Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Korszerű körülmények között folytatódhat az oktatás Csetényben

2021. december 15. 16:34
Teljes átalakuláson esett át a Csetényi Vámbéry Ármin Általános Iskola az EFOP 4.1.2 pályázat keretében. A megvalósult beruházásról Galambos Szilvia intézményvezetőt kérdeztük.

– Miért vált szükségessé az iskolaépület felújítása?

– Nehéz állapotokkal találkoztam, amikor 2015-ben átvettem az intézmény vezetését. Az épületet szénnel fűtöttük, 1974-es átadása óta csak részben újították fel a nyílászárókat, nem volt szigetelve, a víz- és villamoshálózat elavult. A kéményt félig vissza kellett bontanunk, mert a katasztrófavédelem balesetveszélyesnek nyilvánította; elektromos tüzek keletkeztek az áramelosztónál és a villanyszekrénynél; az utolsó időben pedig a szennyvízelvezetés is felmondta a szolgálatot, ami rendszeres duguláshoz vezetett. A tornaterem süllyedt, megrepedt, beázott a teteje – esős időben részben le kellett zárni, mert balesetveszélyessé vált. Az iskola tehát minden szinten megérett a felújításra, így nagyon jókor jött, hogy a Veszprémi Tankerületi Központ pályázott az “Iskola 2020” EFOP 4.1.2-es pályázaton belül az infrastrukturális beruházásra. Köszönjük Ovádi Péter képviselő úr támogató hozzáállását is, aki segített, hogy a növekvő költségek ellenére mindent meg tudjunk valósítani, és megkaphassuk a kiegészítő forrásokat az államtól és az Európai Uniós pályázatok átcsoportosításából. 

– Hogyan oldották meg az oktatást a kivitelezés időszakában?

– Amikor elkezdődött a kivitelezés, az egész épület munkaterületté vált. Egy nyolcosztályos konténeriskolában – amelyben a tanári szobák, irodák is helyet kaptak – töltöttük az előző tanévet, így tudtuk áthidalni ezt a nehézséget. 

– Milyen infrastrukturális fejlesztés valósult meg?

– Megépült egy új szárny két szaktanteremmel: egy művészeti és egy természettudományos, a XXI. századi korszerű oktatás feltételeinek megfelelő teremmel. Elbontották a régi tornatermet, és egy kétszer akkora, 450 négyzetméteres tornatermet alakítottak ki helyette. Mivel töltésre, cölöpalapra kellett építeni, ez is növelte az építkezés költségeit, de mostanra így már van egy stabil, korszerű, jól felszerelt tornatermünk. Felújítottuk a tantermeket, cseréltük a nyílászárókat, megújult a parketta, teljesen új bútorok kerültek a tantermekbe és az átépítés során kialakított nagyobb közösségi terekbe. Létrehoztunk egy könyvtárat, ami egyben a fejlesztői szoba is, ahol a sajátos nevelési igényű és beilleszkedési, tanulási és magatartási zavaros gyermekek számára fejlesztőórákat biztosíthatunk. A pályázat keretében eszközöket is beszereztünk: vettünk negyven tanulói laptopot, és az oktatást szolgáló legmodernebb robottechnikát. A természettudományos teremben mind fizika, mind kémia tantárgyak kísérleteinek feltételeit tudjuk biztosítani tanulói segédeszközökkel.  Korszerű gázfűtésre tértünk át, lecseréltük az összes nyílászárót, szigeteltük az épületet, ami a fűtést költséghatékonyabbá tette. Kaptunk napelemes megsegítést az energetikai korszerűsítés keretében. 

– Milyen nem infrastrukturális elemei voltak a pályázatnak?

– Szakmai megújulást is vállalt a tantestület a pályázat kapcsán. Bevezetjük a komplex alapprogramot, a tantestület az ehhez szükséges képzést 90 százalékban már elvégezte. A komplex alapprogram egy differenciált oktatási formát jelent, ami a korszerű oktatás alapja, illetve épít azokra a modern pedagógiai módszerekre, amelyekkel a heterogén csoportokban a fejlesztéseket a legbiztosabban tudjuk támogatni. Ezenkívül öt alprogramot vezettünk be felmenő rendszerben tanulástámogatásként, kötetlenebb délutáni foglalkozások formájában: ezek a testmozgás alapú, a digitális, az életgyakorlat, a művészeti és a logikai alprogram. Ezek megjelennek a tanmeneteinkben tervezés szintjén is és természetesen az órák kivitelezésében is. Belső továbbképzésben fejlesztjük egymást, a pályázatnak ez a pedagógiai része nagy érdeklődésre tartott számot. Ehhez persze kaptunk segítséget, a továbbképzésen túl bemutató foglalkozásokon is részt vehettünk. 

– Szeptemberben már a megújult iskolában kezdődött meg az oktatás. Mik az első hónapok tapasztalatai?

– Mindenki érzi a különbséget az előző évekhez képest mind felszereltségben, mind komfortban: a szülőknek, a gyerekeknek és a pedagógusoknak egyaránt nőtt a komfortérzetük, és azt gondolom, hogy nagyon szeretnek ide járni, szeretik az új körülményeket és élvezik az új iskolájukat. 

vehir.hu
Domján Attila
további cikkek
Gryllus Dániel: a könyvek ideje nem járt le, hiába mondják Gryllus Dániel: a könyvek ideje nem járt le, hiába mondják Csütörtök délután hivatalosan is megnyitotta az Ünnepi Könyvhetet Gryllus Dániel, kétszeres Kossuth-díjas zeneszerző, a Kaláka együttes alapító tagja. Természetesen az ünnepi szavakat dallamok követték. tegnap 11:39 A veszprémi Ringató Óvoda lett az 'Év Állatvédő Óvodája' az országban állatvédelem A veszprémi Ringató Óvoda lett az 'Év Állatvédő Óvodája' az országban Rekordszámú oktatási és gyermekvédelmi intézmény pályázott országszerte "állatbarát" címre és első ízben avattak „Állatbarát Nagykövet” pedagógusokat is a kétnapos díjkiosztón Budapesten. 2024. június 20. 14:18 Titokban szerveztek gyermeknapot a padányis alsósoknak a tanítóik Titokban szerveztek gyermeknapot a padányis alsósoknak a tanítóik Egy tűzoltóautó szirénája jelezte a Padányi Katolikus Iskola alsó tagozatos gyermekeinek, hogy elkezdődtek a gyereknapi programok csütörtökön, amiket a tanítóik teljes titokban szerveztek meg nekik a tanítási év utolsó napjaiban. 2024. június 20. 13:53 A magyarok félnek a daganatos megbetegedésektől, mégsem járnak szűrővizsgálatokra A magyarok félnek a daganatos megbetegedésektől, mégsem járnak szűrővizsgálatokra A magyarok több mint fele fél a daganatos megbetegedéstől, mégis csak minden ötödik megkérdezett tesz meg minden tőle telhetőt a megelőzés érdekében - összegezték szerdán egy kerekasztal-beszélgetésen az Affidea Magyarország által készített országos, reprezentatív kutatás eredményét. 2024. június 19. 15:14

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.