A kihívás ötlete a V-Busztól származik, így az öt megoldás közül az egyik a helyi járatos közlekedés volt, mellette autóval, elektromos rollerrel, kerékpárral és gyalogosan indultak el a helyi sajtómunkatársak és a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program csapatából összeállt rögtönzött versenyzők a valójában tét nélküli viadalon.
A rajt reggel negyed nyolckor, azaz a közlekedés szempontjából csúcsidőnek számító időszakban volt, ekkor gördült ki a V-Busz menetrend szerinti 3-as járata a fordulóból, ezzel együtt elindult a többi közlekedési eszköz is a Szeglethy utca felé, ahol a kinevezett cél volt.
Alig 9 perccel később már el is dőlt, hogy melyik közlekedési eszköz bizonyult a leggyorsabbnak, a Méz Rádió műsorvezetője, Szekeres Dávid ekkor futott be elektromos rollerrel a célba. Négy perccel később megérkezett az EKF csapata is, akik kerékpárral teljesítették a távot. Utánuk alig egy perccel szintén az EKF csapatát sajtófőnökként erősítő Müller Mihály érkezett meg, aki autóval kelt át a belvárosi csúcsforgalmon, az ő esetében a távba beleszámított az is, hogy szabályosan leparkoljon és megvásárolja a parkolójegyet. A V-Busz menetrend szerinti járata a menetidőt tartva pontosan 15 perc alatt jutott fel a Haszkovótól a színház megállójáig, a járaton a Vehír és Napló munkatársai mellett a V-Busz Kft. ügyvezetője, Polgári István is a versenyzők között volt. Végül 27 perces gyaloglás után a Veszprém TV kollégája is megérkezett, így vált teljessé a befutó.
A mostani viadal sokkal inkább egy tesztnek volt betudható, valamint egy figyelemfelhívó akció részének is tekinthető, amit már több városban is megcsináltak a Mobilitási Hét keretében, célja pedig az, hogy ráirányítsa a figyelmet a városon belüli közlekedés alternatíváira, mondta el Polgári István a befutónál.
Mivel Veszprém mérete nem mondható rendkívül nagynak, ezért gyakorlatilag bármelyik közlekedési eszköz lehet a másik alternatívája, amelyekben a közösségi közlekedés megfelelő menetrenddel és szervezéssel valós megoldás lehet a mindennapi közlekedéshez, tette hozzá az ügyvezető.
A beérkezésnél ott volt Porga Gyula, Veszprém polgármestere is, aki az eredmények tükrében elmondta, a leggyorsabb rolleres és a leglassabb gyalogos idő között alig 20 perc a különbség csak, a többi közlekedési eszköz között pedig csupán néhány perc volt az eltérés.
A polgármester hozzátette, örülnek, hogy egyre többen rollereznek, valamint kerékpároznak, ezért is építenek folyamatosan új kerékpárutakat a városban, de a közösségi közlekedés fejlesztése is jó iránynak látszik, hiszen ezt a megoldást is egyre többen választják már Veszprémben. A legfontosabb, hogy ezek az alternatívák megférjenek egymás mellett, az utakon toleránsan és egymás megoldását elfogadva lehessen közlekedni Veszprémben, emelte ki Porga Gyula.
Ami pedig a leggyorsabb megoldást illeti, az elektromos rollerrel közlekedő rádiós műsorvezető, Szekeres Dávid portálunknak elmondta, ő rendszeresen használja saját járművét a Veszprémen belüli közlekedéshez, viszont hozzátette, hazánkban még érezhető némi előítélet, főleg a közösségi rollerekkel szemben, kiváltképp azért, mert sok esetben zavaró helyen hagyják ott az emberek, ezzel zavarva a gyalogosakat, autósokat. Szekeres Dávid szerint éppen ezért a rollereket használók részéről is van felelősség, hogy úgy használják és állítsák le ezeket az elektromos járműveket, hogy azzal ne zavarjanak másokat, akik közlekednek.
Az Európai Mobilitási Hét keretében szeptember 22-én, csütörtökön tartják az Autómentes napot, ekkor Veszprémben is ingyenesen közlekedhetnek a V-Busz járatain azok, akik felmutatják érvényes forgalmi engedélyüket.
Nyitókép: Pesthy Márton