Csütörtök délután a veszprémi városháza tárgyalójában találkozott Kovács Áron és Kovács Zoltán, utóbbi a hivatal Városüzemeltetési Irodájának vezetője, valamint több veszprémi civil, akik mindannyian a Füredidombon élnek. A találkozó nem nevezhető a klasszikus értelemben vett lakossági fórumnak, ugyanis meghívásos alapú volt, a képviselő azokat invitálta erre az egyeztetésre, akik korábban már megkeresték a helyi közlekedés problémáival, sőt némely esetben ötleteikkel, hogyan orvosolják a jelenlegi helyzetet.
A találkozó célja tehát az volt, hogy ezeket a problémákat és javaslatokat összegyűjtsék, rendszerben tekintsék át és így, egymást és a szakmailag illetékes személyeket is bevonva keressék meg azokat a pontokat, ahol hatékony beavatkozással javítható a helyzet.
Erre szükség is lenne, ahogy a találkozón kiderült, hiszen többek közt a Mester utcából, az Orgona és Ibolya utcákból, valamint a Kazán és Sorompó utcákból érkező helyi lakosok hasonló problémákat vetettek fel.
Egyrészről a megnövekedett autószám miatt némely esetben már a saját házuk előtt sem tudnak parkolni, ráadásul sokan a munkaeszközüknek számító kisbuszokkal, furgonjaikkal parkolnak a lakóövezetben, további hasznos parkolóhelyeket elvéve. Ezen kívül szintén a nem megfelelő parkolási morál témakörében került szóba, hogy a kereszteződéstől számított 5 métert sem tartják be sokan, ennek pedig az az eredménye, hogy a szemetes autó sem tud bejutni a házakhoz.
Volt, aki kifogásolta, hogy a 7/A helyi járatos busz miért az Orgona utca felé közlekedik, itt az útvonal módosítását vetették fel megoldásként.
A közlekedés nehéz helyzetét tovább rontják a folyamatos ingatlanberuházások is a környéken, erre reakcióként elhangzott, hogy az önkormányzat igyekszik ezeket infrastrukturálisan lekövetni, viszont csak akkor van lehetőségük az utak és járdák fejlesztésére, ha lezárul egy jelentősebb beruházás. Arra kevés példa van, hogy a beruházást végző cég az építkezés során érintett utakat és járdákat is megcsinálja, habár ritka esetben, de Veszprémben ilyen is van, jegyezte meg Kovács Áron.
Az egyébként konstruktív szellemben zajló egyeztetésen elhangzott az is, hogy sok esetben az országos építési szabályok sem megfelelőek, nem szabják meg pontos keretek közt egy-egy társasház kritériumait, például, hogy hány parkolóhelyet köteles a beruházó építeni a lakások mellé, így pedig nincsenek összhangban a szabályzatok és a későbbi élhetőségi kritériumok.
Az egyeztetésen kikristályosodott, hogy jelen esetben nem célravezető a pontszerű beavatkozás, tehát például egy egyirányúsítás nem fogja megoldani az összes problémát, helyette lehet, hogy egy másik helyen okoz újabbat. Abban minden jelenlévő megállapodott, hogy komplexebben kell kezelni a kérdést, hiszen a mostani úthálózatot nem a 2022-es autószámra tervezték, és ez igaz az egész városra.
Kovács Áron elmondta: a mostani problémafelvetés sokat segít neki és az önkormányzatnak abban, hogy tovább dolgozzanak a helyzet javításán, így tehát a jövőben folytatni szeretnék ezt a párbeszédet, amire a helyi lakosok is nyitottak voltak.