Az online marketing manapság minden vállalkozás életében kiemelt szereppel bír. Éppen ezért a te cégedet is érdemes belevetni ebbe a világba, ha még nem tetted volna. Mai cikkünkben bemutatjuk, hogy miről érdemes tudnod mindenképpen, mielőtt belekezdesz.
Valójában mit szeretnénk?
Mielőtt belevágunk a hirdetésbe, érdemes megtervezni azt, hogy hogyan osztjuk meg a büdzsénket a Facebook, illetve a Google között, hiszen általában ezen két platformon történik a költések 99%-a.
Természetesen manapság már más lehetőségek is a rendelkezésünkre állnak, de kezdésként semmiképpen sem érdemes ennél tovább gondolkodni. Szimpatikusak számodra a legnagyobb keresőmotor által nyújtott lehetőségek? Vedd igénybe a SocialWings Google hirdetéskezelés szolgáltatását, hogy ki tudd aknázni a bennük rejlő lehetőségeket!
Ahhoz, hogy biztosan célba érjenek a hirdetéseid, először is meg kell határoznod azt, hogy kinek szeretnél hirdetni. Ha ugyanis nem ismered kellőképpen a célcsoportodat, akkor nem tudsz olyan nyelvhasználattal, olyan módon kommunikálni, ahogyan az a leginkább eredményre vezet.
Így mindenképpen azt javasoljuk, hogy szánj időt ezen téma átgondolására, és írd le a lehető legpontosabban az ideális vásárlódat. Ha így teszel, akkor sokkal nagyobb eséllyel érsz majd el sikereket a piacodon.
Különbségek a platformok között
Ha egyszerre nincs keretünk a Facebookon, illetve a Google-n is hirdetni, akkor szintén a célunknak megfelelően kell platformot választanunk. Ha érdeklődést szeretnénk generálni, vagy impulzusokat kiváltani leendő ügyfeleinkből, akkor a Facebook lesz a megfelelő választás.
Itt ugyanis váratlanul tudunk a célközönségünk szeme elé kerülni, és egy jól összeállított kreatívval könnyedén magunkra vonhatjuk a célszemélyek figyelmét. Így bekerülhet a vevőszerző folyamatunkba, melynek köszönhetően elérhetjük a végén a vásárlást.
Ha azonban gyors eladásokat szeretnél generálni, akkor célszerűbb lesz a Google felületét választanod. Ezen a platformon olyan célszemélyek elé kínálhatod a hirdetéseidet, akik már korábban érdeklődést mutattak az adott téma iránt. Ilyen formában, ha meglátják a hirdetést, akkor nagy eséllyel konvertálnak is, amennyiben jókor jó helyen jelenünk meg.
Ha minél gyorsabban, minél több értékesítést szeretnénk elérni, akkor a Google lesz a legjobb választás vállalkozásunk számára.
Mennyi az annyi?
Általában a szakértők azt javasolják, hogy a fizetett online hirdetéseket minimum 3000-4000 Ft-os napi költségkerettel kezdjük el. Ez az az összeg, ahol szemmel látható hatást tudunk majd elérni. Bár régebben volt rá lehetőség, sajnos manapság már nem tudunk fillérekből hirdetni a Facebookon.
Az online hirdetésekre tehát minden cégnél szükség van, azonban közel sem mindegy, hogy milyen módon kezdünk bele ebbe a történetbe. Érdemes kellő utánajárással, és átgondoltan belevágni az online marketing világába. Ha pedig nincs időd magad foglalkozni vele, akkor kérd hozzáértő szakemberek segítségét!