Bár nem nagyon látszik rajta, a japán tervezők azért sokat változtattak a Suzuki Swiften, amelyet ma mutattak be Esztergomban. Nagyobb lett, könnyebb, és valamivel takarékosabb, mint az elődje, sőt, még a teljesítményét is sikerült növelni valamelyest.
A karosszéria minden irányban nagyobb lett. A hossza 3,76-ról 3,85 méterre, a tengelytávja 2,38-ról 2,43 méterre, a szélessége 1,69-ről 1,695 méterre, a magassága pedig 1,5-ről 1,51 méterre nőtt. Ezek épp akkora különbségek, amekkorákat viszonyítási alap nélkül nehéz felfedezni, de azért számítanak: főleg az 5 centis tengelytáv-növekedés lehet áldásos hatással a hátsó helykínálatra. Olyat is hallottunk, hogy a nagymértékű átalakításra az első széria közepes törésteszt-eredményei miatt szánták el magukat a Suzuki tervezői. Erről a gyáriak persze nem beszéltek, de annyi biztos, hogy a méretnövelés ellenére sikerült a karosszéria tömegét 980-ról 960 kilogrammra csökkenteni, ami mindenképp jó hír.
A Swift egyik újdonsága az 1,3 literes benzinmotort váltó 1,2 literes, amely minden szempontból jobbnak ígérkezik elődjénél, ha nem is nagyságrendi a változás. A kisebb négyhengeres teljesítménye 93 helyett 94 lóerő, maximális nyomatéka 116 helyett 118 Nm, az átlagfogyasztása viszont – és ez igazán figyelemre méltó eredmény – 6,1 helyett 5 liter 100 kilométeren. Az 1,25 literes, Fiat tervezte, de a Suzuki indiai üzemében gyártott turbódízelen szintén finomítottak, ami 4,5 helyett 4,3 literes átlagfogyasztást, és 119 helyett 109 g/km-es károsanyag-kibocsátást hozott. Ha minden igaz, az 1,5 literes, 102 lóerős benzinmotor és a Sport 1,6 literes, 125 lovas négyhengerese egyelőre marad, bár nem kizárt, hogy később ezeket is korszerűbb motorokra cserélik.
A változtatásokkal lényegében a 2005-ös eredeti nagyobb hibáit orvosolták, és épp annyit frissítettek a formaterven, hogy az a továbbiakban is eladható maradjon. Erre is inkább csak a nyugat-európai piac miatt volt szükség, hiszen Magyarországon a gazdasági válság előtt egyértelműen a legnépszerűbb modell volt a Swift. Az előző változatot többször is teszteltük, és – különösen a reménytelenül elavult előd mellett – korrekt, vállalható kisautónak találtuk. A Népítélet is pozitív képet rajzol a harmadik generációs modellről: 690 értékelésből 354 5 csillagos és 156 4,5 csillagos született, míg egyetlen csillagot csak 33 csalódott tulajdonostól kapott. A Swift persze messze nem volt hibátlan: egyes szériákat például korai rozsdásodás miatt kellett visszahívni, amit hivatalos magyarázat szerint egy rosszul megválasztott felületkezelő anyagnak volt köszönhető.
Valószínű, hogy az efféle kellemetlen hibákból is jóval kevesebb lesz az átdolgozott modellben, amelyből még az idén 40 ezer példányt terveznek gyártani Esztergomban, és további 60 ezret a japán Suzukinál. Később természetesen Kínában és Indiában is beindul a gyártás, de a Suzuki az idén még a kifutó modell eladására koncentrál, így a forgalmazás itthon is csak október folyamán indul. Ennek megfelelően az új változat árát sem tudjuk, de nem valószínű, hogy sokkal drágább lesz a kifutó változatnál, hiszen az összes európai autópiacon öldöklő árverseny folyik, a Suzuki pedig eddig is típusai kedvező ár-érték arányával lehetett eredményes.
Az elmúlt egy-másfél év során a Suzuki sokat veszített piaci részesedéséből Magyarországon, ami elsősorban a kisautók, köztük is elsősorban a Swift iránti kereslet visszaesésének volt köszönhető. A felfrissített, takarékosabb, könnyebb, és biztonságosabb kiviteltől azonban várhatnak némi erősödést.
