A Continental 1993-ban egy olyan országot választott a bővüléséhez, ahol negyven év szocializmus után még csak épülőfélben volt a piacgazdaság. Ennek ellenére Magyarország és Veszprém mellett döntöttek, azóta pedig a Continental a térség egyik meghatározó gazdasági szereplőjévé vált. Ma már 500-nál is több mérnök dolgozik a veszprémi gyárban, de a teljes létszámot ezres nagyságrendben kell mérni.
Az ő ünnepük is volt a keddi esemény a Házgyári út melletti üzemben, ahol jelen volt a hazai cégvezetés mellett a Continental németországi anyavállalatának több magas beosztású tagja is.
Közülük Bin Huo, a PSS üzletág (Passive Safety and Sensorics) vezetője köszöntőjében azt mondta, Veszprém a kitartás, az innováció és az eltökéltség helyszíne a Continental nagy cégcsoportján belül. Kiemelte, hogy a magyar cég fejlődése abban is jól mérhető, hogy egy egyszerű gyártósortól indulva ma már komoly kreatív munka is zajlik a helyi gyárban a műszaki tervezésekkel és programozással.
Utána Kai-Uwe Walther, az SM üzletág (Safety and Motion) vezetője köszöntötte az összegyűlteket. Ő szintén a veszprémi Continental digitalizációs eredményeit emelte ki, szerinte a helyi gyár ma már igazi high-tech üzemmé vált.
A nemzetközi vezetők után Dapsy Zoltán, a veszprémi gyár ügyvezetője mondott ünnepi beszédet. Ő Henry Fordtól kölcsönzött egy idézetet, miszerint egy cég sosem stagnál, vagy növekszik, vagy csökken. A veszprémi Continental pedig elmondhatja magáról, hogy harminc év alatt végig a növekedés pályáján tudott maradni. Ma már saját tesztpályával rendelkeznek Veszprém határában, idén nyáron pedig le fogják gyártan az egymilliárdadik szenzort is, ami ismét egy nagy mérföldkő lesz a cég életében.
Az autóipar folyamatos változása kapcsán megemlítette, hogy nagy erőkkel dolgoznak az elektromos járművek fejlesztésén, hiszen készek akarnak lenni arra, hogy ebben a versenyben is ők emelkedjenek ki a versenytársak köztül.
A telephely 1993 júniusában kezdte meg működését, első feladata kerékfordulatszám-jeladók gyártása volt. Ezen termékek segítségével mérte fel a jármű blokkolásgátló vezérlése, hogy a kerék áll vagy forog, így téve lehetővé a fékerő pontos szabályozását. A Continental veszprémi egységének portfóliója ezt követően az elmúlt három évtized során rengeteget fejlődött. A gyártási feladatok mellett a telephely 2001-ben szoftverfejlesztési tevékenységet folytató kutatás-fejlesztés központtal egészült ki. Egy újabb kulcsfontosságú mérföldkő következett 2009-ben a vállalat saját tesztpályájának megnyitásával. A járműdinamikai létesítmény 2020-ban megújult és számos további funkcióval, illetve modullal többszörösére növekedett. Mára Közép-Európa egyik legnagyobb vállalati kézben lévő tesztpályájává fejlődött. A Continental Veszprémben az évek során emellett több új termelési sorral és épülettel, valamint gyártáshoz kapcsolódó tesztelési és prototípuslaborral bővült. Idén pedig eléri az egymilliárd darab legyártott szenzort.
A cégvezetők után Porga Gyula, Veszprém polgármestere köszöntötte a megjelenteket. A városvezető rávilágított arra, hogy a Continental sikerei és az a kreatív munka, amit itt végeznek inspiráló erővel hat más cégekre, intézményekre is. Szerinte az ilyen helyi sikertörténetek is közrejátszottak abban, hogy Veszprém bátran és, mint utólag kiderült sikeresen meg tudta mérettetni magát az EKF pályázatán.
Porga Gyula után Ovádi Péter, a térség országgyűlési képviselője is méltatta a Contionentalt, aki a cég sikereit összekötötte a város sport- és kulturális eredményeivel. Ezt pedig csak úgy lehet - részletezte Ovádi – hogy látszik, a Continental szerves része a veszprémi közösségnek, rendszeresen megjelennek rendezvényeken, vannak saját hagyományaik, sporteseményeik, így pedig egyértelműen aktív szereplői és alakítói a város közéletének.
A beszédek után megnyitották a Continental Memorial névre keresztelt kiállítást is, ezen röviden bemutatták a 30 év fontosabb mérföldköveit, így egyben látta mindenki, hogy honnan, hova jutott el a cég Veszprémben.
Mára a Continental Veszprémben a világ szinte valamennyi autógyártója számára szállít termékeket és fejleszt megoldásokat. Az akkumulátor-, alváz pozíció- és keréksebesség-szenzorokat, valamint motor- és váltó szenzorokat a telephely az ipar 4.0 trendeknek megfelelő innovatív berendezkedésekkel és automatizált gyártósorokkal állítja elő. Fejlesztőközpontjában legújabb generációs járműdinamikai és menetbiztonsági megoldásait alkotja meg ügyfeleinek. Laborjainak és tesztpályájának köszönhetően pedig mérnökeinek ötleteit és fejlesztéseit gyártásba kerülés előtt saját környezetben tesztelheti a vállalat. Emellett pénzügyi területük szolgáltató központként támogatja a budapesti egységet is. A telephely nemzetközi szinten is fontos szereppel bír, hiszen számos egyedülálló mérnöki és fejlesztési feladattal, továbbá globális projektmenedzsmenttel támogatja a technológiai vállalat hálózatát világszerte.