A bevezetőben felvillantott véleményeket nem a Piedl-csoport valamelyik marketingszakembere fogalmazta meg, hanem olyan partnereik, akik között van , aki indulás óta, a 2000-es évek elejétől kitart a helyi vállalkozás mellett, mások pár éve kerültek a céggel kapcsolatba, de eszük ágában sincs váltani. Holott a gazdasági válság, az infláció mind-mind olyan tényezők, amelyek komolyan elgondolkodtatják a vállalkozások vezetőit, hogy milyen partnerrel szerződjenek le. És ilyenkor sokszor néhány apró dolog is elég lehet ahhoz, hogy valaki lecserélje addigi beszállítóját. Pláne az építőiparban, ahol már most borítékolható, hogy az idei év elmarad a tavalyihoz képest, abban pedig jelenleg csak reménykedni lehet, hogy jövőre pozitív irányban változik a gazdasági helyzet.
Ilyenkor különösen felértékelődik az, ha egy kereskedő fix partneri kört tud maga mögött a kivitelezők személyében. De megfordítva, a kivitelezőknek sem mindegy, hogy az a kereskedő partner, akivel szimbiózisban működnek, mennyire áll stabil lábakon, mennyire rugalmas a gyorsan változó piaci környezetben.
Erre az együttműködésre alapozva tartott rendhagyó partnertalálkozót a Piedl-Ker Kft. 2023.09.29-én az általa működtetett Hufbau áruházban Veszprémben, de, hogy pontosan miben is tért el a megszokottól ez az összejövetel, arra még később kitérünk. Előbb fontos tisztázni egy lényeges dolgot a veszprémi Hufbau körül, pontosabban annak tulajdonosszerkezetében.
A Piedl egy régóta jól csengő név a veszprémi és környékbeli gazdasági életben, sokan mégis elsősorban az autókereskedés kapcsán ismerik. Holott a cégcsoport – mert a szerteágazó tevékenységüket nézve nyugodtan lehet csoportként hivatkozni rájuk – több, mint húsz éve jelen van az építőiparban is. Alapítói voltak a Hufbau hálózatnak , Balatonalmádiban és Balatonfüreden már régóta üzemeltetnek építőanyag kereskedéseket , 2022-ben pedig Veszprémben megnyitották az ugyancsak Hufbau márkanév alatt, de a Piedl család, György és lánya, Anna által vezetett építőanyag- és barkácsáruházukat.
Ennyi idő alatt gazdasági válságok jöttek és mentek, változtak a piaci trendek, az igények, a családi vállalkozásból indult céghálózat viszont mindig a felszínen tudott maradni. Ennek egyik legfontosabb oka a tulajdonosi körfelfogásában keresendő. Hiába nőtt nagyra a vállalkozás, soha nem hagyta el a családias, az ügyfelekkel baráti kapcsolatra törekvő mentalitást.
Ez köszönt vissza a barkácsáruháznál tartott partnertalálkozón is, ahová 35 környékbeli kivitelező cég jött el, közülük 25-en pedig vállalkoztak arra a kihívásra, ami nem is állhatna távolabb az építőipartól, mégis az egyik legjobb közösségformáló eszköz. A barkácsáruház udvarán ugyanis 25 bogrács és 25-ször 2 kg sertéshús várta a vendégeket, a feladat pedig az volt, hogy főzzenek valamit, ami lenyűgözi a zsűrit. Egyéb megkötés nem lévén minden bográcsban más étel főtt, gulyás, pörkölt, ragu, vagy az adott csapatspecialitása.Így történhetett meg az is, hogy egy csapat húsdarálóval érkezett, ők töltött káposzta mellett tették le a voksukat.
„Ez a nap nem az eladásról szól a Piedl-Ker Kft. életében, hanem a jókedvről és az emberi kapcsolatokról.” – Ezt a Piedl-Ker Kft. ügyvezetője, Piedl Anna mondta, amikor meglátogattuk a rendezvényt, ahol az is kiderült, hogy mi az a tipikus magyar étel, ami például kiváló a sertéshús mellé, bár manapság méltatlanul elfeledett. De erről kicsit később.
Visszatérve a Piedl-Ker Kft. filozófiájához, Kovács István cégvezető szerint az a törekvésük, hogy minden partnerükkel kialakítsanak bizalmas, egymást segítő kapcsolatot. Ezt az elvet nem csak a vezetés, hanem a kollégák is vállják és követik „Kivitelező partnereink személyesen ragaszkodnak a velük kapcsolatban álló értékesítőkhöz. Tudják, hogy bennük megbízhatnak, hogy számukra egyedi árakat alakítanak ki, és mindig a közös problémamegoldásra törekednek ez a mentalitás pedig a Piedl nevet még értékesebbé teszi a piacon” – mondta a cégvezető.
Hogy ez a gyakorlatban még mit is jelent, arra néhány partnerük adta meg a választ, akiket a bogrács mellett kérdeztünk a Piedl-Ker Kft-vel való kapcsolatáról:
„Körülbelül 5-6 éve vagyunk kapcsolatban, mi akkor kezdtük csak a vállalkozásunkat és együtt nőttünk fel velük. De, hogy mi is növekedhettünk, abbannagy szerepe volt annak, hogy amikor egy rizikósabb gazdasági helyzet állt fent, például meg kellett volna előlegeznünk akár több százmilliós értékű anyag költségét, akkor ők rugalmasan és segítőkészen álltak hozzánk. Arról nem is beszélve, hogy volt rá példa, hogy bőven zárás után, este hívtuk fel őket egy sürgős beszerzés miatt és ugyanúgy felvették a telefont.”– Mondta az egyik környékbeli cég vezetője, aki még hozzátette, hogy minden építőipari vállalatnak kell egy olyan tüzép, amelyik előre tudja lendíteni, ebből pedig nincs sok a piacon.
Egy másik vállalat vezetője viszont jóval régebbi kapcsolatot ápol a Piedl-Ker Kft-vel, konkrétan az indulás óta jelen vannak egymás életében. Abban, hogy soha nem merült fel annak a gondolata, hogy lecseréljék a Hufbau márkát egy másikra, annak is nagy szerepe volt, hogy a Piedl-Ker Kft. munkatársai nem restek egyedi árajánlatokat kidolgozni minden egyes megrendelésre, amihez viszont elengedhetetlen, hogy jól ismerjék a partnerük igényeit és lehetőségeit, ecsetelte az építőipari vállalat vezetője, aki egyébként egy készülő palócgulyás mellett mondta el mindezt.
A palócgulyás a magyar konyha egyik legnépszerűbb ételének, a gulyásnak a megbolondított változata. A titka abban rejlik, hogy az alapanyagokat ki kell egészíteni zöldbabbal, tárkonnyal és ízlés szerint egy kis kaporral, majd az egészhez hozzá kell adni a tejfölös habarást. Így egy savanykás, laktató egytálételt kapunk, ami a legenda szerint a „legnagyobb palócnak” Mikszáth Kálmánnak is a kedvence volt.
A partnertalálkozón a kis és közepes építőipari vállalkozások mellett az igazán nagyok is jelen voltak. Olyan cégek, akik részt vesznek a nagyobb állami beruházások kivitelezésében is. Egy ilyen cégnek a képviselője emelte ki a Piedl-Ker Kft. kapcsán a rugalmasságot és gyorsaságot, ami miatt ők is az állandó partnerek körét erősítik a mai napig.
A rugalmasság és gyorsaság a bográcsok mellett sem volt mellékes, hiszen a csapatoknak alig több, mint két óra állt rendelkezésre, hogy elkészítsék ételüket. Ráadásul a tét sem volt kicsi, hiszen fődíjként három nagyértékű grillsütőt lehetett megnyerni.
Azt már az elején leszögezte Piedl Anna, hogy sem ő, sem pedig édesapja nem fognak részt venni a zsűrizésben. Egyrészt, mert nem akarnak részrehajlást kockáztatni, másfelől pedig erre egy sokkal szakavatottabb személyt találtak.
A szomszédos gyár séfje, Amrein Csaba tette át a székhelyét egy rövid időre a Hufbauhoz, hogy két társával együtt megkóstolják és értékeljék a huszonöt ételt. Amrein Csaba neve sem ismeretlen a veszprémiek számára, hiszen korábban olyan jó hírű éttermeknek volt a séfje, mint például a Villa Medici.
Ő árulta el még a zsűrizés előtt, de már a készülő ételek mellett, hogy, ha valaki meg akarja bolondítani a sertéshúst, akkor azt bakonyi gombával, például vargányával meg tudja tenni. Ami pedig a köretet illeti, az utóbbi időben sok szakács elfelejti, de a dödölle, a főtt krumpliból és lisztből készült, majd zsíron lepirított étel tökéletesen harmonizál szinte bármilyen sertésétellel.
Bár dödöllét végül senki sem készített, a csapatok nem voltak híján a kreatív ötleteknek: az egyik bográcsban például indiai fűszerezésű étel készült, ami dobogós helyen végzett. A fődíjat egy erdei gombákkal gazdagatott, fürjtojásos nokedlivel tálalt pörkölt nyerte. A Piedl-Ker Kft. péntek délutáni rendezvénye bebizonyította, hogy a főzés élvezete és a közös szórakozás nagyon erős csapatépítő erővel bír. Pláne, ha van egy olyan házigazda, akinek ezek a személyes kapcsolatok legalább annyira fontosak, mint a vállalkozásánakfejlődése. Piedl Anna hangsúlyozta: „Ez az első ilyen partnertalálkozónk, de szándékunk, hogy hagyományt teremtsünk, hiszen rendkívül nagy volt az érdeklődés és pozitívak a visszajelzések. Jövőre ugyanitt találkozunk!”
A Piedl-csoport másik kiemelt üzletága a Skoda autókereskedés, ahol szintén évtizedes tapasztalat van a hátuk mögött. A különböző modellekről Bedő Zoltán ügyvezető árult el többet. Azzal nem okozott meglepetést, hogy jelenleg az elektromos modellek iránt van a legnagyobb érdeklődés, de arra már bárki felkaphatja a fejét, hogy a Piedlnél hány különböző típusban és kivitelben lehet hozzájutni ezekhez. „A Skoda legújabb elektromos családi SUV-ja, az ENYAQ, ami most abszolút középpontba került, a maga 80kW-os teljesítményével, egy töltéssel akár 510 km-t is meg tud tenni.” Az ENYAQ mellett viszont a régi jól bevált Skoda-modelleket sem felejtették el az emberek, Bedő Zoltán kitért arra is, hogy az Octavia népszerűsége nem csökkent, amit szintén széles motor- és felszereltségválasztékkal meg lehet vásárolni kereskedésükben. A Skoda márkakereskedés és szerviz, valamint VW és Seat szerviz mellett a Piedl-csoport a DasWeltAuto hálózatban is érdekelt. Ez gyakorlatilag egy minőségi használtautó kereskedést jelent, ami viszont megkülönbözteti a többi társától a piacon az az, hogy minőségellenőrzéskor nem kevesebb, mint 130 kritériumot vizsgálnak meg az autókon. Ebben az üzletágban egyébként most hirdetett akciót a Piedl, kifejezetten keveset futott, használt személy és kisteherjárműveket kínálnak kedvező hitelkonstrukcióval, például olyan partnereiknek főleg, akik a mostani rendezvényen is részt vettek.