Manapság a marketing és az üzletkötés területei sokkal kiterjedtebbek, mint korábban bármikor. Annak köszönhetően, hogy szinte minden átkerült az online térbe, sokkal könnyebben mérhetőek az eredmények.
Legyen szó egy reklámkampány sikerességéről, az új érdeklődők és feliratkozók számáról vagy a már meglévő ügyfelek utógondozásáról, egy biztos: ha hagyod elveszni az értékes információt, egy helyben fog toporogni a céged, de minimum lassabban fog fejlődni, mint a konkurencia, akik minden adatot rögzítenek.
A következő cikkben megvizsgáljuk, a CRM rendszerek hogyan tudnak ebben a segítségedre lenni.
Mi is az a CRM valójában?
A CRM betűszó az angol customer relationship managementből (ügyfélkapcsolat-kezelés) képződött. Felhőalapú szolgáltatást takar, ami segít abban, hogy az ügyfelekkel való bánásmódod profi szintre fejleszthesd. Itt tudod nyomon követni az új feliratkozókat, az összes kapcsolatfelvételt az ügyfeleiddel, és megfigyelheted a marketingkampányaid eredményességét is. Ez a rendszer végtelenül praktikus, hiszen rengeteg adatot tudsz benne logikusan és könnyen kezelhetően tárolni.
Tetszik az elgondolás, de félsz, hogy nem tudnád megtanulni egyedül a CRM rendszerek használatát? Keresd fel a SalesKurzus.hu hasznos tanfolyamait, hogy magad mögé utasíthasd a konkurenciát.
Milyen haszna van a CRM rendszernek számodra értékesítőként?
Amennyiben részletesen vezeted az ügyfelek adatait és a megbeszélések során elhangzottakat, akkor a későbbiekben akkor sem kell kétségbeesned, ha már nem is emlékszel rá, hogy korábban már egyeztettetek a potenciális vevőddel, hiszen minden ott lesz előtted az adatlapján.
Tulajdonképpen legalább akkora segítséget nyújt, mintha lenne egy személyi asszisztensed is, aki figyelmeztet a tárgyalásaidra, visszahívásokra, valamint a vevők és ügyfelek születésnapjára is. Márpedig az ilyen jellegű apróbb figyelmességgel, mint például egy születésnapi e-mail és/vagy kedvezmény, hatalmas eredményeket tudsz elérni.
Milyen haszna van a CRM rendszernek számodra cégvezetőként?
Ennek a rendszernek köszönhetően sokkal jobban nyomon tudod követni a cég eredményességét, mint eddig bármikor. Többé nem kell amiatt sem aggódnod, ha elmegy az egyik értékesítőd, hogy az alapoktól kell kezdeni az ügyfeleivel a folyamatokat, hiszen az eddigi feljegyzései elérhetőek lesznek továbbra is, és akár egy másik értékesítőnek is pillanatok alatt átadhatod a már megkezdett folyamatokat is.
Számtalan lehetőséget tudsz kiaknázni az automatizálható e-mailek segítségével is. Legyen szó akár egy hamarosan lejáró befizetési határidőről, egy szülinapi köszöntésről, vagy egy személyre szabott ajánlatról, a rendszeren keresztül könnyedén tudod kezelni ezeket a helyzeteket.