A párt még májusban kezdeményezte a klímabérlet bevezetését, amely az egész ország területén, minden közösségi közlekedési eszközön érvényes lenne. A gondolat egyébként nem egyedülálló, Németországban június óta elérhetők – egyelőre a nyárra – 9 eurós bérletek, melyet a lakossága fele meg is váltott, és amelynek köszönhetően 26 városból 23-ban csökkentek a dugók.
Bakos Bernadett, az LMP országgyűlési képviselője szerint egy ilyen konstrukció itthon is sokat lendítene a közlekedési módváltáson: egyrészt a rendkívül kedvezményes ár többeket ösztönözne arra, hogy autó helyett valamilyen közösségi közlekedési eszközt használjanak, ami nem mellesleg az energiaválság megoldásában is segítene, hiszen egy vonattal megtett út tizedannyi energiát igényel, mint egy autós. Másrészt a pénztárcabarát megoldás a magyar családok anyagi terheit is csökkentené, többek között azoknak a munkavállalóknak is, akik Veszprémbe vagy onnan ingáznak napi szinten.
A politikus keddi veszprémi sajtótájékoztatójukon elmondta, a javaslatukat hétfőn rendkívüli ülés keretében már elő is terjesztették, a fideszes képviselők távolmaradása miatt azonban határozatképtelen volt az ülés.
Gerstmár Ferenc, a párt veszprémi önkormányzati képviselője szerint az emberek nyitottak lennének egy klímabérlet bevezetésére, és abban esetben a szolgáltatók is, amennyiben a kezdeti bevételkiesést kezdetben a kormány kompenzálná a központi költségvetésből, azt ugyanis nem szabad az önkormányzatokra vagy a közlekedési vállalatokra terhelni. A későbbiekben pedig a várható forgalomnövekedés már segítene kiegyenlíteni a költségeket.
A képviselő hozzátette, természetesen a klímabérlet nem oldaná meg az összes közlekedési problémát, az elsősorban a kormány feladata lenne, hogy támogassa a közösségi közlekedés fejlesztését és elvégezze azokat az átszervezési feladatokat és infrastrukturális beruházásokat, amelyek után legalább a városi térségekben az autózás alternatívájává válhatna a vonatozás vagy a buszozás.
Ez még Veszprémben is várat magára: noha az intermodális pályaudvar megvalósíthatósági tanulmánya már a múlt évtized közepére készen állt, a vasútállomás környékének fejlesztéséhez nem érkezett anyagi támogatás a kormánytól. Az EKF cím kapcsán most esély nyílt részleges megújításra, illetve P+R parkoló kialakítására, ami remélhetőleg nem csak ígéret marad, hiszen ez a mindennapi élhetőség szempontjából is fontos lenne.