A kommunikációt úgy tervezzük meg, hogy egyre több és több turistát csaljunk a Séd-völgybe, miután a Kolostorok és kertek projekt lezárult – mondja Sass Péter a Young and Partners Kft. tanácsadója, kommunikációs szakember, akit a városunkkal kapcsolatos munkájáról kérdeztünk.
- Mivel foglalkozik az önök cége?
- Marketingkommunikációs ügynökség vagyunk. Ügyfeleink a legkülönbözőbb területekről érkeznek, az önkormányzatoktól, az egyetemeken, főiskolákon, multinacionális és középvállalatokon át az egyházi intézményekig. A Veszprémi Önkormányzat mellett ügyfelünk még például a Győri Egyetem, a Dunaújvárosi Főiskola, a veszprémi Pannon TISZK, a Pannonhalmi Főapátság, vagy a sanofi-aventis/Chinoin gyógyszergyár, hogy csak a legnagyobbakat említsem. Számukra az általános PR kommunikációtól a termékkommunikációig végzünk PR tanácsadást, sajtó-, illetve rendezvényszervezést. Ezek mellett különböző Uniós társfinanszírozású pályázati projektekben dolgozunk, ahol a nyilvánosság biztosítása a feladatunk.
- Miként esett önökre a választás a Kolostorok és kertek projekttel kapcsolatban?
- A Veszprémi Önkormányzat közbeszerzést írt ki amelyen a cégünk ajánlatát találták a legelőnyösebbnek. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) által kiadott dokumentációban előírt feltételrendszernek kell megfelelnünk. Ebbe a teljesség igénye nélkül beletartozik a különféle információs kiadványok, füzetek összeállítása, legyártása, a hirdetőtáblák, információs táblák, információs honlap-aloldal megtervezése, a projektről szóló sajtóközlemények kiküldése, sajtómegjelenések gyűjtése, különböző rendezvények szervezése, stb.
- Milyen lépéseket tettek a projekt kommunikációja érdekében, illetve milyen lépéseket ajánlottak?
- Veszprém esetében az volt a legfőbb cél, hogy egyre több és több turistát csaljunk a Séd-völgybe, miután a projekt lezárult. Mindezt természetesen a kötelező feladatok (sajtótájékoztató-szervezés, kiadványok tervezése, honlaptervezés, stb) ellátása mellett tesszük, azonban egy olyan javaslatot is letettünk a város elé, amely bemutatja elképzeléseinket az egész város kommunikációjának kidolgozására. Április közepén indítjuk a beruházással kapcsolatos információkat tartalmazó weboldalt, valamint készül két kiadvány is, melyek közül az egyik magával a kivitelezéssel, míg a másik a helyszín történelmi jelentőségével foglalkozik.
- Mikor tekinthető eredményesnek a munkájuk, mivel mérhető?
- A kommunikációs és PR szakma jellegéből fakadóan nem mérhető úgy, mint a hirdetések esetében. Szerintünk a munkánk eredményességének két alapvető fokmérője van. Sikeresnek mondható a kommunikáció akkor, ha egyrészt a lakosság folyamatosan tisztában van a projekt előrehaladásával, és tájékozott a beruházás azon szakaszaival, amelyek közvetlenül érintik a mindennapi életét, másrészt akkor, ha a városba, illetve a Séd-völgybe látogató turisták száma hosszútávon folyamatosan növekszik.