Május 7. és 9. valamint 28. és 30. között Veszprém megyében fokozott közlekedésellenőrzés lesz. Idén 12 balesetet okozott motorkerékpáros vagy segédmotoros kerékpáros, ami a balesetek közel 10 százalékát teszi ki.
Napjainkban a motorkerékpáros közlekedés Európában és Magyarországon egyaránt a reneszánszát éli. Egyre többen közlekednek motorkerékpárral a közutakon, évről-évre növekszik az újonnan forgalomba helyezett motorkerékpárok száma, s az egy nyomon haladó motoros járművek megjelenése a nagyvárosok forgalmában is érzékelhetően teret nyert.
A motorkerékpározás egyedi élménye, a „szabadság érzete”, valamint a gyorsabb közlekedés reménye egyértelműen csábítóan hat a közlekedők egyre bővülő rétegére. Ezzel egy időben – sajnálatos módon az előzőekben ismertetett folyamatok árnyoldalaként – kedvezőtlen tendencia tapasztalható a motorkerékpárosok közlekedés-biztonságának alakulásában, amely nemzetközi és hazai viszonylatban egyaránt kimutatható.
A motorkerékpáros balesetek számszerű növekedésének több oka is van, de a legfőbb okot az emberi tényezőben, a jogkövető járművezetői magatartás hiányosságaiban kell keresni.
Közismert, hogy a kétkerekű motoros járművel utazók baleseti kockázata átlag feletti, a motorkerékpárosokat a gépkocsikban jellemző passzív biztonsági megoldások nem védik, így közlekedési baleset esetén testük közvetlen fizikai behatásoknak van kitéve. Európában egy motorkerékpáros halálozási kockázata átlagosan tizennyolcszor nagyobb, mint egy személygépkocsi vezetőjének.
