A külföldön már nagy sikernek örvendő platform hazánkba is betört és az utóbbi időben már nem csak az organikus tartalmakon volt a hangsúly. Szép lassan megjelennek a hirdetők is.
Főként még az olyan nagyobb cégek hirdetéseit láthatjuk, mint az About you, Bellozzo, Burger King stb. Ugyanakkor már a kisebb márkáknak is lehetősége nyílik hirdetni és üzleti profilt indítani a felületen. Ahogy, anno a Facebook és az Instagram indulásakor, most itt is könnyedén elérhetünk organikusan és olcsó kattintás árakkal új közönséget. Épp ezért érdemes bevenni ezt az applikációt is a marketing eszközeid közé.
Legyen a te márkád is a TikTok közösség része
Az igazán sikeres TikTok marketing három részből épül fel:
- Az organikus tartalomból, amit az üzleti profilodból tölthetsz fel
- A fizetett hirdetésekből
- és a TikTokkerekkel való együttműködésből
Külön-külön is hatásosak lehetnek ezek a marketing megoldások, de ha igazán gyorsan szeretnél eredményt elérni, akkor legalább kettőt illessz be a marketing stratégiába.
Érj el organikusan, gyorsan új célközönséget TikTokon
Az alap, amivel érdemes elindulni ha úgy döntesz, hogy belevágsz a TikTok marketingbe, hogy felépítesz egy profilt. Ebben nincs is olyan nehéz dolgod, mint gondolnád. A márkákra, cégekre szinte ugyanúgy tekintenek a TikTok közösség tagjai, mint bármely másik felhasználóra. Épp ezért nem várják el a tökéletességet. Sőt elfogadják és könnyebben elköteleződnek azok felé, akik őszintén megmutatják magukat a felületen. Ha úgy döntesz, hogy belevágsz, akkor két lehetőséged van. Létrehozhatsz egy normál, vagy egy üzleti profilt magadnak. Mi az üzleti profilt javasoljuk, hiszen annak számos előnye van marketing szempontból.
Az üzleti profil előnyei:
- Olyan adatokat jeleníthetsz meg a cégedről, mint:
- weboldal url
- telefonszám, e-mail cím
- az applikációd letöltő linkje
- Látni fogsz az oldaladhoz kötődő mérőszámokat és hogy hogyan teljesít a tartalmad
- Lehetőséged lesz a kedvenc TikTokod (posztod) kitűzésére, így amíg el nem távolítod onnan, az lesz az első oldaladon látható videó. Így a felhasználók könnyen megtalálják majd
Amennyiben az üzleti profil mellett döntesz, érdemes rendszeresen posztolnod, leglább heti 4-5 alkalommal, a fizetett hirdetésektől függetlenül is, hogy fenntartsd a közönséged érdeklődését és kommunikálj velük. Ügyelj arra, hogy a tartalmad mindig eredeti legyen. Mutasd meg a céged valódi arcát. Olyan márkát teremts, ami reflektál arra a világra, közösségre, amiben te élsz. Ne gondold túl egyszerűen csak mutasd meg mit csinálsz.
A TikTokon hirdetőként is a közösség tagja lehetsz
Ha már van egy alap üzleti profilod, akkor érdemes elgondolkodni a TikTok hirdetésen is. A Facebook, Google, Pinterest és Linkedin után a TikTok is bevezette a saját hirdetési felületét, ahonnan létrehozhatjuk a kampányokat. Összességében két nagy csoportra oszthatjuk a hirdetések típusát. Ezek a Licit és Foglalás típusú hirdetések.
Csak röviden, hogy értsd az alapokat:
A Licit típusú hirdetéseket ügynökségként egy hirdetési fiókban tudjuk létrehozni. A nyertes kreatív pedig bekerül a közönség feedjébe. A kampány struktúra három lépésből épül fel:
- Létrehozunk egy kampányt. Itt beállítjuk a kampány célját, nevét és költségkeretét.
- A kampányon belül átalakítunk hirdetés csoportokat, különböző célzásokkal.
- Végül a hirdetés csoportokon belül elhelyezzük a hirdetéseket, vagyis azokat a kreatívokat, amik megjelennek majd a TikTok felületén.
A Foglalás típusú hirdetéseket a TikTok csapata hozza létre. Ahogy a neve is mutatja a TikTok felületén belül egy adott hirdetési helyet foglalhatunk le vele.
Ilyen TikTok hirdetés kreatívval érdemes dolgozni
- Bármelyik típusú hirdetést is választod, ahogy az organikus tartalom gyártásnál itt is törekedj az egyediségre. Ha nem tűnik fel a felhasználónak, hogy a videód hirdetés, sokkal nagyobb valószínűséggel fogja megnézni.
- Fontos, hogy tükrözze a kreatív a márkakoncepciód elemeit, hogy könnyen felismerjék a felhasználók, hogy a te videódat nézik. Nyugodtan inspirálódj hozzá az aktuális TikTok trendekből és formáld a saját képedre őket.
- Ügyelj arra, hogy világos, jól célzott üzenet közvetíts. Ne legyen kétség hogy mit kell csinálni a hirdetésedben.
- Végül ne feledd, hogy egy kreatív 3-4 nap után kifut. Épp ezért ne gondold túl. Fogd a telefonodat és éld ki a kreativitásodat.
Neked való a TikTok…
Legyél akár nagy- vagy kisvállalkozás tulajdonos a TikTokon helyed lehet, ha szeretnéd elsők között feldedezni ezt az új marketing lehetőséget.
- Mutasd meg az új oldaladat és érj el teljesen új, elköteleződni vágyó célközönséget organikusan és fizetett hirdetéssel.
- Bővítsd ki az eladási felületeidet a TikTokkal, ahol még nincs reklámvakság.
Ha tetszik a tartalmad a TikTok közönségnek, nyert ügyed van és sok új vásárlód. Ha belevágnál, akkor pedig keress fel minket.