2021-es tanévben is időszakosan áttértünk a távoktatásra. Az önálló munka és a konzultációs lehetőség arányát a GINOP 6.1.3. Idegen nyelvi felnőttképzés digitális megvalósítási tevékenységéhez ÚTMUTATÓ-ban szabályoztuk.