Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Hamilton iskolázott Monaco-ban / Az eső felfordította az erőviszonyokat, még a győztes is hibázott a kétórás futamon

2008. május 25. 17:20
Minden várakozást felülmúlt az idei hercegségi nagydíj, és ez elsősorban a változó körülményeknek köszönhető. Lewis Hamilton kamatoztatta azt a tapasztalatot, amit a forma-1-et megelőző pályafutása alatt szerzett erről a technikás pályáról, no meg tehetségét is, amiből van neki bőven a jelek szerint. Más sem szerénykedik ezzel a tulajdonsággal, Adrian Sutil volt ugyanis kiesése ellenére a nap hőse.
Persze ahogy esőben lenni szokott nem indult minden olyan fényesen a McLarennek és fekete bőrű pilótájának. Kezdődött azzal, hogy Heikki Kovalainen ottragadt a rajtrácson, így felvezető kör nélkül a boxból eredhetett a mezőny után az öt piros lámpa elalvásakor. Meglepetésre nem volt baleset a száraz körülményekben is veszélyes ívű első kanyarban, itt még a helyi viszonyok között is közel mennek a pilóták a falhoz a kigyorsításnál. Megemlítendő, hogy senki sem merte bevállalni a kockázatot, és mindenki intermediate gumikkal indult. Raikkönen szerelőinek gondja akadt az jobb-hátsó kerékanyával, ugyanis a rajt előtti három perces dudaszó után is még matattak a finn kerekeivel, így ő a tizedik körben áthajtásos büntetést kapott.
Az élről induló Massa jól jött el, az akkor még büntetlen világbajnok csapattársát azonban lerajtolta Hamilton. A fokozodó esőben az egyre nedvesebb pályán azonban hibázott az angol, a hatodik körben egy gyorsításnál megúszott az autója, és ezen a pályán ez egyenlő az ütközéssel, mivel kevés helyen tudnak (és akarnak) bukóteret kialakítani. Szerencséjére csak a hátsó kereket érte az ütközés, és csak defektje lett, a felfüggesztés nem sérült. Ekkor érdekes módon ismét köztes kerekeket kapott, úgy néz ki a fokozodó eső ellenére a wokingiak meteorológusai a mai napon jól jósoltak. Az idő ugyanis őket igazolta. A nyolcadik körben bekövetkezett, amire mindenki számított, a biztonsági autónak a pályára kellett jönnie Coulthard és Bourdais ütközése miatt. Egymástól teljesen függetlenül csúsztak meg egy vízátfolyáson a kaszinó előtt, roncsaik így veszélyes helyen voltak, a safety car eltüntette a különbségeket, ennek az eddig parádézó Massa örült a legkevésbé. Még tetézte baját, hogy az újraindítás után a 16. körben elfékezte magát, Kubica pedig lecsapott a lehetőségre és az élre állt. Tíz körrel később a világbajnok is hibázott, a célegyenes végén letörte első légterelőjét, és csak a hatodik helyre tudott visszajönni az új elemmel, ráadásul a parádés teljesítményt nyújtó Adrian Sutil mögé. Közben Lewis Hamilton elöl kiállt Kubica és Massa is a boxba, és mivel őt jól megtankolták defektje után, a száradó pályán ideális kezdett lenni a lassan simává kopó intermediate gumija, így neki csak az 54. körben kellett jönnie a második szervízre.

Ekkora azonban már bőven visszaért az első helyre, sőt, őrületes tempójának köszönhetően a 62. körre megint majdnem 20 másodpercet autózott ki a lengyel BMW-je előtt. Ekkor azonban Nico Rosberg őrületes nagyot bukott, nem sok hiányzott, hogy a kerékvető által megdobott Williams ne frontálisan repüljön neki egy betonfalnak. A sok alkatrésznek köszönhetően ismét munkában volt a biztonsági autó, nem is keveset, ugyanis sokan nem találták helyüket a visszarendeződés során. Hat körrel később az újraindítás után már csak egy lényeges dolog történt, ami szinte mindenki számára fájdalmas volt. Raikkönen ugyanis az alagútból kifelé jövet elvesztette uralmát Ferrarija felett, és beleszállt Adrian Sutil Force-India-jába. Ezzel tönkretette a német élete futamát, elvéve a kiscsapattól öt értékes pontot. A két órás limit miatt leintett futamot végül Lewis Hamilton nyerte, 78 kör helyett 76 kör teljesítése is elég volt a győzelemhez.

Érdekesség, hogy az angol McLarenje a leintés után, a levezető körben kapott lassú defektet, így jól jött neki ez a két kör kúrtítás.

Végeredmény:
1.      Hamilton    (McLaren-Mercedes)      2:00:42.272
2.     Kubica        (BMW Sauber)              +3.069
3.     Massa         (Ferrari)                       +4.811
4.     Webber      (Red Bull-Renault)         +19.264
5.     Vettel         (Toro Rosso-Ferrari)      +24.657
6.     Barrichello    (Honda)                      +28.408
7.     Nakajima      (Williams-Toyota)         +30.180
8.     Kovalainen   (McLaren-Mercedes)     +33.191
9.     Räikkonen    (Ferrari)                     +33.793
10.     Alonso       (Renault)                   +1 kör
11.     Button      (Honda)                     +1 kör
12.     Glock        (Toyota)                    +1 kör
13.     Trulli         (Toyota)                    +1 kör
14.     Heidfeld    (BMW Sauber)             +4 kör

A világbajnoki pontverseny állása:
1.  Hamilton      38
2. Räikkönen     35
3. Massa           34
4. Kubica          32
5. Heidfeld        20
6. Kovalainen     15
7. Webber        15
8. Alonso           9
9. Trulli              9
10. Rosberg        8

A konstruktőri világbajnoki pontverseny állása:
1. Ferrari                      69
2. McLaren-Mercedes     53
3. BMW Sauber             52
4. Williams-Toyota         15
5. Red Bull-Renault        15
6. Renault                     9
7. Toyota                     9
8. Toro Rosso                6
9. Honda                      6
Bitera Roland

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.