A fórum elején Brányi Mária alpolgármester köszöntötte a megjelenteket, majd rögtön hozzátette, a mostani eseményt azért szervezték, mert egy jelentősebb fejlesztési csomag megvalósításához érkezett el a város, ennek kapcsán pedig szeretnének konzultálni az itt élőkkel. Tehát nem a projekteknél előírt kötelező kommunikáció részeként hirdették meg a rendezvényt, hanem mert időszerűnek érezték.
Az alpolgármester mellett a fórumon jelen volt még több városházi alkalmazott a városfejlesztési, a városüzemeltetési és a stratégiai irodákból, valamint Veszprém közlekedésfejlesztéssel kapcsolatos tervein dolgozó külső szakértők is.
Közülük a Városfejlesztési Iroda részéről Takács Zoltán tartott elsőként prezentációt az új V-Bike nevű közösségi kerékpárrendszerről, amit 2023 májusában terveznek beüzemelni a városban.
Ennek keretében 100 darab elektromos rásegítésű, 50 wattos kerékpár érkezik majd a veszprémi utakra, ezeknek a sebessége a 25 km/h-t tudja majd elérni és egy applikáción keresztül bárki használhatja őket. A 100 új kerékpárnak 10 helyszínen összesen 150 dokkolót építenek ki.
A helyszíneket – Kossuth utcán a Spar mellett, Barátság park, Kálvin János park, Balaton pláza, állatkerti parkoló, Erzsébet sétány, Kiskuti csárda, Cholnoky lakótelepen a Penny Market mellett, Rózsa utca 48. sz. mellett, Deák Ferenc utca – aszerint választották ki, hogy egyrészről hol lehet egyszerűen rácsatlakozni a városban korábban megépített kerékpárút-hálózatra, másrészről pedig, igyekeztek a nagyobb lakótelepek és sűrűn lakott városrészeket kiszolgálni az új alternatív közlekedési mód lehetőségével.
A kerékpárokon, ahogy elhangzott, egy elektromos rásegítő motor lesz, tehát szükség lesz az emberi erőre is a használatukhoz, a motor mellett pedig lámpa is állandó tartozékuk lesz.
A fórumon elmondták azt is, kétféle lehetőség lesz a használatukra. Egyrészről kifejezetten a turisták igényeire szabva egy egyszerű mobilalkalmazáson keresztül elvégzett regisztráció után kibérelhetőek, vagy pedig a helyiek igényeire szabottan ugyanilyen felületen havi, vagy akár féléves bérlet is rendelkezésre áll majd.
A V-Bike rendszerét a város két sikeres uniós pályázat forrásaiból tudja megvalósítani összesen 249 millió forint támogatásból.
A fórum további részében a veszprémi közlekedésfejlesztés került reflektorfénybe, azok a beruházások, amelyek a közeljövőben a tervek szerint megvalósulnak, amennyiben sikerül forrást szerezni hozzájuk.
Ezekről Dulicz László közlekedésmérnök tartott előadást, ő az a szakember, aki már hosszú évek óta segíti az önkormányzat munkáját Veszprém közlekedésfejlesztési stratégiájának kialakításában és az abban szereplő fejlesztések megvalósításában.
A fórumon összesen hét ilyen beruházás került szóba, ezek pontos részleteit mutatta be Dulicz László.
Elsőként a József Attila utca került terítékre, itt már régóta zajlanak munkák, az egyik legfontosabb pedig az lesz, hogy kialakítják a zárt csapadékvíz-elvezető rendszert is, megoldva a nagy esőzésekkor tapasztalható problémát.
A Kemecse utcai tervezett parkolóról is szó volt, ahol jelenleg a zöldfelületeken oldják meg az ott élők a parkolást. Ez a jövőben sokkal rendezettebben történhet majd, hiszen térkövezés után 74 kijelölt parkolót építenek meg, ráadásul arra is ügyeltek a tervezéskor, hogy a meglévő fákat ne, kelljen kivágni lehetőség szerint.
A Kiskőrösi utcában a teljes szakaszt megújítják a tervek szerint, ennek kapcsán elhangzott, hogy hosszú távú célja a városnak, hogy tehermentesítsék ezt az utcát a nagyobb forgalomtól. A Kiskőrösi és Vámosi utca találkozásánál új gyalogátkelőket is kijelölnek, valamint itt is megoldják a csapadékvíz elvezetését.
Régóta az önkormányzat tervei közt szerepel, most pedig már a hivatalos engedélyezési tervnél jár a Jutasi út és a Kopácsi utca találkozásánál egy körforgalom megépítése, ami egyszerűsítené, gyorsítaná és biztonságosabbá tenné a haladást mind a buszpályaudvar, mind a Kopácsi utca felől.
A Veszprémvölgyi utcát is felújítják, pontosabban a Séd-völgyi parkolótól az utca közepén lévő parkolóig. Itt is megoldják a csapadékvíz-elvezetést, valamint úgy alakítják ki az új burkolatot, hogy az ott élők továbbra is kényelmesen meg tudjanak állni a házaik előtt, ellenben az utcában nem lehet majd másoknak leparkolni. Egy ott lakó kérdésére, miszerint mikor készülhet el az utca további szakasza is, Brányi Mária megerősítette, ha rendelkezésre áll a jövőben az ehhez szükséges forrás, mindenképpen folytatják a felújítást.
A Szent István utcában szintén napirenden van a csapadékvíz megfelelő elvezetése, az utca alsó részén pedig nagyfelületű útrekonstrukciót is terveznek.
Végül a Giricses lépcső felújításáról is szó volt, itt először a lépcső alján lévő csatornát kell felújítani, ezután a lépcső érintett részeit, valamint annak környezetét is rendbe hozzák majd.
A tervezett fejlesztések bemutatása után Kovács Zoltán, a Városüzemeltetési Iroda vezetője mondott el néhány fontos információt a jelenleg is zajló útfelújításokról. A fórumon résztvevők ezekből megtudhatták, hogy összesen 28 utcában zajlottak, vagy zajlanak jelenleg is munkák. Ezek mindegyike olyan beruházás, amelynél a régi, ám rossz állapotban lévő utakat, járdákat és buszmegállókat újítják fel, tehát a megszokott közlekedési rendszer nem változik, csupán új, kifogástalan minőségű burkolatot kapnak majd.
Az irodavezető hozzátette, ezek több csomagban, egymással párhuzamosan, vagy egymás után készülnek el folyamatosan, a legutolsó ilyen beruházás pedig a tervek szerint 2023 januárjában készül el véglegesen.