Az egységes döntéshozatal hiánya miatt a balatoni zászlóshajó program nem működhet tovább, a tervezett fejlesztések ezért csak külön valósulhatnak meg - mondta Suchman Tamás a Balaton Fejlesztési Tanács és a Balatoni Idegenforgalmi Bizottság együttes ülésén. Az elnök szerint a Balaton fejlesztésére 2013-ig költhető 143 milliárd forintos európai uniós forrás kevés, ennek legalább a duplájára lenne szükség. A Balaton lobbistái most együtt harcolnak azért, hogy tavunk Európa legbiztonságosabb tava legyen. A jövőbeni fejlesztéseket konszezusos döntések alapján, turisztika értékeink megtartása mentén képzelik el. Ennek egységességét foglalja majd össze a Balaton törvény is. Új kikőtők kellenek, fejlesztenék a kerékpárutakat és nagy álom, hogy létrejöjjön egy Balatoni Regionális Vasúttársaság.
Suchmann Tamás megjegyezte, hogy mindenképpen harcolni fog az egységes Balaton-régió kialakításáért, az egységes kezelés fontosságát próbálja a tó környéki régiók vezetőivel is megértetni. A marketing stratégia szerint a Balaton, Európa legbiztonságosabb tava kell, hogy legyen. A cél eléréséért egy 100 milliós mentő hajóért is lobbiznak.
A közlekedés javítása érdekében, a tanácskozáson résztvevők szerint javítani kell az infrastruktúrát, egy regionális vasúttársaságot kell létrehozni, ami a nosztalgia és helyi gyorsvonatokat is magában foglal. Ehhez pályázati forrásokra van szükség. Jó lenne kimondani, hogy rendelkezünk egy Balatoni Regionális Vasúttársasággal - hangzott el az eseményen. Suchman Tamás arra is utalt, hogy a kerékpár utak mentén nincsenek pihenőhelyek, nem lehet kultúráltan zuhanyozni, de ez kialakítható akár az üres MÁV épületeken belül is. A zánkai üdülőváros érdekében a BFT elnöke Lampert Mónika szociális miniszternél lobbizik, annak érdekében, hogy az üdülőcentrum teljes egészében a fogyatékkal élőket fogadhassa.
Az ülésen megjenet a Balatoni Hajózási Zrt igazgatója is. dr. Horváth Gyula is hiányolja az egységes törvénykezést a Balatonnál. Úgy vélekedett, hogy újabb vitorlás és csónakkikötőket kellene létesíteni, meggyorsítani az engedélyezési folyamatokat, melyek jelenleg két-három évig is eltarthatnak. A gondolattal maximálisan egyetért Wossala György, az Európai Vitorlás Szövetség elnöke is. Wossala szerint a vitorlázás a vízi turizmus motorja. Mint mondta, a Balaton befogadó képessége határozza meg, hogy a víz felületén mennyi vitorlás vagy csónak lehet. Ezt ma a szakemberek tíz-tizenkét ezerre teszik. Roppant kényes kérdés , hogy hol jelölnek ki új vízi kikötőket, mert az esetleges gazdasági érdekekkel szemben a területek természet-védelem alatt állnak-mondta a felvetésekre reflektálva, Rosta Sándor a Regionális Idegenforgalmi Bizottság elnöke.
Az egybegyűltek elfogadták a 2007-2013 közötti időszakra szóló hosszútávú fejlesztési koncepciót és az ugyanerre az időszakra vonatkozó Fejlesztési Programot is.