Sok vállalkozó úgy gondolja, ha emojikat használ a szövegeihez posztoláskor, azzal elveszti a hitelességét és nem veszik komolyan. Öreg hiba, ha ezen a felfogáson nem változtatunk mihamarabb. Ugye Te alkalmazod őket?
Haladj a korral és a trendekkel!
Mind a mai napig találkozunk olyan cégvezetővel, aki elutasítja az emojik használatát, pedig a közösségi média felületeken igen fontos szerepük van. Aki naprakész a social media trendekkel kapcsolatban, annak ez nem újdonság.
Kutatások bebizonyították az elmúlt években, hogy a felhasználók napi szinten több millió emojit posztolnak, és amennyiben a cég bejegyzéseiben rendszeresen alkalmazzuk őket, az elköteleződést a márka iránt növelni tudjuk.
Miért érdemes emojit használni?
A közösségi médiában rendkívül rövid idő áll rendelkezésre, hogy egy poszton, hirdetésen megakadjon az ember szeme és végigolvassa. Mindössze pár másodpercünk van, így a szöveget amellett, hogy tagoljuk, érdemes emojikkal elválasztani, mert ez vezeti az olvasót.
Az érzelmekre ható posztok mindig sokkal sikeresebbek, javasolt ezért a célközönség félelmeire vagy vágyaira fókuszálni. A szívfacsaró vagy szívmelengető szövegeket pedig erőteljesebbé tehetjük a kiváltott érzéshez kapcsolódó hangulatjellel.
Ha már az érzelmeknél tartunk, akkor közismert, hogy egy mosoly az eladáshoz vezető első lépés. A virtuális térben ezt egy smiley használatával bátran megtehetjük, amellyel a célközönség is érzi, emberek állnak a cég mögött. Remek kapcsolódási pont, emberibb megközelítés.
Egy jól megválasztott és elhelyezett emojival többszörösen növelhetjük a konverziót, vagyis a cselekvésre való felhívás - call-to-action - elé, mögé helyezzünk el egyet, hogy felhívjuk arra a figyelmet, mit várunk az illetőtől.
A Follow Marketing 2017 óta figyeli a különböző közösségi média felületeket, és a social media könyv megírásakor nagy hangsúlyt fektetett a csapat arra, hogy a posztok, hirdetések miként működhetnek jól. Ehhez érdekes megfigyelés, hogy a saját emojik, hangulatjel-kombinációk a követők tudatalattiját befolyásolni képesek, ezeket bárhol meglátva rögtön az adott cég jut eszükbe.
Nem utolsósorban, minden online marketinges felhívja a figyelmet a vizualitás fontosságára. A lazább, pontozások helyett használt kis ikonok tükrözni tudják, mi a szöveg témája, és ezzel felkeltik az érdeklődést.
Hibák, amiket ne kövess el!
Amennyiben mostantól Te is rendszeresen használod az emojikat, arról azért ne feledkezz meg, ne legyél túl sok! Amilyen jeleket pedig használsz, azok valóban illeszkedjenek a szöveghez, ne csak találomra válassz!
A hitelességed abban is megnyilvánulhat, hogy a cég arculatához illő, gondosan kiválasztott 2-4 szimbólumot használod mindig, és ízlésesen helyezed őket el. Ne törd meg a szöveg olvashatóságát! A sor elején például tökéletes, ahogy felsoroláshoz is, de utána a szöveget mindig kezdd nagybetűvel!