-A Veszprémi Tankerületi Központ 2017-ben 285 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert az Európai Uniótól és a Magyar Államtól arra, hogy növeljék azon köznevelésben résztvevő intézmények, utazó gyógypedagógiai hálózatot működtető intézmények, valamint pedagógiai szakszolgálati szakdolgozók esélyteremtő szerepét, amelyek/akik a súlyos és halmozottan fogyatékos gyermekekkel foglalkoznak. A projektben a Veszprémi Tankerületi Központ 3 intézménye, valamint a Veszprém Megyei Pedagógiai Szakszolgálat székhelyintézménye és 10 tagintézménye vett részt. „A KÖZNEVELÉS ESÉLYTEREMTŐ SZEREPÉNEK ERŐSÍTÉSE” nevű projektben 74 féle gyógypedagógiai képzésen összesen 176 pedagógus vett részt, a kiadott tanúsítványok száma meghaladta a 900-at- közölte Szauer István, a Veszprémi Tankerületi Központ tankerületi igazgatója a 2021-ben zárult projekt eredményeiről kedd reggel Veszprémben.
-A Kozmutza Iskola pedagógusai új módszertanokat dolgoztak ki, amik alkalmazásával segítik a középsúlyos, súlyos és halmozottan fogyatékos gyermekek számára környezetük élményszerű megismerését. Szülősegítő programokkal, kerekasztal beszélgetésekkel segítették az ellátásra szoruló sérült gyermekeket és szüleiket. Az intézmények nyílt napjain lehetőségük volt a szülőknek tapasztalatot gyűjteni, szakemberektől kérdezni és tanácsokat kérni. A projektnek köszönhetően digitális eszközöket is beszereztek, valamint tematikus játszóházat is tartottak – mondta Szathmári Mária, a Kozmutza Flóra Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium gyógypedagógusa és intézményvezető-helyettese.
Chovánné Dunai Ágota, a Bárczi Gusztáv iskola gyógypedagógusa és intézményegység vezetője kifejtette, szakemberei sérülésspecifikumok alapján tematizált füzetsorozatot állítottak össze, ezzel segítve az érintett szülőket, többségi pedagógusokat, érdeklődő egészségügyi és szociális szférában dolgozókat eligazodni, alapismeretekhez jutni. Ezen kívül szakértők bevonásával szakmai műhelymunkákat és előadásokat is tartottak.
A várpalotai Bartos Sándor Óvoda és Általános Iskola az érzékenyítő programok, fórumok és szakmai továbbképzések mellett kutyaterápiás foglalkozásaival színesítette sérült tanulói mindennapjait, egyúttal a módszertan népszerűsítésével mutatták meg a közvetlen környezetükben lévő óvodák, iskolák számára az abban rejlő fejlesztési lehetőségeket- hangsúlyozta Antalka Zsoltné gyógypedagógus, az intézmény egységvezetője.
A Veszprém Megyei Pedagógia Szakszolgálat gyógypedagógusa és főigazgatója, Szedlák Bernadett elmondta, munkatársaik szabadidős programokat, készség- és képességfejlesztő táborokat, élményprogramokat szerveztek a más iskolákból érkező egészséges tanulóknak és a sérült gyermekeknek, hogy jobban megismerjék egymás mindennapjait, ezzel elősegítve a fogyatékkal élő gyermekek társadalmi elfogadását, befogadó gyermekközösségek kialakítását. - A szakszolgálat munkatársainak köszönhetően tanulásmódszertani, viselkedésterápiás, önismereti, kommunikációs tréningeket is tartottak, amiken keresztül segítették a sajátos nevelési igényű gyermekek beilleszkedési nehézségeinek csökkentését. Közel 500 gyermek részesülhetett a különféle programok nyújtotta örömökben, fejlesztésekben- közölte.
A szakszolgálat főigazgató-helyettese, Csoszánszki Gabriella arról beszélt, az intézményekben szemléletformáló workshopokat valamint szülőknek, pedagógusoknak és védőnőknek szóló előadásokat is szerveztek, továbbá olyan programokat, amelyen a sérült gyermekek iskolai támogatásáról tehetséggondozásról, szülőedukációról és a konfliktuskezelésről lehetett többet megtudni.
A címlapfotó illusztráció. Kép forrása: Freepik- pvproductions.