Persze ahogy esőben lenni szokott nem indult minden olyan fényesen a McLarennek és fekete bőrű pilótájának. Kezdődött azzal, hogy Heikki Kovalainen ottragadt a rajtrácson, így felvezető kör nélkül a boxból eredhetett a mezőny után az öt piros lámpa elalvásakor. Meglepetésre nem volt baleset a száraz körülményekben is veszélyes ívű első kanyarban, itt még a helyi viszonyok között is közel mennek a pilóták a falhoz a kigyorsításnál. Megemlítendő, hogy senki sem merte bevállalni a kockázatot, és mindenki intermediate gumikkal indult. Raikkönen szerelőinek gondja akadt az jobb-hátsó kerékanyával, ugyanis a rajt előtti három perces dudaszó után is még matattak a finn kerekeivel, így ő a tizedik körben áthajtásos büntetést kapott.
Az élről induló Massa jól jött el, az akkor még büntetlen világbajnok csapattársát azonban lerajtolta Hamilton. A fokozodó esőben az egyre nedvesebb pályán azonban hibázott az angol, a hatodik körben egy gyorsításnál megúszott az autója, és ezen a pályán ez egyenlő az ütközéssel, mivel kevés helyen tudnak (és akarnak) bukóteret kialakítani. Szerencséjére csak a hátsó kereket érte az ütközés, és csak defektje lett, a felfüggesztés nem sérült. Ekkor érdekes módon ismét köztes kerekeket kapott, úgy néz ki a fokozodó eső ellenére a wokingiak meteorológusai a mai napon jól jósoltak. Az idő ugyanis őket igazolta. A nyolcadik körben bekövetkezett, amire mindenki számított, a biztonsági autónak a pályára kellett jönnie Coulthard és Bourdais ütközése miatt. Egymástól teljesen függetlenül csúsztak meg egy vízátfolyáson a kaszinó előtt, roncsaik így veszélyes helyen voltak, a safety car eltüntette a különbségeket, ennek az eddig parádézó Massa örült a legkevésbé. Még tetézte baját, hogy az újraindítás után a 16. körben elfékezte magát, Kubica pedig lecsapott a lehetőségre és az élre állt. Tíz körrel később a világbajnok is hibázott, a célegyenes végén letörte első légterelőjét, és csak a hatodik helyre tudott visszajönni az új elemmel, ráadásul a parádés teljesítményt nyújtó Adrian Sutil mögé. Közben Lewis Hamilton elöl kiállt Kubica és Massa is a boxba, és mivel őt jól megtankolták defektje után, a száradó pályán ideális kezdett lenni a lassan simává kopó intermediate gumija, így neki csak az 54. körben kellett jönnie a második szervízre.
Ekkora azonban már bőven visszaért az első helyre, sőt, őrületes tempójának köszönhetően a 62. körre megint majdnem 20 másodpercet autózott ki a lengyel BMW-je előtt. Ekkor azonban Nico Rosberg őrületes nagyot bukott, nem sok hiányzott, hogy a kerékvető által megdobott Williams ne frontálisan repüljön neki egy betonfalnak. A sok alkatrésznek köszönhetően ismét munkában volt a biztonsági autó, nem is keveset, ugyanis sokan nem találták helyüket a visszarendeződés során. Hat körrel később az újraindítás után már csak egy lényeges dolog történt, ami szinte mindenki számára fájdalmas volt. Raikkönen ugyanis az alagútból kifelé jövet elvesztette uralmát Ferrarija felett, és beleszállt Adrian Sutil Force-India-jába. Ezzel tönkretette a német élete futamát, elvéve a kiscsapattól öt értékes pontot. A két órás limit miatt leintett futamot végül Lewis Hamilton nyerte, 78 kör helyett 76 kör teljesítése is elég volt a győzelemhez.
Érdekesség, hogy az angol McLarenje a leintés után, a levezető körben kapott lassú defektet, így jól jött neki ez a két kör kúrtítás.
Végeredmény:
1. Hamilton (McLaren-Mercedes) 2:00:42.272
2. Kubica (BMW Sauber) +3.069
3. Massa (Ferrari) +4.811
4. Webber (Red Bull-Renault) +19.264
5. Vettel (Toro Rosso-Ferrari) +24.657
6. Barrichello (Honda) +28.408
7. Nakajima (Williams-Toyota) +30.180
8. Kovalainen (McLaren-Mercedes) +33.191
9. Räikkonen (Ferrari) +33.793
10. Alonso (Renault) +1 kör
11. Button (Honda) +1 kör
12. Glock (Toyota) +1 kör
13. Trulli (Toyota) +1 kör
14. Heidfeld (BMW Sauber) +4 kör
A világbajnoki pontverseny állása:
1. Hamilton 38
2. Räikkönen 35
3. Massa 34
4. Kubica 32
5. Heidfeld 20
6. Kovalainen 15
7. Webber 15
8. Alonso 9
9. Trulli 9
10. Rosberg 8
A konstruktőri világbajnoki pontverseny állása:
1. Ferrari 69
2. McLaren-Mercedes 53
3. BMW Sauber 52
4. Williams-Toyota 15
5. Red Bull-Renault 15
6. Renault 9
7. Toyota 9
8. Toro Rosso 6
9. Honda 6