A kampányhoz kapcsolódik egy figyelemfelkeltő nyereményjáték, amely keretében a közösségi oldalakon videókat lehet feltölteni, amelyek akkor vesznek részt a játékban, ha jól láthatóan ábrázolnak egy élő állatot és egy személyt (például a gazdáját), aki érthetően ezt mondja: „én is az állatvédőket támogatom”. A nyereményjáték keretében díjazzák a zsűri által legkreatívabbnak tartott videókat és a legtöbb lájkot kapott videót.
A jótékony célú kampány 2023. március 31-én indul, és május 22-én zárul, ez utóbbi a civil szervezeteknek adományozható szja 1% feletti rendelkezés végső dátuma. A nyereményjáték kapcsán készülő videókat 2023. április 30-ig kell feltölteni ahhoz, hogy versenyben lehessenek.
Az állatjólléti szabályoknak való megfelelést szakmai partner, az Állatorvostudományi Egyetem Állatvédelmi Jogi, Elemző és Módszertani Központja biztosítja. Az akció célja az állatvédő civil szervezetek támogatása (általánosan, konkrét szervezet megjelölése nélkül), illetve a felelős állattartás és az állatvédelem népszerűsítése.
Az akció háttere
Magyarország a kutyát és macskát tartó háztartások arányát tekintve Európa élmezőnyébe tartozik, a lakosság egyre több egzotikus állatot tart, és növekszik az érdeklődés a gazdasági haszonállatok és a vadon élő állatok jólléte iránt is. Hazánkban az állatmentés – közhasznú – feladatát jellemzően állatvédő civil szervezetek vállalták magukra, elkötelezett munkát végeznek annak érdekében, hogy új, felelős gazdát keressenek a gazdátlan kutyáknak, macskáknak, valamint ivartalanítással igyekezzenek megfékezni a kóborállat-állomány bővülését. A több száz társállatokkal foglalkozó szervezet mellett némely állatvédő alapítvány, egyesület a sérült vadon élő állatok védelmére specializálódott, emellett haszonállatvédő szervezetek is működnek. Az állatvédelem helyzete nem könnyű: a COVID-19 járvány alatt sokan társállatot vettek magukhoz, amelyek egy részére a karanténidőszak végeztével már nem tartanak igényt. A háborús infláció hatására még több állat került utcára, és a gazdasági terhek növekedésével az adományozási kedv is csökkent.
Az adóhatóság adatai szerint az elmúlt években az adózók fele sem ajánlotta fel az adója 1%-át jótékony célokra. Akik még nem döntöttek személyi jövedelem adójuk 1%-ának sorsáról, fontos, hogy tudják: ha állatvédő szervezeteket jelölnek meg kedvezményezettnek, szó szerint életeket menthetnek, hiszen ezeket az összegeket az állatvédők szerencsétlen sorsú, beteg vagy sérült állatok gyógykezelésére, megfelelő ellátására, vagy az ehhez nélkülözhetetlen infrastruktúra megteremtésére fordítják.
Az „Én is az állatvédőket támogatom” kampány kommunikációs támogatásáról
Az akció Magyarország egyetlen törvény alapján létrehozott állatvédelmi alapítványának első kampánya, így kiemelt helyet kap a 2023 februárjában bejegyzett Közös ügyünk az állatvédelem Alapítvány kommunikációja során. A videók feltöltését megelőzően, illetve végig az akció során aktív kommunikációt tervezünk, melynek révén több százezer emberhez juthat majd el a kampány híre. A kampány részletei megjelennek számos platformon, többek között:
- az erre a célra készülő „Én is az állatvédőket támogatom” menüpontban a debütáló Közös ügyünk az állatvédelem Alapítvány honlapján (www.kozosugyunkazallatvedelem.hu);
- kapcsolódó honlaptartalmaknál;
- Facebook és Instagram posztokban,
- országos és helyi médiumoknak szóló kommunikációs anyagainkban, közleményeinkben.
Hogyan tud egy szervezet csatlakozni?
Partnerszervezeteink alapvetően kétféle módon csatlakozhatnak az „Én is az állatvédőket támogatom!” kampányunkhoz, emellett médiapartnereink együttműködését, csatlakozását is örömmel fogadjuk.
1. Videófeltöltés
Bárki, szervezetek és magánszemélyek is támogathatják a kampányunkat egy ötletes, rövid videó elkészítésével és közösségi médiába való feltöltésével.
A játékos feladat egy maximum 8 másodperces videó elkészítése 2023. április 31-ig, amelyben a jelentkező egy élő állattal (például saját kutyájával, lovával, tengerimalacával, vagy a háttérben egy mókussal stb.) látható, és tisztán, érthetően annyit mond: „Én is az állatvédőket támogatom!”. A videó készítése során maradéktalanul oda kell figyelni az abban szereplő állat jóllétére. Ezt követően a videót fel kell tölteni – nyilvános láthatósági beállítással – a jelentkező Facebook, Instagram vagy TikTok oldalára a #kozosugyunkazallatvedelem hashtaggel (egybe, ékezet nélkül), és annak megjelölésével, hogy amennyiben a videót beválasztják a legjobbak közé, az ezért járó nyeremény mely civil állatvédő szervezethez kerüljön. Az Alapítvány által összeállított zsűri a leglátványosabb, legötletesebb videókat választja ki. A győztes által megjelölt szervezet 1000 kg, a második helyezett 500 kg, a harmadik helyezett 300 kg tápadományban részesül, de a legtöbb pozitív reakciót kapott videót is díjazzák 200 kg táppal.
A figyelemfelkeltő, állatvédelmet és civil állatvédő szervezeteket népszerűsítő kampány részletei itt találhatók: www.kozosugyunkazallatvedelem.hu.
2. Nyeremény felajánlás
A kampány során további kategóriák és díjak létrehozása is lehetséges, ezeket a beérkező felajánlások ismeretében fogjuk mérlegelni. A „további nyeremények” kategóriában felajánlók számára is biztosítunk felületeinken megjelenési lehetőségeket, ezek részleteiről esetenként egyeztetünk.
A nyereményfelajánláshoz javasolt egy új kategóriát, különdíjat létrehozni, amely illik az adott szervezet arculatába (például legötletesebb videó egzotikus állat megjelenítésével, legjobban összeillő állat és gazdája díj stb.).
Az ezzel kapcsolatos felajánlásokat, ötleteket kérjük itt jelezzék: info@kozosugyunkazallatvedelem.hu.
3. Médiapartnereink csatlakozási lehetőségei
Az „Én is az állatvédőket támogatom” kampányhoz televíziók, rádiók, hírportálok, blogok, vlogok, egyéb kommunikációs csatornák és platformok csatlakozását is örömmel fogadjuk, esetileg egyeztetett konstrukciók alapján.
Az ezzel kapcsolatos felajánlásokat, ötleteket kérjük itt jelezzék: info@kozosugyunkazallatvedelem.hu.
A felajánlásokat 2023. április 30-ig várjuk!