Egy textilcímke nagyon fontos információkat tartalmaz a ruhadarabokról, ami kereskedelmi előnyt is jelent. Ezen a kis felületen olyan hasznos dolgokat találni, mint a tisztítási utasítás, az anyagösszetétel vagy például a méret. De kötelező a használata az EU piacán? Többek között erre is megadjuk a választ a cikkünkben.
Kötelező a textilcímke? Hogyan állítható elő?
A textilcímkékre vonatkozóan van egy EU-s rendelet, méghozzá az 1007/2011/EU sorszámú, mely alapján az alábbi információkat kötelezően szerepeltetni kell:
- termék neve
- szálösszetétel
- gyártó neve vagy védjegye
- adott esetben az importőrt is szerepeltetni kell
- ha nem csak textil anyagot tartalmaz a termék, azt is fel kell tüntetni
Hogy az élettartama alatt végéig olvasható maradjon, kell a jó minőségű alapanyag és a megfelelő címkenyomtató. Ugyanis ki kell bírják a különböző mosószerek, öblítők, vízlágyítók hatásait, és persze a magas szárítási és vasalási hőmérsékletet éppúgy, mint a nagy páratartalmat és a mosásokat.
Az az igazán jó textilcímke, amin a termék életciklusa végéig olvashatóak maradnak az információk.
Mik a textilcímke előnyei?
Önmagában az, hogy feltüntetünk mindent, amit az EU szabályozás előír, biztosítja azt, hogy emiatt ne kerülhessünk jogilag támadható pozícióba. De emellett igazi kereskedelmi előnyei is vannak ennek a kis felületnek.
A fogyasztók pontos tájékoztatása például ilyen, mivel számukra igen fontos dolgok vannak rajta feltüntetve. A megfelelő fogyasztói döntés meghozatalához hozzájárul az, ha látható az anyagösszetétel, a méret és a tisztítási utasítás.
Emellett viszont nagyszerű lehetőség is arra, hogy márkát építsünk, és egyfajta marketingeszközként tekintsünk rá. Egy egyedi design segíthet a márkaidentitás kialakításában, felismerhetővé teszi a terméket, megfelelően támogatja a márkaépítést, és összességében versenyelőnyt jelenthet, fellendítheti az eladásokat.
A textilcímke segítheti a termék nyomon követhetőségét is, ami az EU-n belül egyre fontosabb. A rajta található információk könnyen beazonosíthatóvá teszik a gyártót, így a termék eredetét is.
A fogyasztói élményt is javítja, ha a rajta található felhasználási utasításokat betartják. A megfelelően mosott és ápolt ruhadarabok hosszabb ideig lesznek tökéletes állapotúak, így sokkal pozitívabb élménnyel lesz gazdagabb a fogyasztó. Ez pedig akár a pozitív ügyfélvisszajelzések számában is megmutatkozhat.
Kár lenne kihagyni ezeket a kereskedelmi előnyöket!
Mint látható, számos olyan előnye van a textilcímkéknek, melyek mellett kár lenne elmenni. A jogszabályi megfelelés miatt persze használni kell. De ne érjük be ennyivel, és éljünk a felület adta lehetőségekkel!
Mindennek az alapja egy jó minőségű alapanyag, amire a megfelelő nyomtatási technológiát alkalmazva tartós eredményt kaphatunk. És egy jól megtervezett címkével miénk lehet mindaz az előny, amit fentebb felsoroltunk.