Az Egyetem a vissza nem térítendő támogatást a nemzetközileg is elfogadott motorhajtóanyag komponensek kidolgozásra használta fel, amelyek gyakorlatilag kén-, nitrogénmenetesek, valamint csökkentett aromástartalmúak/aromásmentesek. Ezen anyagok nagy energiatartalmúak, a belsőégésű motorok működési körülményei között könnyebben, alacsonyabb hőmérsékleten égnek, és így az égéstermékek mennyisége kevesebb, valamint azok kevésbé káros komponenseket tartalmaznak. A nagy hidrogéntartalmú hajtóanyagok fontos és egyre nagyobb szerepet töltenek be a jelenleg már elkezdődött átmeneti időszakban a kb. 2040/2050 után várható hidrogénkorszakig.
A projekt szakmai vezetője Dr. Hancsók Jenő az MTA Doktora, a MOL Ásványolaj- és Széntechnológiai Intézeti Tanszék professor emeritusa. A korszerű, alternatív (pl. hulladék) és hagyományos forrásból származó motorhajtóanyagok tématerületen nemzetközileg is széles körben ismert és elismert kutató. Eredményei iránymutatásul szolgálnak a magyar és nemzetközi tudományos életben is. A világon azon első szakemberek közé tartozik, akik a fenntartható fejlődés egyik alappillérének, a mobilitásnak a megvalósításához szükséges korszerű üzemanyagokat rendszerszemléletben (fenntarthatóság, körkörös gazdaság, gépjármű, motor, utóátalakító katalitikus rendszer, környezetvédelem, fogyasztói igény, stb.) kutatják, fejlesztik és oktatják.
A projektben folytatott kutatómunka különböző katalitikus rendszerek alkalmazhatóságának vizsgálatára irányult. Kiemelten fontos feladat volt az új összetételű katalizátorok (új katalitikus anyagok) és a kedvező műveleti paraméter-kombinációk kiválasztása. A katalizátorok előállításában és minősítésében – a Pannon Egyetemen kívül – az Eötvös Loránd Kutatóhálózat (ELKH) Természettudományi Kutatóközpont (TTK) Anyag- és Környezetkémiai Intézete is részt vett. A két kutatóbázison rendelkezésre állt minden feltétel, amelyek lehetővé tették új katalizátorok előállítását és gyakorlatilag teljes fizikai/kémiai vizsgálatát. Ezek részben alapját képezték a kifejlesztett új eljárásoknak, amelyekkel a molekulaszerkezetében megnövelt hidrogéntartalmú (csökkentett széntartalmú) motorhajtóanyagokat (dízelgázolajok, sugárhajtómű üzemanyagok, motorbenzinek) lehet előállítani alapanyag- és energiatakarékos, környezetbarát és gazdaságos módon a körkörös gazdaság elvárásait is kielégítve. A kutatás-fejlesztés keretében elért kedvező eredmények hozzájárulnak az EU 2020/2030-ra vonatkozó motorhajtóanyagok minőségfejlesztésével kapcsolatos jövőbeli elvárásainak kielégítéséhez. Így pl. az időközben a MOL Nyrt-nél – a korábbi és jelen eredményeink figyelembe vételével – a bioparaffin-tartalmú dízelgázolajok nem rég megvalósított előállítása esetén is.
A támogatott témához szorosan kapcsolódik a GINOP-2.3.3. „Kutatási infrastruktúra fejlesztése – nemzetköziesedés, hálózatosodás” megnevezésű támogatási program keretében megvalósítható „Szénhidrogénipari kutató-fejlesztő laboratórium bővítése mikroreaktor rendszerrel” elnevezésű nyertes (466 millió Ft) pályázat (GINOP-2.3.3-15-2016-00036). A szintén Dr. Hancsók Jenő professzor szakmai vezetésével elnyert és megvalósult beruházás keretében a meglévő szénhidrogénipari K+F laboratórium bővítését valósították meg a legmagasabb szintű követelményeknek megfelelő mikroreaktor-rendszer beszerzésével. A beruházás négy különálló reaktorkör beszerzését foglalta magában a nagy hozzáadott értékű, növelt energiatartalmú, környezetbarát motorhajtóanyagok és petrolkémiai termékek léptéknövelt kifejlesztéséhez.
A nemzetközi K+F gyakorlatban is nagyon ritka az a példa, hogy üzemanyag-fejlesztés teljes folyamatát (ötlet, felismerés, alapkutatás, alkalmazott kutatás és hozzájárulás az ipari megvalósításhoz, beleértve a termék- és eljárásfejlesztést is) egy kutatóbázis tanulmányozza, illetve vizsgálja szorosan egymáshoz kapcsolódó kísérleti berendezésekkel, előre megtervezett kutatási sorrendben. Kutatóhelyünk kiváló hazai és nemzetközi együttműködési kapcsolatai garantálják a hazai és külföldi fiatalok bekapcsolódását a még vonzóbbá váló műszaki infrastruktúra keretében történő kutatási tevékenység végzésére.
A két projekt összekapcsolódásával a Pannon Egyetem egyik legnagyobb összegű K+F kutatása valósult meg.