Egy ételkiszállítási szoftver három részéből kétségkívül a legösszetettebb és legfontosabb a diszpécser interfész. Fontos persze a többi is, de ezen fut össze minden, itt van a legtöbb lehetőségünk, itt tudjuk a legtöbb dolgot beállítani és kezelni.
Mi is az a diszpécser interfész egy ételkiszállítás programban?
Ez az a felület, amit a futárszolgálatot, a futárokat operatív irányító munkatárs kezel. Itt fut össze minden, innen érhető el az összes funkció, itt állítható be minden paraméter, szabály, jogosultság.
Az ilyen szoftvereknél általában menüpontonként állítható a jogosultság. A legtöbbször az ételkiszállítási program, így ez a felület is több nyelven elérhető. Ha megnézzük például a Deliveo: Futár szoftvert, az például 10 különböző nyelven is elérhető, sőt, a fejlesztők nyitottak további fordítások elkészítésére is.
Milyen funkciókat kaphatunk egy diszpécser interfésszel?
Mint írtuk, gyakorlatilag bármit be lehet állítani egy ilyen felületről, melyet aztán lát majd a futár vagy épp az ügyfél, ha ezeket a részeket is használjuk. És miért ne tennénk? De nézzük is a konkrét funkciókat!
Előrejelezhetjük a még le nem adott rendeléseket, módosíthatjuk vagy akár törölhetjük is a megkezdett futárrendeléseket. Akár tömegesen is mozgathatjuk a csomaghelyek és a futárok között a küldeményeket.
A futárok számára optimalizálhatjuk az útvonalat. Az utánvétek elszámoltatása is egyszerűvé válik egy diszpécser interfész segítségével. Követhetjük az utánvétek visszautalását is, így nincs több duplikált vagy elmaradt utánvét, visszautalás.
Mindezek mellett fontos megemlíteni, hogy exportálási lehetőség esetén kiválóan használhatóak további elemzésre vagy egyéb külső programokba, rendszerekbe való betöltéshez is a keletkezett adatok. És még emellett is számos további kiváló funkciót kapunk egy ilyen szoftver használatával.
Kommunikációs megoldások
Nagyon fontos a megfelelő kommunikáció, így egy jó szoftver tudja kezelni a sablon e-maileket és SMS-eket is. A időben való tájékoztatás fontos mind a megbízói (feladói), mind a címzett oldalon.
Fontos információ, ha feladjuk a csomagot, ha kézbesítésre került, vagy ha épp sikertelen volt a kézbesítési kísérlet. Ezeket SMS és e-mail sablonok alapján tudjuk kezelni, és bármikor igényeink szerint formálni.
Hasznos statisztikákat nyerhetünk ki
Nagyon jó, ha egy szoftveren belül kap helyet a futárok és a diszpécserek felülete is. A központilag gyűjtött adatokból nagyon fontos következtetések vonhatóak le a folyamatokról, a munkavégzés hatékonyságáról. Illetve a futár statisztikák is elérhetőek így, mely akár egy ösztönzőrendszer kialakítását vagy fejlesztését is támogathatja.
A személyre szabhatóság ereje
Ha egy program támogatja a szabályokat, azzal rengeteg időt és pénzt spórolhatunk meg. A diszpécser interfész segítségével szinte automatává varázsolhatjuk például a feladatkiosztást vagy a fuvardíj kalkulációt. Számos lehetőségünk van tehát, amit kár lenne kihagyni!