Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

A város értékesebb, mint amit a kommunikációja sugall

2010. április 11. 3:23
A Young&Partners minden esetben azt kutatja, miként tud a projektgazda hosszabb távon profitálni a kommunikációból.

 

Jól haladnak a munkálatok a Kolostorok és Kertek a veszprémi vár tövében című projekt, mellyel az önkormányzat még több turistát kíván Veszprémbe vonzani. Az uniós forrásokat is felhasználó fejlesztés kommunikációs feladatait egy fiatal cég, a Young&Partners végzi. Kuna Tibor ügyvezető igazgatót kérdeztük.

- Mikor és hogyan kapcsolódott be a Young and Partners a veszprémi projektbe?

- A város kiírt egy közbeszerzési eljárást, mi azon elindultunk és sikerült megnyernünk. Ennek értelmében 2009 novemberében kapcsolódtunk be.

- Milyen kommunikációs feladatokat végeznek a Kolostorok és Kertek projektben?

- A Young & Partners az európai uniós fejlesztési projektek kapcsán kialakított egy sajátos kommunikációs modellt: az adott projekt kommunikációs stratégiájának a tervezésekor alapnak tekintjük az elvárásoknak való megfelelést, de minden esetben azt nézzük, keressük, miként tud a projektgazda, hosszabb távon profitálni a kommunikációból. Talán ennek köszönhető, hogy rohamosan növekszik azon projekteknek a száma, ahol a Young & Partners látja el a kommunikációs feladatokat, én magam kommunikációs vezetőként, vezető tanácsadóként túl vagyok a harmincadik EU által finanszírozott projekten. Itt Veszprémben is az volt a célkitűzésünk, hogy úgy tervezzük meg a kommunikációs stratégiát és aktivitásokat, hogy az Veszprém számára minél nagyobb haszonnal járjon. Itt a hasznot az ide látogató turisták számában mérhetjük. Persze könnyebb lenne a helyzetünk, ha lenne egy létező városmarketing-stratégia. Ugyanis az a tapasztalatunk, hogy ahol elsőként a város átfogó kommunikációs stratégiáját is megalkottuk, ott az egyes fejlesztési kommunikációk is sokkal hatékonyabbak, erre talán a legjobb példa Szentendre.

- Jelenleg mekkora a Veszprémbe látogató turisták száma és mekkora a cél, amit el kívánnak érni?

- Ezeket az adatokat és célszámokat a város illetékesei tudják. Mint említettem mi egy adott projektre kaptunk megbízást, csak az a "hitvallásunk", hogy ne csak a kötelezőt oldjuk meg, hanem távolabbi célokat is szolgáljunk, ezért akarjuk általában a város kommunikációs aktivitását segíteni, de erre nézve jelenleg nincs megbízásunk, javaslatainkból mondtunk el párat a stratégiában.

- Pontosan milyen eszközökkel teszik vonzóbbá a várost és/vagy a projektet?

- Az ilyen projektek kommunikációjával általában pont az a baj, hogy a támogató eszközoldalról közelít, és nem cél oldalról. Nem azt nézi, hogyan és hány emberhez jut el az üzenet, hanem milyen eszközöket kell legyártani. Ezeket az eszközöket mind használjuk. Szórólap, honlap fejlesztés, kiadvány, stb. Azonban a mi célunk az, s ez a hatékonyabb, hogy a projekt és Veszprém a közgondolkodás a köztudat része legyen, ezért mi PR eszközökkel operálunk, aminek a lényege, hogy minél több szerkesztőségi megjelenés szülessen.

- Hogyan viszonyulnak a helyi lakosok a munkálatokhoz, hogyan tájékoztatták őket?

- Jelenleg nem áll rendelkezésre felmérés, kutatás a lakossági véleményekről. Egy ilyen projektnél ez választható lehetőség - maga a kutatás - de nem kötelező. Nekem nincs ilyen információm. Mi akkor találkozunk lakossági véleménnyel - feladat szerint - ha valami probléma lenne és azt kommunikációs eszközökkel is kezelni kéne.

- A jövőben tervezik-e még az együttműködést Veszprémmel, valamilyen projekt keretében?

- Mi úgy látjuk, hogy ez a város tele van kommunikációs munícióval, ezalatt azt értem, hogy maga a város sokkal értékesebb annál, mint ami a kommunikációjából kijön. Ennek az oka, hogy a város nem találta meg a kommunikációs pozícióját és ezért nem is erre fűzi fel az ilyen irányú tevékenységét. Meggyőződésem, hogy egy jól összeállított és PR alapokra épülő stratégiával megdöbbentően jó eredményeket lehetne elérni ebben a városban. Ami nem önmagáért vagy a mi büszkeségünkért lenne fontos, hanem mert egy jól kommunikáló város jobban tudja megmutatni értékeit, akkor ezeket az értékeket többen akarják megnézni, megérezni, s ez több vendégeket, vendégéjszakát, több eladott fagylaltot, színházjegyet, és adóbevételt jelent. Persze fontos minden városmarketingnél, hogy az olyan legyen, amely a helyiek megelégedését is szolgálja. Szóval az alapanyag nagyszerű, feladat is lenne bőven, s mi látjuk azt, hogy miként lehetne ez eredményes, de minden más nem rajtunk múlik.

Tiger Szabolcs

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.