A kormány az autóipart tekinti gazdaságpolitikája motorjának, az LMP szerint függőségbe taszítják hazánkat – kezdte Schmuck. Eddig az orosz gáztól és olajtól függött az ország, a jövőben pedig az akkumulátorgyártáshoz szükséges ritkaföldfémektől, elsősorban a lítiumtól fog. Veszélyes út az akkumulátorok újrafeldolgozása, hiszen azokból ötször annyiba kerül a lítium kinyerése, mint a földfém megvásárlása.
Ne engedjük, hogy Magyarország akkumulátorhulladék-temető legyen! Hívta fel a figyelmet Schmuck. Ahogy azt sem, hogy külföldi, egyre inkább távol-keleti munkavállalókra épüljön a hazai ipar. Véleménye szerint a kormánynak arra kellene törekednie, hogy minőségi munkahelyek létrehozásával itthon tartsa, illetve külföldről hazacsábítsa a fiatalokat.
Gerstmár szerint a kihívás Veszprémet is érinti, a város népessége csökken és elöregedik, a külföldi munkavállalók száma viszont nő a Veszprémben működő cégeknél. A megyeszékhely fenntartható városfejlesztési stratégiája a város általános helyzetképének és középtávú céljainak összefoglalása. Ez a dokumentum említi a kockázatot, miszerint Veszprém gazdasága kiszolgáltatott az autóipari beszállítói láncok ágazati sokkjainak, trendjeinek.
Gerstmár úgy véli, a szentkirályszabadjai repülőtér fejlesztésével a megfelelő tér adott a változó gazdasági körülményekhez való adaptációhoz. Kitörési pontot jelenthet startupok helyzetbe hozása, amelyhez az irodakapacitás és a lakhatási lehetőségek bővítése elengedhetetlen.
A cél, hogy a város ne veszítse el versenyelőnyét.