Tavasszal az egyik legpompásabb látványt jelentik a városban a virágba borult parkok, a tulipánok kavalkádja a járdaszigetekben. Az egységes összképhez azonban szükség van arra, hogy minden évben friss hagymák kerüljenek a földbe, ugyanakkor kár lenne az egyébként még jó állapotú hagymákat hulladékként kezelni.
A VKSZ Zrt. éppen ezért találta ki, hogy a városi zöldfelület gondozásban megjelenő alapanyagokat jó célra ajánlja fel és továbbhasznosítja, amelyek aztán ugyanúgy a környezet szépítéséhez járulnak hozzá: a földből kikerülő tulipánhagymákat az óvodák, általános iskolák, adott esetben középiskolák kapják meg.
Kedden például a Csillag úti óvodában ültethették el a gyerekek a virágokat, ahol Temesvári Balázs, a közüzemi szolgáltató vezérigazgatója elmondta, társadalmi felelősségvállalás programjuk kiemelt feladata a városi közösség érzékenyítése, amelyre a legifjabbak különösen fogékonyak.
Brányi Mária alpolgármester, a választókerület önkormányzati képviselője szerint ez a tevékenység ráadásul ahhoz is hozzájárul, hogy a gyerekek jobban megismerjék a környezetüket, tisztelet alakuljon ki bennük iránta, hiszen minél fiatalabb korban alapozódik meg a környezetszépítés iránti igényük, annál tartósabb marad az felnőtt korukban is. Sok kisgyereknek azonban a saját, otthoni környezetében a lakóhelyi sajátosságok miatt nincs lehetősége a kertészkedésre, a komolyabb növényismeretre, a haszon- és dísznövények ültetésének, nevelésének elsajátítása azonban mindenki számára hasznos lehet. Közben pedig a természettudatos nevelés mellett a közösségépítés is megvalósul, mely a Cselekvő Közösségek program célja.
Az esemény támogató partnere a BABAKO Egyesület is: az általuk működtetett zöldkoordinátori hálózat mintegy 50 pedagógust foglal magába, ők azok, akik a VKSZ Zrt. hat éve létrehozott programjában is segítenek. Mint Szűcs Attilától, az egyesület elnökétől megtudtuk, a tulipánhagyma ültetés az egyik legsikeresebb programjuk az iskolai és óvodai környezet támogatását illetően: az idei programban az összes helyi óvoda és általános iskola, valamint két középiskola részvételével legkevesebb 3000 gyereket sikerült bevonniuk a projektbe.