Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Meddig tarthat Bruce Willis pokoli küldetése?

2023. szeptember 17. 20:58
Amíg a hollywoodi színészlegenda visszavonulva küzd visszafordíthatatlan betegségével, addig Magyarországon egy energiaitalgyártó eladáshelyi reklámanyagain még mindig a Die Hardból ismert tekintetével kínálja a terméket a vásárlóknak. Lehet, hogy egy bizonyos ismertség felett a reklámszerződés felülírja az emberi empátiát is?

Lassan egy év telt el azóta, hogy Bruce Willis visszavonult a nyilvánosság elől, hogy családja körében nézzen szembe a visszafordíthatatlan betegségével. Egészen pontosan a frontotemporális demenciával, ami módszeresen építi le az ember mentális képességeit. És ez alól sajnos Bruce Willis sem lett kivétel, aki viszont képes volt arra, amire nagyon kevesek: méltósággal elköszönt a rajongótáborától, nem titkolva az okokat, azóta pedig családja körében él, távol a kamerák kereszttüzétől.

Bruce Willis tehát visszavonult, a körülmények tükrében gyakorlatilag megszűnt médiaszereplőnek lenni. Csupán a kábeltévék esti nosztalgikus filmkínálatában találkozhatunk ezután vele valamelyik akcióhős szerepében.

Mégis, van olyan vállalat és marketingügynökség, akik ezt teljes egészében figyelmen kívül hagyják és mintha nem tarolta volna le a világ sajtóját Bruce Willis bejelentése, a mai napig a marcona akcióshősként használják termékük hirdetéséhez.

De mit is próbál pontosan átadni 2023-ban egy Bruce Willis-szel reklámozott energiaital? Mert hát minden valamirevaló marketinges ismeri azt az alaptételt, hogy a reklámokkal már régen nem a terméket kell eladni, hanem az életérzést, ami annak megvételével jár. És valljuk be, a pokol tüzét az elnevezésében használó energiaital Bruce Willis-szel együtt önmagában valóban egy ütős termékre utal, amit szívesen leemel a vásárló a polcról, ha csak egy kicsit is John McClane szeretne lenni a Die Hardból, vagy Harry Stamper az Armageddonból.

Csakhogy itt nem ezek a fiktív filmbéli karakterek néznek ránk az egyes üzletekben kihelyezett displayekről, hanem maga a színész, akiről köztudott, hogy milyen betegséggel küzd, még akkor is, ha a marketingesek ezt a lényegi információt szívesen el is felejtik.

Márpedig a valóság – nincs ezen mit tagadni – az, hogy az energiaital arca súlyos demenciával küzd. De, ami talán ennél is lényegesebb az az, hogy ő ezt nyíltan vállalta és módszeresen megszervezte a kivonulását a közéletből.

Ennek okán joggal merülhet fel a kérdés, hogy miért nem követte őt az a marketingügynökség, aki jó pár évvel ezelőtt reklámszerződést kötött vele és felkérte Bruce Willis-t  a termékének reklámozására? Hangsúlyozzuk, hogy nem valamelyik általa megformált karakterét, hanem magát a színészt. Mit üzen ma Bruce Willis személye, ha már a reklámok lélektanáról beszéltünk? A kemény akcióhőst, akit életben tart a koffein minden körülmények közt? Vagy egy megpihenni vágyó embert?

Marketing, versus valóság.

Persze nem látunk bele a reklámszerződés részleteibe. Ez nem közérdekű adat, amit csak úgy kikérhet az újságíró. És még az is lehet, hogy az ominózus energiaitalgyártó kvázi empátiából nem mondta fel azt, így támogatva a betegséggel küzdő üzleti partnerét. De, ha élünk a gyanúperrel és valóban ezt feltételeznénk, egyből felmerülne a kérdés, hogy ebből akkor miért nem csináltak pr-kampányt?

Márpedig a marketing kőkemény világ, kőkemény döntésekkel. Michael Schumacherrel történt meg, hogy miután 2013-ban súlyos síbalesetet szenvedett és kómába került, idővel a szponzorai elkezdték felmondani a szerződéseket, lévén, hogy a Forma 1-es rekordbajnok nem tudja teljesíteni az abban leírtakat. Így pedig pénzkidobás volt a cégeknek az, amikor át kellett utalni a honoráriumot.

Vélhetően Bruce Willis és a magyar energiaitalos cég esetében nem volt ennyire szigorú passzus a szerződésben, és elég volt egyszer leforgatni a reklámfilmet és elkészíteni a szponzorfotókat, hogy aztán meghatározott ideig azt használhassák Magyarországon a hirdetési anyagokon.

A cég és Bruce Willis sem sértette meg ezzel valószínűleg a szerződést, az viszont már más lapra tartozik, de sajnos nincs rá jogi paragrafus ebben az esetben, hogy a jó érzés íratlan törvényeit mennyire rúgta fel a „Pokol” névre hallgató terméket forgalmazó cég és annak marketingügynöksége.

Hajas Bálint
további cikkek
Egy felnagyított házibuli és front, meg az ember esete a Gyárkert első hétvégéjén Egy felnagyított házibuli és front, meg az ember esete a Gyárkert első hétvégéjén Rendezzük el szépen polcokra azokat az élményeket, amiket a Gyárkert 2024-es nyitóhétvégéjén kaptunk! ma 16:23 A munkahelyi kávézás hasznosabb, mint gondolnánk A munkahelyi kávézás hasznosabb, mint gondolnánk A munkaidő statisztikájában a kávészünetek látszólag csak kidobott percek a termelékenységből, viszont több kutatás is igazolta már, hogy a munkahelyen elköltött kávék nem csak az egészségre, hanem a munkabírásra is jó hatással van. Persze ebben az esetben is ott villog a mértékletesség piros lámpája. ma 13:24 Fárad a Tisza? Dóri Fárad a Tisza? A hazafiak riszálják magukat, énekelnek, szavalnak, esküdöznek. De csak egyfajta igazi hazafiság van: ha valaki ott, ahol éppen van, teljes hűséggel és feltétlen erőkifejtéssel helytáll a munkájában. Ennek visszaható ereje van a hazára. Minden más csak vásári mutogatás és tányérozás – mondta Márai Sándor. tegnap 23:24 Lemondott az MSZP két társelnöke, Kunhalmi Ágnes és Komjáthi Imre közélet Lemondott az MSZP két társelnöke, Kunhalmi Ágnes és Komjáthi Imre Lemondott Kunhalmi Ágnes és Komjáthi Imre, az MSZP két társelnöke a párt választmányának szombati ülésén a június 9-i európai parlamenti (EP-) és önkormányzati választás eredményei miatt. Erről a két politikus a Facebook-oldalán számolt be. 2024. június 22. 16:35

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.