A nyitónap fókuszában a pandémiás időszak számbavétele volt. Dr. Horváth Péter, a ProArt igazgatója adott betekintést a hamarosan megjelenő Zeneipari jelentésbe. A számok és statisztikák jól mutatják, mennyire megtépázta a zenei szektort az elmúlt bő másfél év. Ezt követően az állami szerepvállalás került terítékre, a panelben Demeter Szilárd könnyűzenéért felelős miniszteri biztos és Dénes Adél a Petőfi Kulturális Ügynökség könnyűzenei igazgatója volt vendég, akik ismertették a PKÜ és az NKA terveit és projektjeit. Az EJI kezdeményezésére ezután megemlékezést tartottak az elhunyt zenésztársakról, kollégákról is. Temesi Bertalan a Szövetség elnökségi tagja elmondta:
„A zeneipar a járvány legnehezebb időszakában is betöltötte hivatását: szórakoztatta, gyönyörködtette a közönséget és ezzel elviselhetőbbé tette a legszigorúbb korlátozásokat is. Köszönhető ez annak, hogy a kreatív alkotási vágy, közölni akarás az, ami mozgat minket művészeket. Minden, amit megalkottak mélyen tisztelt kollégáink örök értékű az utókor számára. Lábnyomok, amikre nem csak ők, hanem mi is igazán büszkék lehetünk.”
A zárópanelben a zenészek és a zenei szakemberek mentális egészségéről beszélgetett Bajzáth Sándor addiktológus, Bérczes Ádám, az Egység Média alapítója, Kirschner Petra viselkedéselemző és Tóth Barbara könnyűzenei menedzser, a Hangfoglaló program-menedzsere. A hiánypótló beszélgetésen a “klasszikus addikciók” mellett a munkafüggőségről és a pandémia okozta mentális terhekről is szó esett. A nap zárásaként pedig három helyszínen, az Expresszóban, a Papírkutyában és a Teremben lehetett feltörekvő előadók koncertjét megtekinteni. Az első nap Szalai Anna varázsolt káprázatos hangulatot a hideg veszprémi estébe, majd a szomorú magyar nóták után egyből AKC Misi energikus bulija robbantotta be a közönséget, ahova a zeneipari szereplők mellett megérkezett a város fiatalsága is. A nap záróeseményeként Superflake sötét elektronikája telepedett rá az Expresszóra, ami abszolút világszínvonalú produkció volt.
A Konferencia második napjának programja nagyon erős volt. Fontos kérdések kerültek elő a vinylpiactól a nemzetközi támogatási rendszerek és a hazai rádiózás problémáin át, a hazai zene exportlehetőségeiig. A korábbi évekkel ellentétben idén két új típusú program is bekerült a Konferenciára; voltak listening session-ök, ahol új dalokat, klipeket és podcast-eket szemléztek, elemeztek a meghívottak, illetve voltak a leendő zenei szakembereket célzó tréningek is, melyek közül a Dezsényi Eszter, a Universal Music Hungary marketing managere által tartott Tiktok tréning meglepően nagy népszerűségnek örvendett. Kifejezetten erős volt a rádiózás jövőjét kiveséző beszélgetés, ahol Horváth Gergely rádiós szakember, Gallasz Enikő (WM Music Distribution), Peremenczky Kriszta (Universal Music Hungary) és Sivák Péter rádiós szakember értekeztek arról, hogy átvette-e a YouTube és a Spotify a major kiadók és a rádiók sztárcsináló szerepét, a (nálunk tiltott) digitális rádiózás megoldana-e problémákat.
A Konferencia zárópaneljén a jövőévi nemzetközi turnézást és fesztiválszezont boncolgatta Borsos László (Live Nation), Kádár Tamás (Sziget, MHSZ), Soós Balázs (A38) és Veres Tamás (Budapest Park), majd Weyer Balázs mondott egy rövid zárszót. Kiemelte, hogy a IX. Music Hungary Konferencia & Showcase az eddigi legerősebb volt, majd marasztalt mindenkit az esti koncertekre is. A Papírkutyában Napfonat acapella számai alatt egy pisszenést sem lehetett hallani, a Hocus Pony elsöprő erejű volt a Teremben, zárásként pedig Deva kivételesen egyedi stílusa szólalt meg tökéletesen az Expresszóban, majd az Ibbigang a showcase fesztivál egyik legkimagaslóbb szettjével zárta a két napos eseményt, ami a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program támogatásával jött létre.