Az idei évet Várpalotán a Vásárhelyi András Tagiskolában és Zircen a Reguly Antal Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskolában kezdték. Azt követően Veszprémbe látogattak, a Hriszto Botev Általános Iskolába, majd a tótvázsonyi Padányi Katolikus Iskola Tótvázsonyi Tagiskolába. A kreatív gyűjtés és workshop a következő hetekben Ajkán és Balatonfűzfőn folytatódik.
Az intézmények közösségi tereiben elhelyezett informatív, edukatív felületekkel ellátott gyűjtőpontokon kupakokat, valamint a hozzájuk tartozó PET-palackokat gyűjthetik a tanulók. A kupakok gyűjtése és az alkotás egy felületen történik; az előre elkészített, mozaikszerű táblán elhelyezett, különböző színű kupakok egy korábban meghatározott figyelemfelkeltő illusztrációt adnak ki. Az elkészült munka emlékezteti az iskolásokat a fenntarthatóság fontosságára, emellett az iskolák tereit is díszítik.
A gyűjtőpont átadásakor a diákok két tanóra hosszúságúra tervezett workshop során újrahasznosított alapanyagok felhasználásával kis használati tárgyakat, dekorációkat készítenek környezeti nevelők, animátorok segítségével.
A zöld gondolkodásra való nevelést nem lehet elég korán kezdeni! A tapasztalati tanulási módszert kreatív folyamattal kombinálják, amire a 2-6. osztályosok kifejezetten nyitottak, különösen akkor, ha azokat kreatív, játékos módon tudják elsajátítani. Olyan alapanyagokat használnak, melyek minden háztartásban megtalálhatóak (műanyag, papír, tetra pak, PET-palack, textilek, kartonok), majd ezekből használati tárgyakat, kiegészítőket, hangszereket, játékokat készítenek.
A kézügyességet és alkotókészséget is fejlesztő aktivitás során egy absztrakt témát ismertetnek meg, a fenntarthatósági gyakorlatok így sokkal jobban rögzülnek. Az informális és kötetlen workshopok lehetővé teszik a tanulók és a téma közötti személyes kapcsolat kialakulását, a közös alkotás során pedig megoszthatják egymással saját élményeiket, ötleteiket, tapasztalataikat.